Night Vision: špičkové noční vidění z produkce BMW

Bavorská automobilka BMW začne od března dodávat do svých vozů novy systém nočního vidění, které má přinést řidiči větší předhled při jízdách v noci a tím přispět k větší bezpečnosti. Systém automobilky se svými parametry řadí k absolutní špičce. Jak funguje noční vidění od BMW?
Night Vision: špičkové noční vidění z produkce BMW

Automobilka BMW začne již v březnu tohoto roku nabízet do vybraných modelů nový systém nočního vidění, který představila na podzim minulého roku. K dispozici bude pro všechny varianty a motorizace pětkové, šestkové a sedmičkové řady za cenu okolo 1 950 eur (přibližně 56 000 Kč). Nový komfortně-bezpečnostní prvek se vyznačuje proti konkurenčním několika špičkovými parametry, jako je např. dosah, který se pohybuje okolo 300 metrů, což je zhruba dvojnásobek konkurenčních systémů. Právě dostatečně velký dosah je základním předpokladem, aby takový systém měl význam.

Jak to funguje?

BMW Night Vison pracuje na principu infračervené technologie s termovizní kamerou. Právě tato termovizní kamera zachytí osoby, zvířata a další předměty na silnici dříve, než je může rozpoznat lidské oko. Systém je tak daleko účinnější než klasické použití halogenových, nebo xenonových světlometů. Dosah termovizní kamery je až 300 metrů, což je při rychlosti 100 km/h okolo pěti sekund a řidič tak má dostatek času na případné reakce. Získány obraz se pak přenáší na barevný display, kde se zobrazují objekty tím světleji, čím více tepla vyzařují. Display je umístěn nad středovým panelem. Řidič pak může sledovat silnici před sebou a vidí zcela zřetelně všechny překážky, které se na ní nacházejí.

Dálková infračervená technologie (FIR) byla zvolena proti systémům zachycující zbytkové světlo z několika důvodů:

  • Hlavní předností, kterou tato technologie nabízí je nemožnost oslnění světlomety protijeoudích automobilů.
  • Dálková infračervená technologie pracuje s termovizní kamerou. Tímto budou obzvláště zvýrazněny osoby, zvířata a objekty, které vyzařují teplo. FIR neposkytuje detailní obraz příslušné dopravní situace, který byl mohl zpomalit rozpoznání jedné osoby v tomto celkovém obraze. Nepodstatné detaily jsou ztlumeny a nerozptylují řidiče.
  • Dosah systémů FIR se pohybuje kolem 300 metrů, což je přibližně dvakrát víc než u systémů, které pracují se zbytkovým světlem. Řidič může být proto dříve varován před možným nebezpečím.

Další funkcí, která zvětšuje využití této technologie, je možnost sledování výřezu ze snímaného obrazu a také možnost zvětšení a přiblížení vzdálenějších objektů. Princip systému a příklady jeho reálného využití jsou dobře viditelné na přiložených obrázcích.

Považujete podobné systémy za přínosné a pořídili byste si je za zmíněnou cenu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků