Neznámé Škodovky a Tatry vytvořil autor legendární Buchanky. Jsou nádherné!

king014  |  18. 07. 2020 09:27

Pán se hodně inspiroval v US výrobcích, rusák prostě design nikdy neuměl ani umět nebude, to se vycvičit nedá

Odpovědět  |   | 
Mara  |  18. 07. 2020 09:31

Ten vliv je zřejmý, originalitu to ale pořád má.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 11:07

Některé typy jsou takříkajíc buchankoidní.
pán sice uměl kreslit a malovat, ale tam kde se to realizovalo je vidět ten nebetyčný rozdíl mezi designovou studií a realitou.
Domnívám se škodovka ani Tatra nijak zvlášť neutrpěla, že se nemusela návrhy tohoto pána zabývat.

Odpovědět  |   | 
Mara  |  18. 07. 2020 11:41

Z té podivné realizace bych nicméně designéra nevinil.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 14:30

Já přímo také ne, ale odkazuji na co níže napsal Allamarein.
Prostě na obrázku to může vypadat dobře ale v praxi to nemusí být technicky proveditelné.
Dnešní designeři ví o čem mluvím, že ? Čím větší kola tím víc Adidas

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 07. 2020 12:54

Presne tak. Napr. vyklopne svetlomety vznikli preto, lebo nebolo mozne vyrobit klasicky svetlomet (so strukturovanym plastom/cockou, tzv. dipping headlamp) v sklone, ktory si ziadalo znizovanie a aerodynamizovanie celnych partii aut.

Dnes tam das projektor a hotovo.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 13:24

Neviděl jsem moc designových studii z ruska ale tohe vypadá slušně. V porovnání s českým designem je to hodně nadprůměrné, viděl jste návrhy na škodovky ze 70. let kdy už stará generace nemohla zachraňovat tragičnost těch projektů? Nebo co jezdilo z BAZ? Rusové design nikdy moc nepraktikovali, než že by ho neuměli, o čemž svědčí tyto studie. Údajně byly hlavně problémy s výrobou, která neuměla tvary proměnit ve skutečnost.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 13:41

Ale jo, na tehdejší dobu to opravdu nevypadá zle. Já si myslím, že opravdových talentů mezi designery je nemnoho a ostatní tak trochu opisují a zachycují trendy. Není na tom nic špatného děje se to třeba i v oděvním designu. Ty návrhy škodovek ze 70. to všechno byly nepodařené kopie už jezdících západních vozů a karoserie š120 nakonec vyšla z toho nerealizovaného " Itala" s předním náhonem. T613 "Ital" Favorit dtto.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 14:04

Talentů je dost, ale málokterým se podaří prorazit a většinou ti hloupější mají díky chybějící "inteligenci" větší průbojnost. Jestli byli návrhy ze 70. let kopie tak se za ně stydím ještě o něco víc. A mou domnělou hloupost designérů ta 613 jen potvrzuje, protože italové nám v době komunismu prodávali jenom nepovedené a odmítnuté designy co se jim váleli po studiu. Viz rozdíl designu právě 613 a třeba Škody 720. 613 stála designově zahouby (i když to většina aut z té doby, nevím co je k těm podivnostem vedlo) ale 720 je krásná dodnes. Je o tom mnoho důkazů a třeba návrh na Favorita koloval po několika automobilkách, než si ho vzali češi, pokud si dobře pamatuji.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 14:17

S favoritem to fakt bylo trochu jinak a na netu se to dohledat i s vyjádřením našich lidí, kteří byli takříkajíc u toho.
Zkusím dohledat a dát link.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 14:25

PS
https://www.youtube.com/watch...
Ale je to dlouhé

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 14:45

Kouknu na to večer, děkuji. Každopádně s nějakým designem pro Škodu to tak bylo, jen už nevím s jakým. Napadá mně jestli to není případ až porevolučního designu....nejsem si jist.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 14:45

Kouknu na to večer, děkuji. Každopádně s nějakým designem pro Škodu to tak bylo, jen už nevím s jakým. Napadá mně jestli to není případ až porevolučního designu....nejsem si jist.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  20. 07. 2020 09:48

Návrh T613 je krásné dílo. Když uvážíme koncepci, technologická omezení, Italové odvedli skvělou práci. A nedodali jen malůvky, ale sériovou podobu auta. Krásné bylo i kupé, které se pak nedělalo.

Odpovědět  |   | 
Mara  |  20. 07. 2020 10:34

Naprostý souhlas

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 07. 2020 13:53

Uměla, ale ne levně, což byl hlavní cíl.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 14:07

To není přesné, chyběly peníze na stroje. Jinak by to výrobu nijak zvlášť neprodražovalo. Nebo tak tomu bylo alespoň v případě Škody.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  19. 07. 2020 10:17

No, náklady na stroje se do ceny výroby rozpočítávají, takže máme pravdu oba. A že socialistické plánování chtělo hlavně levně vyrábět, to je zkrátka smutná realita...

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 14:13

PS.
Co mě tedy nejvíc vadilo na cs auto-designerech/tedy spíš na lidech zodpovědných jak to bude ve finále vypadat/ bylo to, že jim nepřišlo divné , že to auto prostě nemá šmrnc a že to vypadá divně. Ta první zmijovka na 14" gumách to byla designová hrůza.
Přitom stačilo málo/pamatujete prolisy a podložky pod disky/ aby to vypadalo k světu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  18. 07. 2020 14:41

co furt nesmyslne pises "zmijovka"? Byla to uzovka a zacalo se ji tak rikat po faceliftu na model M aby jsme si je odlisili. Uzovka = uzka, ty zmijovko - to je odjakziva kulich s klikatym vzorkem.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 14:52


Tak jsem to spletl nnóóó,
že se tomu říká užovka jsem zaznamenal až nedávno kdesi v diskusi...myslím jinde.
PS zmije je taky úzká...tak už se na mě prosím nehněvej.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 14:57

PS
užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,
ještě to napíšu 200x a už to nepopledu...doufám

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 15:26

Podle mého názoru byla úzká verze škodovky hezčí než pozdější hranatý model. Vycházela z původního designu Škody 720 a ta přední maska je prostě hezká. Bohužel jako celek to nefunguje, to je výsledek kompromisů Moskevského velení (nesměla být větší než Lady, které veliké nebyly atd...)

Odpovědět  |   | 
homer  |  18. 07. 2020 16:00

jaka zase hranata? eMko bylo kulatejsi, sirsi vcetne rozchodu. Uzovka vypadala od zacatku silene zejmena na uzkejch diagonalnich ctrnactkach a nenalozena. Kola se skladaly pod auto jako u prazdny tatry 138.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 16:58

Nemáš abstraktní myšlení? Navíc z designového hlediska, o kterém se bavíme, byla úzká povedenější, protože nějaký design měla. Hranatá (ano, budu to používat protože všichni krom tebe si pod tím představí co mají) byla prostě produktem doby a zjednodušování výroby.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 17:01

Ještě bych dodal, že tebou popsané problémy se týkaly všech Škodovek a vycházejí z konstrukce. To, že kola byla výrazněji "vyhlá", než v případě modernější varianty, pramení z užšího rozvoru. Škoda chtěla používat vlečnou nápravu, měla jí připravenou a používala se v motorsportu, karoserie na ní byla připravená ale důvod proč jí nepoužila neznám.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 18:33

Z dnešního pohledu jsou ty problémy, které měli konstruktéři absolutně nepochopitelné.
Viz ten konstruktér Favorita ve videu " nebyl polykarbonát tak jsme museli použít skleněné světlomety" Nevím jestli homokinetické klouby na Favorita se vyráběly u nás nebo je vozili z venku, ale co jsem četl, tak v době kdy se rozhodovalo o předním pohonu škodovek cca v polovině 70. let tak to krachlo na neschopnosti našeho průmyslu takový kloub vyrobit a na dovoz chyběly devizy. Tak holt nastoupila konstrukčně zastaralá užovka.

Odpovědět  |   | 
homer  |  18. 07. 2020 21:54

na eMku nic hranatyho neni ty abstrakto

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  19. 07. 2020 10:07

Tak nechci být hnidopich, ale já vidím přinejmenším hodně hranaté světlomety.

Odpovědět  |   | 
Dan Vítek  |  18. 07. 2020 21:55


Škoda 105-120/M 4160-1595-1400/4200-1610-1400 Lada,VAZ,Žiguli 4045-1610-1440,4165-1610-1440

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 13:53

Myslím, že vycvičit absolutně ne-talenta se nedá, leč cílem škol, které se designem zabývají
je vyhledávání a zušlechťování talentů.
Problém ve východní bloku byl v tom že design nebyl brán jako něco co by mohlo zvýšit prodeje čehokoli, protože systém měl problém toho čehokoli vyrobit tolik aby nabídka převyšovala poptávku.
Design byla popelka na okraji zájmu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  18. 07. 2020 13:55

Mnozí zaměňují design se vzhledem, ale jen o tom to není. Design musí odrážet i funkci, ovládání, technologii... Designér by měl být tak trochu od všeho něco - malíř, konstruktér, ergonom. Někteří to umí, jiní ne.

Odpovědět  |   | 
Jyrka Syrka  |  18. 07. 2020 13:59

Ač nerad musím s Allamarein souhlasit,

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 07. 2020 12:49

Presne tak, pre mnoho ludi je dizajn=tvar.

Odpovědět  |   | 

Některé z těch halucinací nejsou špatné, ale stačí se podívat na studie amerických a italských automobilek z té doby ( většinou dovedených do stadia prototypu či dokonce sériového produktu) a zase jsme u zaostalosti ruského a vůbec východního designu. Co se mivtam ale líbí, tak jeden z posledních obrázků je cosi, co má motor jako Tatra a nemít to ty ploutve, tak by to byl důstojnější nastupce T603 než ten paskvil od jakéhosi zaměstnance který pracoval ve firmě Vignale. Ne, Vignale opravdu T613 nedělal.

Bures a jeho volici jsou zplozenci ze zoofilniho analniho incestu.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  18. 07. 2020 17:28

Vzdělej se vice. Podívej se na studie amerických automobilek, většina italského designu také nebyla nikterak úžasná. To, že je dnes Italský design vžitý jako nejkvalitnější plyne jen z obrovského množství návrhů, které produkovali a těch "několika" skutečně povedených kusů. A většina rozhodně nebyla realizovaná, ty nejpovedenější se dočkali maximálně hliněného modelu a to jen v případě, že buďto měli zakázku, nebo byli přesvědčeni že ji díky povedenosti dostanou :) Zaostalost designu soudíte podle čeho?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 07. 2020 21:39

Vignale Tatru 613 nedělal? Samozřejmě, dělala to firma Carrozzeria Alfredo Vignale. A zapomněl jsi, že Američani nebyli na měsíci.

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  18. 07. 2020 23:42

Nádherné?! Variace na stejné (již vymyšlené) téma, aneb Rus nemá vkus. Ruský dizajn je pouhé kopírování většinou US dizajnu. Snad nejlepší dizajn, co kdy vyprodukoval Rus, je tank T-72.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  19. 07. 2020 10:20

Všechen design jsou jen variace na již vymyšlené téma. Ale čeští retardi budou dál hloupě kopat do Rusů, to je diagnóza.

Odpovědět  |   | 
Franta  |  31. 07. 2020 12:47

Všechno na jedno brdo a všechno hnusný.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro