Buchanka je okopírovaná terénní dodávka od Jeepu, vy novinářští idioti.
Všechno na jedno brdo a všechno hnusný.
Nádherné?! Variace na stejné (již vymyšlené) téma, aneb Rus nemá vkus. Ruský dizajn je pouhé kopírování většinou US dizajnu. Snad nejlepší dizajn, co kdy vyprodukoval Rus, je tank T-72.
Všechen design jsou jen variace na již vymyšlené téma. Ale čeští retardi budou dál hloupě kopat do Rusů, to je diagnóza.
Některé z těch halucinací nejsou špatné, ale stačí se podívat na studie amerických a italských automobilek z té doby ( většinou dovedených do stadia prototypu či dokonce sériového produktu) a zase jsme u zaostalosti ruského a vůbec východního designu. Co se mivtam ale líbí, tak jeden z posledních obrázků je cosi, co má motor jako Tatra a nemít to ty ploutve, tak by to byl důstojnější nastupce T603 než ten paskvil od jakéhosi zaměstnance který pracoval ve firmě Vignale. Ne, Vignale opravdu T613 nedělal.
Vignale Tatru 613 nedělal? Samozřejmě, dělala to firma Carrozzeria Alfredo Vignale. A zapomněl jsi, že Američani nebyli na měsíci. :-D
Vzdělej se vice. Podívej se na studie amerických automobilek, většina italského designu také nebyla nikterak úžasná. To, že je dnes Italský design vžitý jako nejkvalitnější plyne jen z obrovského množství návrhů, které produkovali a těch "několika" skutečně povedených kusů. A většina rozhodně nebyla realizovaná, ty nejpovedenější se dočkali maximálně hliněného modelu a to jen v případě, že buďto měli zakázku, nebo byli přesvědčeni že ji díky povedenosti dostanou :) Zaostalost designu soudíte podle čeho?
Pán se hodně inspiroval v US výrobcích, rusák prostě design nikdy neuměl ani umět nebude, to se vycvičit nedá
Myslím, že vycvičit absolutně ne-talenta se nedá, leč cílem škol, které se designem zabývajíje vyhledávání a zušlechťování talentů.Problém ve východní bloku byl v tom že design nebyl brán jako něco co by mohlo zvýšit prodeje čehokoli, protože systém měl problém toho čehokoli vyrobit tolik aby nabídka převyšovala poptávku.Design byla popelka na okraji zájmu.
Mnozí zaměňují design se vzhledem, ale jen o tom to není. Design musí odrážet i funkci, ovládání, technologii... Designér by měl být tak trochu od všeho něco - malíř, konstruktér, ergonom. Někteří to umí, jiní ne.
Presne tak, pre mnoho ludi je dizajn=tvar.
Ač nerad musím s Allamarein souhlasit,
Ten vliv je zřejmý, originalitu to ale pořád má.
Některé typy jsou takříkajíc buchankoidní. pán sice uměl kreslit a malovat, ale tam kde se to realizovalo je vidět ten nebetyčný rozdíl mezi designovou studií a realitou. Domnívám se škodovka ani Tatra nijak zvlášť neutrpěla, že se nemusela návrhy tohoto pána zabývat.
Neviděl jsem moc designových studii z ruska ale tohe vypadá slušně. V porovnání s českým designem je to hodně nadprůměrné, viděl jste návrhy na škodovky ze 70. let kdy už stará generace nemohla zachraňovat tragičnost těch projektů? Nebo co jezdilo z BAZ? Rusové design nikdy moc nepraktikovali, než že by ho neuměli, o čemž svědčí tyto studie. Údajně byly hlavně problémy s výrobou, která neuměla tvary proměnit ve skutečnost.
PS.Co mě tedy nejvíc vadilo na cs auto-designerech/tedy spíš na lidech zodpovědných jak to bude ve finále vypadat/ bylo to, že jim nepřišlo divné , že to auto prostě nemá šmrnc a že to vypadá divně. Ta první zmijovka na 14" gumách to byla designová hrůza.Přitom stačilo málo/pamatujete prolisy a podložky pod disky/ aby to vypadalo k světu.
co furt nesmyslne pises "zmijovka"? Byla to uzovka a zacalo se ji tak rikat po faceliftu na model M aby jsme si je odlisili. Uzovka = uzka, ty zmijovko - to je odjakziva kulich s klikatym vzorkem.
:-DTak jsem to spletl nnóóó, že se tomu říká užovka jsem zaznamenal až nedávno kdesi v diskusi...myslím jinde.PS zmije je taky úzká...tak už se na mě prosím nehněvej.;-)
PSužovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,užovka úzká,ještě to napíšu 200x a už to nepopledu...doufám;-)
Podle mého názoru byla úzká verze škodovky hezčí než pozdější hranatý model. Vycházela z původního designu Škody 720 a ta přední maska je prostě hezká. Bohužel jako celek to nefunguje, to je výsledek kompromisů Moskevského velení (nesměla být větší než Lady, které veliké nebyly atd...)
Škoda 105-120/M 4160-1595-1400/4200-1610-1400 Lada,VAZ,Žiguli 4045-1610-1440,4165-1610-1440
jaka zase hranata? eMko bylo kulatejsi, sirsi vcetne rozchodu. Uzovka vypadala od zacatku silene zejmena na uzkejch diagonalnich ctrnactkach a nenalozena. Kola se skladaly pod auto jako u prazdny tatry 138.
Nemáš abstraktní myšlení? Navíc z designového hlediska, o kterém se bavíme, byla úzká povedenější, protože nějaký design měla. Hranatá (ano, budu to používat protože všichni krom tebe si pod tím představí co mají) byla prostě produktem doby a zjednodušování výroby.
na eMku nic hranatyho neni ty abstrakto
Tak nechci být hnidopich, ale já vidím přinejmenším hodně hranaté světlomety.;-)
Ještě bych dodal, že tebou popsané problémy se týkaly všech Škodovek a vycházejí z konstrukce. To, že kola byla výrazněji "vyhlá", než v případě modernější varianty, pramení z užšího rozvoru. Škoda chtěla používat vlečnou nápravu, měla jí připravenou a používala se v motorsportu, karoserie na ní byla připravená ale důvod proč jí nepoužila neznám.
Z dnešního pohledu jsou ty problémy, které měli konstruktéři absolutně nepochopitelné.Viz ten konstruktér Favorita ve videu " nebyl polykarbonát tak jsme museli použít skleněné světlomety" Nevím jestli homokinetické klouby na Favorita se vyráběly u nás nebo je vozili z venku, ale co jsem četl, tak v době kdy se rozhodovalo o předním pohonu škodovek cca v polovině 70. let tak to krachlo na neschopnosti našeho průmyslu takový kloub vyrobit a na dovoz chyběly devizy. Tak holt nastoupila konstrukčně zastaralá užovka.
Uměla, ale ne levně, což byl hlavní cíl.
To není přesné, chyběly peníze na stroje. Jinak by to výrobu nijak zvlášť neprodražovalo. Nebo tak tomu bylo alespoň v případě Škody.
No, náklady na stroje se do ceny výroby rozpočítávají, takže máme pravdu oba. A že socialistické plánování chtělo hlavně levně vyrábět, to je zkrátka smutná realita...
Ale jo, na tehdejší dobu to opravdu nevypadá zle. Já si myslím, že opravdových talentů mezi designery je nemnoho a ostatní tak trochu opisují a zachycují trendy. Není na tom nic špatného děje se to třeba i v oděvním designu. Ty návrhy škodovek ze 70. to všechno byly nepodařené kopie už jezdících západních vozů a karoserie š120 nakonec vyšla z toho nerealizovaného " Itala" s předním náhonem. T613 "Ital" Favorit dtto.
Talentů je dost, ale málokterým se podaří prorazit a většinou ti hloupější mají díky chybějící "inteligenci" větší průbojnost. Jestli byli návrhy ze 70. let kopie tak se za ně stydím ještě o něco víc. A mou domnělou hloupost designérů ta 613 jen potvrzuje, protože italové nám v době komunismu prodávali jenom nepovedené a odmítnuté designy co se jim váleli po studiu. Viz rozdíl designu právě 613 a třeba Škody 720. 613 stála designově zahouby (i když to většina aut z té doby, nevím co je k těm podivnostem vedlo) ale 720 je krásná dodnes. Je o tom mnoho důkazů a třeba návrh na Favorita koloval po několika automobilkách, než si ho vzali češi, pokud si dobře pamatuji.
Návrh T613 je krásné dílo. Když uvážíme koncepci, technologická omezení, Italové odvedli skvělou práci. A nedodali jen malůvky, ale sériovou podobu auta. Krásné bylo i kupé, které se pak nedělalo.
Naprostý souhlas
S favoritem to fakt bylo trochu jinak a na netu se to dohledat i s vyjádřením našich lidí, kteří byli takříkajíc u toho.Zkusím dohledat a dát link.
PShttps://www.youtube.com/watch... Ale je to dlouhé :-))
Kouknu na to večer, děkuji. Každopádně s nějakým designem pro Škodu to tak bylo, jen už nevím s jakým. Napadá mně jestli to není případ až porevolučního designu....nejsem si jist.
Z té podivné realizace bych nicméně designéra nevinil.
Já přímo také ne, ale odkazuji na co níže napsal Allamarein.Prostě na obrázku to může vypadat dobře ale v praxi to nemusí být technicky proveditelné.Dnešní designeři ví o čem mluvím, že ? Čím větší kola tím víc Adidas :-))
Presne tak. Napr. vyklopne svetlomety vznikli preto, lebo nebolo mozne vyrobit klasicky svetlomet (so strukturovanym plastom/cockou, tzv. dipping headlamp) v sklone, ktory si ziadalo znizovanie a aerodynamizovanie celnych partii aut.Dnes tam das projektor a hotovo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.