Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Návrh Dana Ťoka na ztrojnásobení pokut se u řidičů nesetkal s velkým pochopením. Dejme panu ministrovi šanci prokázat, že má tento nápad důkladně podložený neprůstřelnými fakty.
Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Ministr dopravy Dan Ťok vzbudil v minulých dnech značný ohlas, když se vyslovil pro drastické zvýšení pokut za některé dopravní přestupky. Uvítal by až ztrojnásobení sazeb například za překročení nejvyšší povolené rychlosti nebo telefonování za volantem.

Pokud můžeme soudit z odezvy na sociálních sítích i v komentářích pod články na českých internetových médiích, u řidičů se myšlenka pana ministra nesetkává s bezvýhradně nadšeným přijetím. Někteří naznačují, že to může souviset s horkem, které v minulých dnech panovalo, jiní rovnou označují Dana Ťoka za dopravního fašistu. A někoho obzvlášť podezíravého mohlo i napadnout, jestli náhodou nejde o odvedení pozornosti od citlivé kauzy tendru na mýtné.

Myslím, že je to k osobě pana ministra hrubě unfair.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče

Policie nakoupí 88 aut s radary za peníze z povinného ručení

Pan ministr je přece zkušeným manažerem. Do funkce ho navíc nominovalo hnutí, které slibovalo, že bude řídit stát jako firmu. Proto věřím, že Dan Ťok jen tak neplácá do větru, co ho zrovna napadne, a že nehodlá dělat českým řidičům ze života ještě větší peklo bez pádných argumentů. Jestliže navrhuje zvýšení pokut za konkrétní přestupky, jistě to má podloženo důkladnými analýzami a objektivními fakty. Manažer přece řídí firmu na základě dat, nenechává se zmítat impulzivními úvahami.

Statistiky | Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Abychom dali panu ministrovi šanci prokázat, že má svůj návrh dobře podložený, položili jsme mu prostřednictvím tiskového odboru ministerstva dopravy několik otázek:

  • Pan ministr se domnívá, že současná výše pokut nemá odrazující charakter. Z jaké analýzy nebo jakých dat přitom vychází?

  • Proč právě trojnásobné zvýšení? Máme výrazně přísnější bodový systém a v přepočtu k průměrné mzdě čtyřikrát vyšší pokuty než v Německu. Proč to podle pana ministra nestačí a proč právě trojnásobné zvýšení podle něj přinese kýženou změnu?

  • Pan ministr uvedl, že vyšší pokuty by se mohly týkat telefonování a překračování nejvyšší povolené rychlosti. Mohl by pan ministr pro naše čtenáře uvést, u jakého procenta závažných dopravních nehod jsou konkrétně tyto dva faktory primární příčinou?

  • Vnímá pan ministr skutečnost, že počet dopravních nehod i závažnost jejich následků vyplývají nejen z jednání řidičů, ale rovněž – nebo snad dokonce zejména – z dopravně-technického stavu komunikací? Jaké konkrétní kroky podnikl pan ministr za dobu svého působení ve funkci pro to, aby naše silnice byly bezpečnější v technickém smyslu? (Povrch, přehlednost, značení, riziková místa…)

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Protože ministr dopravy je nepochybně velmi zaneprázdněný člověk (naprosto bez ironie), samozřejmě nečekáme odpovědi obratem, požádali jsme o jejich zaslání do konce pracovního týdne. A pochopíme, bude-li to trvat o něco déle. Ale ne o mnoho. Příliš dlouhá prodleva by v nás mohla vzbudit podezření, že pan ministr žádná data k ruce neměl a sháněl si je až dodatečně, aby ospravedlnil svoje unáhlené nápady.

S reakcí pana ministra vás samozřejmě seznámíme co nejdříve po jejím obdržení. Sledujte AutoRevue.cz. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků