Nezávislé topení - pohodlí k nezaplacení

39 komentářů

Marcel
25. října • 8:48

Stále tu mluvíme jen o nezávislém topení v autě a co třeba doma, čím topíte? My jsme v našem podkroví měli jasno hned. Teplovzdušná krbová vložka http://www.flamen.cz/cz/produkty/krby/krby-tep... ...

Vomáčka
2. ledna • 15:49

tak si říkám kolik lidí si nedovede představit auto bez klimošky ale o NT nevědí nic; přitom v českejch podmínkách ho využijete i při letošní zimě; jestli máte na fáro půl mega, kupujete diesela, startujete denně vymrzlej stroj, neváhejte a NT si dopřejte

Mike
2. ledna • 7:02

No já bych to tak optimisticky neviděl. Určitě je lepší startovat teplý motor, ale pokud do toho započítají emise nutné k výrobě toho topení, tak to určitě v plusu nebude. A že nebudu muset škrábat? Ty 1-2 minuty tomu klidně věnuju. A pokud je jen o sklo, tak stačí si přes něj hodit plachtu a vyřešeno je to také. Spíš mi to přijde jako další vymoženost dnešní moderní doby, aby lidi nemuseli dělat už vůbec nic. Těch 30 tisíc za to nestojí.

Honza
3. ledna • 17:18

Ano, z pohledu dvou posledních zim a globálního oteplování to opravdu jako zbytečnost vypadá. Pokud jste ale někdy jezdil ve dvacetistupňových mrazech s litinovým CR dieselem, tak víte, že ohřát ho na provozní teplotu při popojíždění po městě trvá třeba i 20 kilometrů. A celou dobu to moc netopí, skla namrzají a potí se. Samozřejmě, pokud řídíte v tlustém kabátě, pohorkách a čepici, tak asi ten rozdíl nevnímáte.

Vojta
16. února • 23:02

Letos bylo -30.. :D jak se to Votočilo hezky

Zelí
2. ledna • 10:17

Pro provoz v čr s tím souhlasím. Jiná věc je, když vozidlo jezdí za severním polárním kruhem, tam bych to bral jako nutnost.

Kevil
1. ledna • 22:28

Své nové Mondeo jsem si objednal s nezávislým topením Webasto již z výroby. Dálkové ovládání je super, funguje asi až na 500 m. Pro jistotu jsem jsem si ale nechal dodatečně k neoriginálnímu GSM alarmu zamontovat jednotku pro ovládání topení SMSkou, nemá to chybu.S topením mám bohužel jeden problém. Krátký výfuk je vyveden pro pravý přední práh a dost často jsou po vstupu do auta cítit zplodiny hoření nezávislého topení (benzín). Požádal jsem zastoupení Webasto v ČR aby (za úhradu) instalaci topení zkontrolovali, ale ti od toho dali ruce pryč a nechtěli s tím mít nic společného. V servisu Ford jsem sice byl, v dešti a silném bohužel nebylo jako na schvál v kabině nic cítit. Myslím si, že by měl být výfuk nezávislého topení vyveden až za zadní nápravu. Pokud je vyveden pod přední nápravu, mohou se zplodiny hoření nějakými průduchy dostat do kabiny, minimálně při nastupování do vozu z nashromážděných zplodin pod přední nápravou, kdy nefouká vítr.

Lukas Malek
2. ledna • 17:12

Výfuk z NT je mezi nápravami proto, aby i zytkové teplo z výfukových plynů ohřívalo podvozek a tím i kabinu zespoda. Bohužel vedlejší prokukt je i pach ze spalin.

Honza
1. ledna • 19:55

Měl jsem (mám) nezávislé topení (s předehřevem) ve čtyřech autech a je to skvělé. Úplně nejlepší to je, když ráno na parkovišti všichni škrábou a vy jen nasednete, setřete stěračem okno a jedete.
Je to taky fajn, když někde stojíte a musíte sedět v autě. Ale baterka to déle, než cca hodinu nevydrží a pak stejně musíte startovat.
Pro diesel určitě doporučuji, u benzínu, hlavně s hliníkovým blokem, bych asi vystačil s vyhřívanými sedadly a vyhřívaným předním sklem.

Jardat
1. ledna • 18:15

Autor se také mohl zmínit o elektrickém ohřevu motoru. Výsledek je stejný pouze s tím rozdílem, že k vozidlu se musí přitáhnout elektrická energie. Náklady na toto řešení jsou nesrovnatelně nižší. Pro potřeby běžného motoristy to je použitelné řešení.

Honza
1. ledna • 19:12

... běžný motorista parkuje na sídlišti, obvykle půl kilometru daleko od svého paneláku a tudíž nejbližší použitelné zásuvky. Taky se to hodí, když parkujete na parkovišti u vleků na horách, nebo máte u baráku psa se zálibou v kousání do všeho, co najde. :-P
Ale ve všech ostatních případech je to použitelné řešení. Jen zásah do chladicí soustavy, topení a klimatizace je srovnatelný s palivovým topením a cena jen o málo nižší.
Taky je možno si nechat zabudovat pouhý předehřev kabiny elektrickým přímotopem (trochu sofistikovanějším a pevně zabudovaným). Tam je cena opravdu nižší - cca 4 tisíce oproti 30ti.

Fantomas
1. ledna • 22:27

Jsem alergický na stupidní koncovky "ti" u číslovek. Proč to lidi píšou? Možná mají dojem, že když oni nezvládnou přečíst číslo, tak ani nikdo jiný. Jestli se smím zeptat, jaký význam má napsat "TŘICETti"? Nebo 30 máme číst jako třice? Proč? A jak by se potom napsalo oproti třem? Třeba 3em? Hnus, co?

Honza
3. ledna • 16:58

Tak se přihlaš na web Ústavu projazyk český, tam jistě najdeš jistě sobě rovné.
Nahlašuji tvůj příspěvek jako porušující pravidla diskuse - netýká se tématu.

Fantomas
6. ledna • 17:53

Hlavně že tvůj příspěvek se týká tématu. Nelíbí se ti, že já reaguju na něčí způsob psaní a sám děláš to samé.
A jestli se smím zeptat, tak co je špatného na správném psaní? Je to náš společný, rodný jazyk, naši předkové dlouhá desetiletí pracovali na tom, abychom my něco znali a uměli. Tak proč někoho tolik uráží, když si někdo dovolí poukázat na něčí chybu? A co když někdo píše úplné nesmysly a nelogičnosti, jako třeba třicetti?

a kolik by stalo?
31. prosince • 20:23

a kolik by stalo toto topeni do lc120? jak slozita je montaz?Co továrni zaruky?

Lunochod
31. prosince • 15:05

Velmi povchní článek, reklama fy Webasto

David
31. prosince • 21:50

Ano, a proto jsou tam nápisy Eberspaecher!! (přičemž oba ruští letci uhořeli):-)):-)) K topení: mám v autě, super, záruka na auto nepadá, komfort (teplo) a šetří se motor! cca 30tis +- podle auta.

baboon
31. prosince • 13:24

Nezávislé topení není u nás ještě dostatečně doceněno. Jeho výhody už kdysi dávno ocenili majitelé a řidiči T 603 a už v 70. letech je Mercedes nabízel příplatkově do všech osobních modelů.
Mám s ním ty nejlepší zkušenosti, ale v některých oblastech by bylo vhodné zkombinovat je s předehříváním motoru. Kdysi jsem takový vůz měl, a i když předehřev motoru byl hodně poškozený, pomohlo to.

Jirka
31. prosince • 12:46

Nezávislé topení už několik let v autě mám (VW Passat) a je to vynikající věc. Sice to z auta neodstraní za půl hodiny 20 cm sněhu (na to je pořád potřeba smeták), ale na ranní námrazy je to ideální.

haselzde
31. prosince • 10:41

Clanek naprosto o nicem! Zadne informace si zde laik nemuze vzit. Nemate tu popsanou funkci, typy nezavislych topeni, nemate tu napr. ani dalkove starty ktere muzou take fungovat jako topeni, nemate tu informace o mercedesech, kde nektere typy umeji udrzovat stalou teplotu v aute, nejsou zde priblizne ceny.....
Tohle je na 5, a zpet do skoly!

Mi.Chal
31. prosince • 12:25

S tou školou bys měl raději mlčet. Chybí ti čárka před které, "....." je nesmysl, správně je jeden znak "…" nebo alespoň "..." a před spojkou "a" mezi větami ve slučovacím poměru se čárka nepíše. To by bylo tak za 4.

Saj
3. ledna • 16:54

:-D znám výborné matematiky, kteří jsou tak 6x inteligentnější a vzdělanější jak ty ve fyzikálních nebo matematických disciplínách, ale prostě čeština není jejich nejsilnější obor a nějakou hrubku nebo čárku prostě zapomenou. Jestli někoho posíláš do školy za formu, místo za obsah, tak jsi docela guma.

Petr
1. ledna • 10:18

Michale, jsi hnup...

Mi.Chal
1. ledna • 11:11

Nějaký argument by nebyl?

haselzde
1. ledna • 14:29

Dekujeme za Tvuj cestinarsky projev. Pokud zasles adresu, rad poslu diplom s gratulaci ;)
Tem ostatnim 34lidem diky za to ze chapou na co jsem narazel svym prispevkem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mi.Chal
1. ledna • 20:55

Já chápu, na co si narážel. Ale pokud někoho posíláš do školy, tak bys měl psát sám správně.Jinak v článku by toho třeba mohlo být víc, na druhou stranu to může někomu posloužit aspoň jako informace o tom, že něco takového vůbec existuje. Koho zajímají detaily, tak si je může vždycky najít.

haselzde
2. ledna • 19:53

Jenze zde si hraji na odborny server o automobilech, cemuz by mel odpovidat i obsah jednotlivych clanku. Bohuzel od dob odchodu p.Jandy to jde vice a vice z kopce. Snad jen recenze ojetin se daji cist velice hezky.
Prispevky na diskuzni fora psane z maleho iphonu nejak neresim, proto i ta chybejici diaktritika, ovsem nezapiram ze jednicky z diktatu jsem nikdy nemel ;)

eLzyx
31. prosince • 2:02

Jen bych k článku doplnil, že některé automobilky montují bufík seriově jako dohřev dieselového motoru. Pak stačí jen navštívit autorizovaný servis a nechat si to přeprogramovat na NT. Samozřejmě - pár tisícovek to stát bude.

Ľuboš
31. října • 20:36

Chcem sa opýtať ako to funguje? Kúpil som auto VW passat combi 103kw a dostal som k tomu mini ovládač na ktorom sú tlačítka ON a OFF, chcel by som o tom zistiť nejake podronosti.

Jardat
1. ledna • 18:10

O které vozy se jedná ? Případně kde se dají tyto infrmace nalézt.

FSH
2. ledna • 12:40

K předchozím modelům Mazda 6 (diesel) stačilo dokoupit spínací hodiny Webasto a nezávoslé topení bylo na světě :-)

Honza
1. ledna • 19:36

Takhle to fungovalo u dieselových pětiválců Volvo. U benzínů byla nutná dodatečná montáž. Ovšem oficiální ceník uváděl za dodatečnou montáž stejnou cenu, jako za přeprogramování u dieselů (asi 40 tisíc). V servisu mi to přeprogramovali u nového auta za 27 tisíc.

pbxpbx
14. dubna • 10:35

Prosím, jaké přesně modely z jakých let? Mám Volvo XC70 z roku 2010 a umírám, abych měl NT. Zatím se mi nechtělo vypláznout 50 litrů za novou instalaci. Je to vůbec ekvivalent Webasta nebo Eberspacheru? Nebo je to jen nějaké elektrické přitápění?

Honza
14. dubna • 11:47

Je to ekvivalent Webasta nebo Eberspaechru (nezávislé naftové, žádný elektrický příhřev). Měl jsem to na V70 2,4D (případně D5) z roku 2002.
Že to tam máte poznáte nejlépe, když nastartujete při nízké teplotě studený motor a po chvilce (1-2 minuty) ho zase vypnete. Pokud se zpod vozu kouří a ještě chvíli po vypnutí to v motoru hučí, pak to tam máte a je to naprogramované jen na "příhřev" při běžícím motoru a mělo by to jít přeprogramovat.
V mém případě to znamenalo ještě výměnu páčky blinkrů, na níž bylo to ovládání namontováno (jsou tam nějaké čudlíky navíc ... už si přesně nepamatuji, jaké).
H.

eLzyx
1. ledna • 22:45

jj je to u dieselových Volvo. Přeprogramování vychází na cca 400-6000Kč podle modelu (asi licenční poplatky výrobci NT)

Honza
3. ledna • 17:04

jj - taky mi 27 tisíc připadalo přehnaných, ale bylo to nové a služební auto, takže to muselo do značkového servisu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eLzyx
4. ledna • 13:58

ano, to jsou ceny z autorizáku. Nikdo jiný to neumí. Ale je možné, že jste to nechávali aktivovat pár let zpátky a to byly ceny ještě dost přestřelené. Teď jsou o něco příznivější. A nebo se špatně koukli do katalogu a místo kódu SW vzali kód celého NT, i to se stává. Mě se pravidelně stává, že pokud objednávám nějaký servisní celek, tak mi jej chtějí objednávat po dílech, přestože existuje levnější balíček. Holt proškolenost našich servisů je mizerná.

Honza
4. ledna • 14:23

No, zdá se, že už konečně pochopili, že hrají jinou ligu, než BMW a MB.
Ano, bylo to někdy v letech 2003 a pak 2005. Pořád to ale bylo o asi 15k levnější, než kdyby to dodali z výroby už naprogramované.
Ostatně s autorizáky Volvo mám tak špatné zkušenosti, že mi už Volvo nesmí do baráku. Světlou výjimkou bylo Auto Hase, kde za 15 tisíc vyřešili problém, jehož neúspěšné řešení mne do té doby stálo asi 130 tisíc v jiných servisech.

Doporučujeme

Články odjinud