New York 2016 živě: Toyota Prius Prime ujede pouze 35 km

Toyota přivezla do New Yorku kromě faceliftu GT86 také důležitější novinku v podobě modelu Prius Prime. Tohle jméno automobilka použila, protože nová verze Priusu je údajně nejlepší. V podstatě se ale jedná o provedení plug-in hybrid odvozené od poslední generace tohoto hybridu.

New York 2016 živě: Prohlédněte si facelift Toyoty GT86

New York 2016 živě: Prohlédněte si facelift Toyoty GT86

Prius Prime používá akumulátory s kapacitou 8,8 kWh. Toyota slibuje v americké tiskové zprávě dojezd v čistě elektrickém režimu 22 mil, tedy v přepočtu zhruba 35 km, britská tisková zpráva ovšem uvádí padesát kilometrů. Stejně rozdílné jsou i spotřeby, kdy ta podle amerických norem má být 2,4 l/100 km, podle evropských o litr méně. Dá se celkem dobře odhadnout, které hodnoty jsou reálnější.

Nová generace Toyoty Prius je o 10 % úspornější a připomíná Mirai

Nová generace Toyoty Prius je o 10 % úspornější a připomíná Mirai

Každopádně maximální rychlost v čistě elektrickém režimu je 135 km/h. Když se baterie vybijí, nastoupí do práce klasický hybrid založený na benzinové osmnáctistovce. Ta mimochodem údajně nabídne tepelnou účinnost přes čtyřicet procent.

Novinka dostala ve srovnání s klasickým provedením také upravený design zahrnující přepracovanou přední část, nová diodová světla, jiná je i zadní část a v interiéru najdete třeba obrovský středový displej. Ten je po vzoru Tesly umístěn na výšku a má velikost 11,6 palců. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků