New York 2016 živě: Subaru Impreza přijíždí na nové platformě

Nová Impreza má pevnější modulární platformu a dostane i motory s vypínáním válců.

Subaru v předvečer autosalonu v New Yorku odhalilo novou generaci modelu Impreza. Stojí na úplně nové modulární platformě, která poskytne technický základ dalším modelům, například Foresteru nebo Legacy. Její obrovskou předností je o 70 až 100 % vyšší torzní tuhost a umí absorbovat o 40 % více energie při nehodě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impreza je o kousek lehčí, přesto je prostornější a má především výrazně pevnější a odolnější konstrukci. Díky tomu bude lepší také z pohledu pasivní bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má také níže položené těžiště, což by se mělo pozitivně projevit na ovladatelnosti. Zároveň má být o několik desítek kilogramů lehčí než současná generace, ale uvnitř bude více místa a bude mít větší zavazadlový prostor.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Zatímco v New Yorku se představuje produkční sedan, počítá se i s hatchbackem, který se ve formě konceptu představil na autosalonu v Tokiu. Ohledně motorů se dá zatím jen spekulovat, ale evropské provedení se zřejmě spokojí s různě naladěnými verzemi plochého čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, který známe z modelu Levorg. Přijdou i nové motory s vypínáním válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza bude prostornější a bude mít i větší kufr. V základní výbavě by se měl objevit bezpečnostní systém EyeSight. Nový bude i palubní zábavní systém s rozšířenými možnostmi konektivity a internetem

Nová platforma Subaru umožňuje také zástavbu hybridních a plug-in hybridních systémů pohonu, takže zejména na americkém trhu by se hybrid mohl objevit poměrně brzy. Ostrý model STI bude stát trochu stranou a jeho životní cyklus nebude následovat ten produkčního modelu.

Pokud jde o rozměry, nová Impreza má o 25 mm delší rozvor, ale celkově je delší o 41 mm a o 38 mm je širší. Výška byla zároveň snížena o 10 mm. Standardní výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostní systém EyeSight a rozšíří se možnosti konektivity.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský