New York 2016 živě: Subaru Impreza přijíždí na nové platformě

Nová Impreza má pevnější modulární platformu a dostane i motory s vypínáním válců.

Subaru v předvečer autosalonu v New Yorku odhalilo novou generaci modelu Impreza. Stojí na úplně nové modulární platformě, která poskytne technický základ dalším modelům, například Foresteru nebo Legacy. Její obrovskou předností je o 70 až 100 % vyšší torzní tuhost a umí absorbovat o 40 % více energie při nehodě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impreza je o kousek lehčí, přesto je prostornější a má především výrazně pevnější a odolnější konstrukci. Díky tomu bude lepší také z pohledu pasivní bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má také níže položené těžiště, což by se mělo pozitivně projevit na ovladatelnosti. Zároveň má být o několik desítek kilogramů lehčí než současná generace, ale uvnitř bude více místa a bude mít větší zavazadlový prostor.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Zatímco v New Yorku se představuje produkční sedan, počítá se i s hatchbackem, který se ve formě konceptu představil na autosalonu v Tokiu. Ohledně motorů se dá zatím jen spekulovat, ale evropské provedení se zřejmě spokojí s různě naladěnými verzemi plochého čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, který známe z modelu Levorg. Přijdou i nové motory s vypínáním válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza bude prostornější a bude mít i větší kufr. V základní výbavě by se měl objevit bezpečnostní systém EyeSight. Nový bude i palubní zábavní systém s rozšířenými možnostmi konektivity a internetem

Nová platforma Subaru umožňuje také zástavbu hybridních a plug-in hybridních systémů pohonu, takže zejména na americkém trhu by se hybrid mohl objevit poměrně brzy. Ostrý model STI bude stát trochu stranou a jeho životní cyklus nebude následovat ten produkčního modelu.

Pokud jde o rozměry, nová Impreza má o 25 mm delší rozvor, ale celkově je delší o 41 mm a o 38 mm je širší. Výška byla zároveň snížena o 10 mm. Standardní výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostní systém EyeSight a rozšíří se možnosti konektivity.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků