New York 2016 živě: Subaru Impreza přijíždí na nové platformě

Nová Impreza má pevnější modulární platformu a dostane i motory s vypínáním válců.

Subaru v předvečer autosalonu v New Yorku odhalilo novou generaci modelu Impreza. Stojí na úplně nové modulární platformě, která poskytne technický základ dalším modelům, například Foresteru nebo Legacy. Její obrovskou předností je o 70 až 100 % vyšší torzní tuhost a umí absorbovat o 40 % více energie při nehodě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impreza je o kousek lehčí, přesto je prostornější a má především výrazně pevnější a odolnější konstrukci. Díky tomu bude lepší také z pohledu pasivní bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má také níže položené těžiště, což by se mělo pozitivně projevit na ovladatelnosti. Zároveň má být o několik desítek kilogramů lehčí než současná generace, ale uvnitř bude více místa a bude mít větší zavazadlový prostor.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Zatímco v New Yorku se představuje produkční sedan, počítá se i s hatchbackem, který se ve formě konceptu představil na autosalonu v Tokiu. Ohledně motorů se dá zatím jen spekulovat, ale evropské provedení se zřejmě spokojí s různě naladěnými verzemi plochého čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, který známe z modelu Levorg. Přijdou i nové motory s vypínáním válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza bude prostornější a bude mít i větší kufr. V základní výbavě by se měl objevit bezpečnostní systém EyeSight. Nový bude i palubní zábavní systém s rozšířenými možnostmi konektivity a internetem

Nová platforma Subaru umožňuje také zástavbu hybridních a plug-in hybridních systémů pohonu, takže zejména na americkém trhu by se hybrid mohl objevit poměrně brzy. Ostrý model STI bude stát trochu stranou a jeho životní cyklus nebude následovat ten produkčního modelu.

Pokud jde o rozměry, nová Impreza má o 25 mm delší rozvor, ale celkově je delší o 41 mm a o 38 mm je širší. Výška byla zároveň snížena o 10 mm. Standardní výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostní systém EyeSight a rozšíří se možnosti konektivity.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 232 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků