New York 2016 živě: Subaru Impreza přijíždí na nové platformě

Nová Impreza má pevnější modulární platformu a dostane i motory s vypínáním válců.

Subaru v předvečer autosalonu v New Yorku odhalilo novou generaci modelu Impreza. Stojí na úplně nové modulární platformě, která poskytne technický základ dalším modelům, například Foresteru nebo Legacy. Její obrovskou předností je o 70 až 100 % vyšší torzní tuhost a umí absorbovat o 40 % více energie při nehodě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impreza je o kousek lehčí, přesto je prostornější a má především výrazně pevnější a odolnější konstrukci. Díky tomu bude lepší také z pohledu pasivní bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má také níže položené těžiště, což by se mělo pozitivně projevit na ovladatelnosti. Zároveň má být o několik desítek kilogramů lehčí než současná generace, ale uvnitř bude více místa a bude mít větší zavazadlový prostor.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Zatímco v New Yorku se představuje produkční sedan, počítá se i s hatchbackem, který se ve formě konceptu představil na autosalonu v Tokiu. Ohledně motorů se dá zatím jen spekulovat, ale evropské provedení se zřejmě spokojí s různě naladěnými verzemi plochého čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, který známe z modelu Levorg. Přijdou i nové motory s vypínáním válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza bude prostornější a bude mít i větší kufr. V základní výbavě by se měl objevit bezpečnostní systém EyeSight. Nový bude i palubní zábavní systém s rozšířenými možnostmi konektivity a internetem

Nová platforma Subaru umožňuje také zástavbu hybridních a plug-in hybridních systémů pohonu, takže zejména na americkém trhu by se hybrid mohl objevit poměrně brzy. Ostrý model STI bude stát trochu stranou a jeho životní cyklus nebude následovat ten produkčního modelu.

Pokud jde o rozměry, nová Impreza má o 25 mm delší rozvor, ale celkově je delší o 41 mm a o 38 mm je širší. Výška byla zároveň snížena o 10 mm. Standardní výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostní systém EyeSight a rozšíří se možnosti konektivity.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků