New York 2016 živě: Subaru Impreza přijíždí na nové platformě

Nová Impreza má pevnější modulární platformu a dostane i motory s vypínáním válců.

Subaru v předvečer autosalonu v New Yorku odhalilo novou generaci modelu Impreza. Stojí na úplně nové modulární platformě, která poskytne technický základ dalším modelům, například Foresteru nebo Legacy. Její obrovskou předností je o 70 až 100 % vyšší torzní tuhost a umí absorbovat o 40 % více energie při nehodě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impreza je o kousek lehčí, přesto je prostornější a má především výrazně pevnější a odolnější konstrukci. Díky tomu bude lepší také z pohledu pasivní bezpečnosti

Nové Subaru Impreza má také níže položené těžiště, což by se mělo pozitivně projevit na ovladatelnosti. Zároveň má být o několik desítek kilogramů lehčí než současná generace, ale uvnitř bude více místa a bude mít větší zavazadlový prostor.

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Od Suzuki k Porsche: 6 tipů na ojetiny s pohonem 4x4, které nejsou SUV

Zatímco v New Yorku se představuje produkční sedan, počítá se i s hatchbackem, který se ve formě konceptu představil na autosalonu v Tokiu. Ohledně motorů se dá zatím jen spekulovat, ale evropské provedení se zřejmě spokojí s různě naladěnými verzemi plochého čtyřválce 1,6 l s přeplňováním, který známe z modelu Levorg. Přijdou i nové motory s vypínáním válců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza bude prostornější a bude mít i větší kufr. V základní výbavě by se měl objevit bezpečnostní systém EyeSight. Nový bude i palubní zábavní systém s rozšířenými možnostmi konektivity a internetem

Nová platforma Subaru umožňuje také zástavbu hybridních a plug-in hybridních systémů pohonu, takže zejména na americkém trhu by se hybrid mohl objevit poměrně brzy. Ostrý model STI bude stát trochu stranou a jeho životní cyklus nebude následovat ten produkčního modelu.

Pokud jde o rozměry, nová Impreza má o 25 mm delší rozvor, ale celkově je delší o 41 mm a o 38 mm je širší. Výška byla zároveň snížena o 10 mm. Standardní výbavou (aspoň v USA) bude bezpečnostní systém EyeSight a rozšíří se možnosti konektivity.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků