New York 2016 živě: Nový Nissan GT-R pouští zvuk motoru z reproduktorů

Godzilla dostala v rámci rozsáhlejšího faceliftu modernější interiér a zase trochu silnější motor.

Nissan GT-R se nástupce nedočká jen tak. Automobilka právě na autosalonu v New Yorku představila větší facelift, který má pomoci udržet GT-R na trhu ještě několik let. Základní model rychlého Nissanu je teď tedy spíše GT než syrový sporťák. Ostatně, luxusně pojatý interiér toho vypovídá docela dost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R má nyní v základní konfiguraci výkon 570 koní. V roce 2008 měl výkon „jen“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozřejmě zůstal. Nabízí komfortnější a hodnotněji vybavený interiér, ovšem automobilka slibuje i lepší jízdní vlastnosti

Určitě už jste si na fotografiích všimli nové přední části a kapoty. Design prošel modifikacemi v aerodynamickém tunelu a díky úpravám se nejen snížil odpor, ale auto má být stabilnější. Také má mít vyšší přítlak a efektivnější chlazení motoru.

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

V interiéru stojí za pozornost bohaté čalounění kůží, nový volant a také nový palubní systém, který se ovládá hlasem a dotykovým displejem. Celkový počet tlačítek v interiéru se snížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R slibuje lepší ergonomii a vyšší komfort. Zajímavostí je i nový audio systém, který z reproduktorů pouští do kabiny zvuk motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnila se přední část za účelem lepší aerodynamiky a zlepšeného chlazení motoru. Modernizována byla i dvouspojková převodovka. V běžném režimu má být GT-R především komfortní GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonné jednotky. Vpředu pořád najdete dvěma turby přeplňovaný šestiválec 3,8 l. Výkon motoru nyní v základním nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Přepracována byla šestistupňová dvouspojková převodovka, která má mít v běžném režimu plynulejší a komfortnější řazení a má vydávat méně hluku.

Čísla zrychlení ani maximální rychlosti Nissan ještě nezveřejnil. Pochlubil se ale tím, že modernizované GT-R má úplně nový podvozek. Nová jsou i 20" kovaná kola. Prodej nového Nissanu GT-R bude zahájen v létě 2016 nejprve v USA a na domácím trhu v Japonsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků