New York 2016 živě: Nový Nissan GT-R pouští zvuk motoru z reproduktorů

Godzilla dostala v rámci rozsáhlejšího faceliftu modernější interiér a zase trochu silnější motor.

Nissan GT-R se nástupce nedočká jen tak. Automobilka právě na autosalonu v New Yorku představila větší facelift, který má pomoci udržet GT-R na trhu ještě několik let. Základní model rychlého Nissanu je teď tedy spíše GT než syrový sporťák. Ostatně, luxusně pojatý interiér toho vypovídá docela dost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R má nyní v základní konfiguraci výkon 570 koní. V roce 2008 měl výkon „jen“ 480 koní. Motor V6 3.8 bi-turbo mu samozřejmě zůstal. Nabízí komfortnější a hodnotněji vybavený interiér, ovšem automobilka slibuje i lepší jízdní vlastnosti

Určitě už jste si na fotografiích všimli nové přední části a kapoty. Design prošel modifikacemi v aerodynamickém tunelu a díky úpravám se nejen snížil odpor, ale auto má být stabilnější. Také má mít vyšší přítlak a efektivnější chlazení motoru.

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

V interiéru stojí za pozornost bohaté čalounění kůží, nový volant a také nový palubní systém, který se ovládá hlasem a dotykovým displejem. Celkový počet tlačítek v interiéru se snížil z 27 na 11 a Nissan u faceliftovaného GT-R slibuje lepší ergonomii a vyšší komfort. Zajímavostí je i nový audio systém, který z reproduktorů pouští do kabiny zvuk motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnila se přední část za účelem lepší aerodynamiky a zlepšeného chlazení motoru. Modernizována byla i dvouspojková převodovka. V běžném režimu má být GT-R především komfortní GT

Nešlo by to ale ani bez úprav pohonné jednotky. Vpředu pořád najdete dvěma turby přeplňovaný šestiválec 3,8 l. Výkon motoru nyní v základním nastavení dosahuje na 419 kW (570 k) v 6800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 637 Nm. Přepracována byla šestistupňová dvouspojková převodovka, která má mít v běžném režimu plynulejší a komfortnější řazení a má vydávat méně hluku.

Čísla zrychlení ani maximální rychlosti Nissan ještě nezveřejnil. Pochlubil se ale tím, že modernizované GT-R má úplně nový podvozek. Nová jsou i 20" kovaná kola. Prodej nového Nissanu GT-R bude zahájen v létě 2016 nejprve v USA a na domácím trhu v Japonsku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků