New York 2016 živě: Honda NSX se ukázala v závodním provedení GT3

Honda začne brzy vyrábět silniční verzi nového hybridního supersportu NSX. Na autosalonu v New Yorku se ukázala ale už i závodní verze, která tuto sezónu zamíří na závodní dráhy především v Severní Americe. Ostrý start v celém šampionátu čeká NSX GT3 v roce 2017. Podle pravidel vychází speciál z produkčního auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Honda NSX GT3 nemá hybridní pohon ani devítistupňový automat. Je to klasická zadokolka bez akumulátorů a se sekvenčním šestikvaltem. Motor 3.5 V6 bi-turbo zůstal

Samozřejmě se ale od sériové Hondy NSX liší a to především uspořádáním pohonu a výbavou. Nemáte tu žádné luxusní prvky (kontrola trakce, ABS a dokonce klimatizace ale nechybí), místo toho má Honda NSX GT3 bezpečnostní rám a masivní aerodynamický bodykit.

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Zatímco sériové auto pohání hybridní soustava s elektromotory a automatickou devítirychlostní převodovkou, závodní provedení Hondy NSX sice využívá ze série odvozený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale pohání jen zadní kola a nevyužívá elektrickou asistenci. Není to tedy hybrid.

Zmizel i automat, místo něj je tu klasická sekvenční závodní převodovka se šesti rychlostmi. Zajímavé je, že automobilka zvažuje ostřejší silniční model Type-R, který by měl mít prakticky totožný systém pohonu bez hybridní soustavy.

Nyní bude NSX GT3 procházet ostrými testy a zhruba v polovině roku by měla dostat homologaci FIA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků