New York 2016 živě: Honda NSX se ukázala v závodním provedení GT3

Honda začne brzy vyrábět silniční verzi nového hybridního supersportu NSX. Na autosalonu v New Yorku se ukázala ale už i závodní verze, která tuto sezónu zamíří na závodní dráhy především v Severní Americe. Ostrý start v celém šampionátu čeká NSX GT3 v roce 2017. Podle pravidel vychází speciál z produkčního auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Honda NSX GT3 nemá hybridní pohon ani devítistupňový automat. Je to klasická zadokolka bez akumulátorů a se sekvenčním šestikvaltem. Motor 3.5 V6 bi-turbo zůstal

Samozřejmě se ale od sériové Hondy NSX liší a to především uspořádáním pohonu a výbavou. Nemáte tu žádné luxusní prvky (kontrola trakce, ABS a dokonce klimatizace ale nechybí), místo toho má Honda NSX GT3 bezpečnostní rám a masivní aerodynamický bodykit.

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Zatímco sériové auto pohání hybridní soustava s elektromotory a automatickou devítirychlostní převodovkou, závodní provedení Hondy NSX sice využívá ze série odvozený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale pohání jen zadní kola a nevyužívá elektrickou asistenci. Není to tedy hybrid.

Zmizel i automat, místo něj je tu klasická sekvenční závodní převodovka se šesti rychlostmi. Zajímavé je, že automobilka zvažuje ostřejší silniční model Type-R, který by měl mít prakticky totožný systém pohonu bez hybridní soustavy.

Nyní bude NSX GT3 procházet ostrými testy a zhruba v polovině roku by měla dostat homologaci FIA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky