New York 2016 živě: Honda NSX se ukázala v závodním provedení GT3

Honda začne brzy vyrábět silniční verzi nového hybridního supersportu NSX. Na autosalonu v New Yorku se ukázala ale už i závodní verze, která tuto sezónu zamíří na závodní dráhy především v Severní Americe. Ostrý start v celém šampionátu čeká NSX GT3 v roce 2017. Podle pravidel vychází speciál z produkčního auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Honda NSX GT3 nemá hybridní pohon ani devítistupňový automat. Je to klasická zadokolka bez akumulátorů a se sekvenčním šestikvaltem. Motor 3.5 V6 bi-turbo zůstal

Samozřejmě se ale od sériové Hondy NSX liší a to především uspořádáním pohonu a výbavou. Nemáte tu žádné luxusní prvky (kontrola trakce, ABS a dokonce klimatizace ale nechybí), místo toho má Honda NSX GT3 bezpečnostní rám a masivní aerodynamický bodykit.

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Zatímco sériové auto pohání hybridní soustava s elektromotory a automatickou devítirychlostní převodovkou, závodní provedení Hondy NSX sice využívá ze série odvozený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale pohání jen zadní kola a nevyužívá elektrickou asistenci. Není to tedy hybrid.

Zmizel i automat, místo něj je tu klasická sekvenční závodní převodovka se šesti rychlostmi. Zajímavé je, že automobilka zvažuje ostřejší silniční model Type-R, který by měl mít prakticky totožný systém pohonu bez hybridní soustavy.

Nyní bude NSX GT3 procházet ostrými testy a zhruba v polovině roku by měla dostat homologaci FIA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků