New York 2016 živě: Honda NSX se ukázala v závodním provedení GT3

Honda začne brzy vyrábět silniční verzi nového hybridního supersportu NSX. Na autosalonu v New Yorku se ukázala ale už i závodní verze, která tuto sezónu zamíří na závodní dráhy především v Severní Americe. Ostrý start v celém šampionátu čeká NSX GT3 v roce 2017. Podle pravidel vychází speciál z produkčního auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Honda NSX GT3 nemá hybridní pohon ani devítistupňový automat. Je to klasická zadokolka bez akumulátorů a se sekvenčním šestikvaltem. Motor 3.5 V6 bi-turbo zůstal

Samozřejmě se ale od sériové Hondy NSX liší a to především uspořádáním pohonu a výbavou. Nemáte tu žádné luxusní prvky (kontrola trakce, ABS a dokonce klimatizace ale nechybí), místo toho má Honda NSX GT3 bezpečnostní rám a masivní aerodynamický bodykit.

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Hybridní supersport Honda NSX vás bude stát asi 5,5 milionu korun

Zatímco sériové auto pohání hybridní soustava s elektromotory a automatickou devítirychlostní převodovkou, závodní provedení Hondy NSX sice využívá ze série odvozený motor 3.5 V6 bi-turbo, ale pohání jen zadní kola a nevyužívá elektrickou asistenci. Není to tedy hybrid.

Zmizel i automat, místo něj je tu klasická sekvenční závodní převodovka se šesti rychlostmi. Zajímavé je, že automobilka zvažuje ostřejší silniční model Type-R, který by měl mít prakticky totožný systém pohonu bez hybridní soustavy.

Nyní bude NSX GT3 procházet ostrými testy a zhruba v polovině roku by měla dostat homologaci FIA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků