New York 2016 živě: C 63 Cabrio má prý nejsilnější motor ve své třídě

Čtyřlitrový osmiválec z Mercedesu AMG-GT dává litrový výkon až 127,5 koně. To je opravdu pěkná hodnota.

Zatímco na evropské půdě v Ženevě se představila pouze šestiválcová verze Mercedes-AMG C43 Cabriolet, na autosalonu v New Yorku ukázal Mercedes-Benz hned plnotučnou vrcholnou verzi C 63 AMG Cabrio. Nabídka rychlých modelů otevřeného Mercedesu třídy C je tak nyní kompletní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Mercedesu má model C 63 AMG Cabrio nejvýkonnější motor ve své třídě. V základním provedení nabídne 476 koní, v tom silnějším až 510 koní

Jak už je u různých mercedesů 63 AMG obvyklé, budou k dispozici dvě verze. Základní se jmenuje C 63 a pohání ji čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby o výkonu 350 kW (476 k) v 5500-6250 ot./min. a točivém momentu 650 Nm v 1750-4500 ot./min. Podle automobilky je to nejvýkonnější auto ve svém segmentu.

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Tato „základní“ verze s pohotovostní hmotností 1910 kg zvládne zrychlit na 100 km/h za 4,2 sekundy a když si připlatíte za posunutí omezovače, bude umět až 280 km/h.

Mercedes bude nabízet i silnější model C 63 S, který ze stejného osmiválce dostane výkon 375 kW (510 k) a točivý moment až 700 Nm. Ten při hmotnosti 1925 kg pokoří 100 km/h o desetinku rychleji, hodnoty maximální rychlosti jsou stejné (250, respektive 280 km/h).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kabriolet má sice látkovou střechu, i tak váží 1910 až 1925 kg. Přesto zrychlí na 100 km/h už za 4,1 s. S posunutým omezovačem pak umí upalovat až 280 km/h

Oba modely mají normovanou spotřebu 8,9 až 9,3 l/100 km. Mercedes v obou případech použil automatickou sedmistupňovou převodovku, ale zatímco silnější provedení používá na zadní nápravě elektronicky řízený diferenciál, základní verze C 63 AMG má klasický mechanický samosvor.

Věci jako bohatou výbavu, adaptivní podvozek a podobně asi nemá cenu zmiňovat. Snad jen, že kabriolet dostal speciálně odladěný výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, které mění charakter zvuku motoru podle zvoleného jízdního režimu a také podle toho, jestli je střecha nahoře nebo dole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků