Citroën XM Tissier Zdroj: Automóviles Atemporales

Citroën XM Tissier | Zdroj: Automóviles Atemporales

Citroën DS Tissier Zdroj: Automóviles Atemporales

Citroën DS Tissier | Zdroj: Automóviles Atemporales

Lada VAZ-21109 Consul Zdroj: Motor.ru

Lada VAZ-21109 Consul | Zdroj: Motor.ru

Ferrari 400i Mardikian Zdroj:  Erwin400

Ferrari 400i Mardikian | Zdroj: Erwin400

SsangYong Chairman CM 600 L Zdroj: Wheelsage.com

SsangYong Chairman CM 600 L | Zdroj: Wheelsage.com

Toyota Cressida Limousine Zdroj: Mecum

Toyota Cressida Limousine | Zdroj: Mecum

Citroën XM Tissier Zdroj: Automóviles Atemporales

Citroën XM Tissier | Zdroj: Automóviles Atemporales

Citroën DS Tissier Zdroj: Automóviles Atemporales

Citroën DS Tissier | Zdroj: Automóviles Atemporales

Lada VAZ-21109 Consul Zdroj: Motor.ru

Lada VAZ-21109 Consul | Zdroj: Motor.ru

Lada VAZ-21109 Consul Zdroj: Motor.ru

Lada VAZ-21109 Consul | Zdroj: Motor.ru

Ferrari 400i Mardikian Zdroj:  Erwin400

Ferrari 400i Mardikian | Zdroj: Erwin400

 Zdroj:  Erwin400

| Zdroj: Erwin400

SsangYong Chairman CM 600 L Zdroj: Wheelsage.com

SsangYong Chairman CM 600 L | Zdroj: Wheelsage.com

SsangYong Chairman CM 600 L Zdroj: Wheelsage.com

SsangYong Chairman CM 600 L | Zdroj: Wheelsage.com

Toyota Cressida Limousine Zdroj: Mecum

Toyota Cressida Limousine | Zdroj: Mecum

Toyota Cressida Limousine Zdroj: Mecum

Toyota Cressida Limousine | Zdroj: Mecum

Citroën DS Tissier Zdroj: Automóviles Atemporales
Lada VAZ-21109 Consul Zdroj: Motor.ru
Ferrari 400i Mardikian Zdroj:  Erwin400
SsangYong Chairman CM 600 L Zdroj: Wheelsage.com
16
Fotogalerie

Nevšední limuzíny, které možná neznáte. Natažené Ferrari s osmiválcem už je možná trochu bizarní

Automobilová historie je plná zajímavých počinů s prodlouženým rozvorem. Tyto by neměly upadnout v zapomnění.

Často se s nimi špatně manévruje, mají vysokou spotřebu a jejich jízdní vlastnosti nejsou nic moc. Přesto když chcete na někoho zapůsobit, užít si luxus nebo jen zažít jedinečný zážitek, jsou limuzíny dopravním prostředkem přesně pro vás. Automobilová historie je jich doslova plná, rozhodli jsme se proto některé z nich připomenout. Rozhodně to totiž stojí za to.

with-a-comfortable-interior-and-equipment-worthy-of-kings-1110x400.jpg

Citroën XM Tissier

Pierre Tissier začal svou pracovní kariéru v továrně na pračky, láska k autům a posedlost pohodlím ho ale nakonec dovedly ke konstrukcím vozidel. Jeho prvním projektem byl Citroën DS, z něhož si mohl udělat pohodlný převozní vůz pro naložení svého auta kvůli pohodlí na delších výletech. Takové auto ale nelze přehlédnout, takže se z rozmaru stala postupem času uznávaná dílna na vozy podobného typu.

Tissier stavěl z Citroënů vlastně nákladní auta - přepravníky, plošinové vozy i obytné vozy. Časem ale začal dělat i limuzíny, v roce 1989 to byly koráby na základech modelu XM. Menší verzi se říkalo Altesse (Výsost) a větší verzi Majesté (Veličenstvo). Společnost skončila v roce 2007, zakladatel zemřel o tři roky později.

Automóviles atemporales.jpg

Pokračování 2 / 5

lada_110_konsul.jpeg

Lada VAZ-21109 Consul

Rusko je plné limuzín, ale zrovna tohle čekal na moskevském autosalonu roku 1996 asi málokdo. Limuzína na základech Lady 2110 měla na délku téměř pět metrů a poháněl ji 1,5litrový motor o výkonu 93 koní. Výroba probíhala v Togliatti a poptávka od soukromých zákazníků udržela produkci aktivní až do roku 2006.

Interiér se rozhodně nechtěl nechat zahanbit. Disponoval mořem kůže a dřeva, nechyběly odkládací stolečky, malá televize, minibar a ani malá chladnička. Nechyběla ani skleněná přepážka oddělující prostor mezi řidičem a posádkou vzadu. Pro pohodlí řidiče bylo řízení vybaveno posilovačem. Dnes jde o poměrně vzácné ruské auto.

Pokračování 3 / 5

mardikian1.jpg

Ferrari 400i Mardikian

Mardikian Engineering byl kalifornským prodejcem vozů Ferrari, Lamborghini a Rolls-Royce. Vlastník podniku Albert Mardikian byl vášnivým vynálezcem a za svůj život si zaregistroval více než 65 patentů. Mardikian má za sebou ale i jednu velmi zajímavou kreaci, ze které ale Enzo Ferrari asi moc nadšený nebyl.

Šlo o přestavbu Ferrari 400 na limuzínu. Vůz byl natažený o 1,9 metru a aby toho kacířství nebylo málo, některé prameny uvádějí i výměnu původního dvanáctiválce za osmiválec Chevrolet s dvěma turbodmychadly o výkonu 500 koní. Výsledkem byla maximální rychlost 320 km/h. Auto tehdy stálo astronomických 250.000 dolarů. Informace jsou bohužel kusé, nedávno se v Americe dražila jedna 400 limuzína s původním dvanáctiválcem.

Pokračování 4 / 5

ssangyong_chairman_limousine_2.jpg

SsangYong Chairman CM 600 L

Věděli jste, že i korejský SsangYong měl vlastní limuzínu? Dnes tuto značku známe z našeho trhu jako výrobce dostupných SUV, ale jeho minulost je mnohem pestřejší. Zadívejte se ale do devadesátkové limuzíny pořádně, nebude to dlouho trvat a odhalíte pravdu. Chairman 600 je předělaný Mercedes-Benz třídy E (W124).

Chairman má rozvor 3,2 metru a německý řadový šestiválec. Motor o objemu 3,2 litru dodával vozu výkon 162 kW (220 koní) při 5500 otáčkách za minutu a točivý moment 314 N.m od 3800 otáček, což všechno stačilo k dosažení maximální rychlosti 220 km/h. Chairman se vyráběl až do roku 2004.

Pokračování 5 / 5

sc0509-78927_1@2x.jpg

Toyota Cressida Limousine

Tohle dílo si nadělila ke svým stým narozeninám karosárna Armbruster Coachworks z amerického Arkansasu. V průběhu historie se tato dílna specializovala na stavbu limuzín od renomovaných značek, z nichž musíme vypíchnout třeba Cadillac či Lincoln. Mezi zákazníky této firmy patří mimo jiné i Sylvester Stallone.

Tato Cressida je typickým příkladem přestavby na limuzínu. Má natažený rozvor a v prostoru vzadu najdete pohodlné gauče, minibar, televizi, telefon, klimatizaci, velkorysé úložné prostory a mnoho dalšího. Vzniklo jich pouze deset kusů, ale že by šlo o něco váženého, to se říct úplně nedá. Nedávno se jedna objevila na prodej za 11.000 dolarů.

Doporučujeme

Články odjinud