Nevozí, necestují, nepřevážejí: evropský trh s náklaďáky klesá

Minus 13,3, minus 12,4, minus 13,3 a minus 11,2. To jsou procentuální poklesy registrací užitkových automobilů všech kategorií v letošním únoru v porovnání se stejným úsekem roku 2012. Tedy v posledním zmapovaném období, které zveřejňuje Asociace evropských konstruktérů automobilů (ACEA).
Nevozí, necestují, nepřevážejí: evropský trh s náklaďáky klesá

Pokles prodejů se nevyhnul ani sféře veřejné dopravy, spedice a nákladním autům a autobusům. Propad v této sféře trvá už šestnáctý měsíc a zatím nesignalizuje obrat k lepšímu.

V dodávkových a nákladních vozech do 3,5 tuny se v únoru zapsalo do registrů v jednotlivých státech bezmála 90 tisíc aut (v lednu a únoru celkem přes 193 tisíc kusů). Evropský průměr činil výše zmiňovaných 13,3 procenta.

V plusových hodnotách se ocitla pouze Velká Británie. Tam šla nahoru osobní i nákladní doprava (plus 11,8 %). Jinak všude jinde marně „brzdí patami“. Italové přihlásili o 31,9 procenta méně „tříapůltunek“. Španělé o 18,3 procenta, Němci o 16,1 procenta a Francouzi o 12,3 procenta.

V segmentu autobusů a mikrobusů je tendence v některých zemích ještě nepříznivější. Dokonce i na britském trhu, kde jinak prodej osobních vozů šel nahoru. Registrace se v únoru 2013 propadly v celé Evropě o 11,2 procenta. Nejhůře na tom byli Španělé – minus 25,8 %, Britové (-24,6 procenta) a Italové (-24,2 procenta).

Ovšem ne všude vyvěšovaly černé prapory. Němci byli v únoru na nule, Francouzi zaregistrovali dokonce o víc než 31 procent víc autobusů všeho druhu.

V nákladních automobilech nad 3.5 tuny – kamionech - statistiky ACEA zaznamenaly meziroční únorový sestup o 13,3 procenta. Zaregistrovalo se 17 620 kamionů. O 27 procent dolů šly registrace ve Španělsku, o 26 procent v Itálii a 17,7 procenta ve Francii.

V těžkých nákladních vozech nad 16 tun se snížily registrace v celoevropském měřítku o 12,4 procenta. Nejhůře to opět odnesli nejvíc prodejci ve Španělsku. Tam se propadl trh o 25,3 procenta, Italové na tom byli „lépe“ s 23,8 %. Na třetím místě odzadu jsou Francouzi s minus 18,4 %.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků