Nevozí, necestují, nepřevážejí: evropský trh s náklaďáky klesá

Minus 13,3, minus 12,4, minus 13,3 a minus 11,2. To jsou procentuální poklesy registrací užitkových automobilů všech kategorií v letošním únoru v porovnání se stejným úsekem roku 2012. Tedy v posledním zmapovaném období, které zveřejňuje Asociace evropských konstruktérů automobilů (ACEA).
Nevozí, necestují, nepřevážejí: evropský trh s náklaďáky klesá

Pokles prodejů se nevyhnul ani sféře veřejné dopravy, spedice a nákladním autům a autobusům. Propad v této sféře trvá už šestnáctý měsíc a zatím nesignalizuje obrat k lepšímu.

V dodávkových a nákladních vozech do 3,5 tuny se v únoru zapsalo do registrů v jednotlivých státech bezmála 90 tisíc aut (v lednu a únoru celkem přes 193 tisíc kusů). Evropský průměr činil výše zmiňovaných 13,3 procenta.

V plusových hodnotách se ocitla pouze Velká Británie. Tam šla nahoru osobní i nákladní doprava (plus 11,8 %). Jinak všude jinde marně „brzdí patami“. Italové přihlásili o 31,9 procenta méně „tříapůltunek“. Španělé o 18,3 procenta, Němci o 16,1 procenta a Francouzi o 12,3 procenta.

V segmentu autobusů a mikrobusů je tendence v některých zemích ještě nepříznivější. Dokonce i na britském trhu, kde jinak prodej osobních vozů šel nahoru. Registrace se v únoru 2013 propadly v celé Evropě o 11,2 procenta. Nejhůře na tom byli Španělé – minus 25,8 %, Britové (-24,6 procenta) a Italové (-24,2 procenta).

Ovšem ne všude vyvěšovaly černé prapory. Němci byli v únoru na nule, Francouzi zaregistrovali dokonce o víc než 31 procent víc autobusů všeho druhu.

V nákladních automobilech nad 3.5 tuny – kamionech - statistiky ACEA zaznamenaly meziroční únorový sestup o 13,3 procenta. Zaregistrovalo se 17 620 kamionů. O 27 procent dolů šly registrace ve Španělsku, o 26 procent v Itálii a 17,7 procenta ve Francii.

V těžkých nákladních vozech nad 16 tun se snížily registrace v celoevropském měřítku o 12,4 procenta. Nejhůře to opět odnesli nejvíc prodejci ve Španělsku. Tam se propadl trh o 25,3 procenta, Italové na tom byli „lépe“ s 23,8 %. Na třetím místě odzadu jsou Francouzi s minus 18,4 %.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků