Nevozí, necestují, nepřevážejí: evropský trh s náklaďáky klesá

Minus 13,3, minus 12,4, minus 13,3 a minus 11,2. To jsou procentuální poklesy registrací užitkových automobilů všech kategorií v letošním únoru v porovnání se stejným úsekem roku 2012. Tedy v posledním zmapovaném období, které zveřejňuje Asociace evropských konstruktérů automobilů (ACEA).
Nevozí, necestují, nepřevážejí: evropský trh s náklaďáky klesá

Pokles prodejů se nevyhnul ani sféře veřejné dopravy, spedice a nákladním autům a autobusům. Propad v této sféře trvá už šestnáctý měsíc a zatím nesignalizuje obrat k lepšímu.

V dodávkových a nákladních vozech do 3,5 tuny se v únoru zapsalo do registrů v jednotlivých státech bezmála 90 tisíc aut (v lednu a únoru celkem přes 193 tisíc kusů). Evropský průměr činil výše zmiňovaných 13,3 procenta.

V plusových hodnotách se ocitla pouze Velká Británie. Tam šla nahoru osobní i nákladní doprava (plus 11,8 %). Jinak všude jinde marně „brzdí patami“. Italové přihlásili o 31,9 procenta méně „tříapůltunek“. Španělé o 18,3 procenta, Němci o 16,1 procenta a Francouzi o 12,3 procenta.

V segmentu autobusů a mikrobusů je tendence v některých zemích ještě nepříznivější. Dokonce i na britském trhu, kde jinak prodej osobních vozů šel nahoru. Registrace se v únoru 2013 propadly v celé Evropě o 11,2 procenta. Nejhůře na tom byli Španělé – minus 25,8 %, Britové (-24,6 procenta) a Italové (-24,2 procenta).

Ovšem ne všude vyvěšovaly černé prapory. Němci byli v únoru na nule, Francouzi zaregistrovali dokonce o víc než 31 procent víc autobusů všeho druhu.

V nákladních automobilech nad 3.5 tuny – kamionech - statistiky ACEA zaznamenaly meziroční únorový sestup o 13,3 procenta. Zaregistrovalo se 17 620 kamionů. O 27 procent dolů šly registrace ve Španělsku, o 26 procent v Itálii a 17,7 procenta ve Francii.

V těžkých nákladních vozech nad 16 tun se snížily registrace v celoevropském měřítku o 12,4 procenta. Nejhůře to opět odnesli nejvíc prodejci ve Španělsku. Tam se propadl trh o 25,3 procenta, Italové na tom byli „lépe“ s 23,8 %. Na třetím místě odzadu jsou Francouzi s minus 18,4 %.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků