Nestartujte zatopené auto!

Bohužel velmi aktuální téma, které se týká mnoha desítek utopených vozidel. Ukvapený zásah může způsobit nenapravitelné škody, takže přinášíme několik rad, jak si v tak nepříjemné situaci počínat.

Každé utopené auto je těžce poškozeno. Hlavně na vnitřním zařízení, čalounění a mechanických částech. Ovšem právě ty je ošetřit nejsnazší. Daleko složitější je to u agregátu, protože do něj nevidíme. Především se nikdy nesmíme pokoušet nastartovat a zjistit tak stav motoru. Nesmíme auto ani roztahovat – to je nejjistější cesta k definitivnímu zničení pohonné jednotky. Počkáme až vyschne elektroinstalace, což může v i v těchto teplých dnech trvat také několik dní. Potom je třeba vypustit palivovou nádrž a důkladně vyčistit. Stejně tak je dobré vyměnit i olej v motoru a převodovce. Pokud byl motor opravdu celý zalitý, nesmí se zanedbat kontrola sacího systému. Tedy demontovat vzduchový filtr – nejen vložku, ale odšroubovat celé sání a důkladně vyčistit od naplavených nečistot. Teprve potom s vyšroubovanými svíčkami můžeme zkusit nastartovat. Uvést do chodu utopené auto není jednoduché. Pokud si na to netroufáte, svěřte vše odborníkům.

Ještě jednou opakujeme, že v žádném případě se nesmí před všemi těmito operacemi startovat. Oživit vyčištěný a zkontrolovaný agregát je nakonec už jednoduché, ale právě tato předchozí fáze je rozhodující. Z následků totálního zaplavení se celé auto vzpamatovává jen velmi obtížně.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků