Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Za dva týdny uplyne deset let od položení základního kamene automobilky TPCA v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry. Podnik na sebe navázal desítky tuzemských firem včetně nově založených, od nichž stabilně odebírá zhruba čtyři pětiny dílů. Nyní ale lidé z Kolína i z dodavatelských firem hledí k Ovčárům s nejistotou.
Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Kvůli klesající poptávce sníží TPCA od 7. května výrobu o pětinu, omezí směny ze tří na dvě a pracovní týden na čtyři dny.

To vše se dotkne 380 kmenových zaměstnanců, z nichž 150 vyšle firma na půl roku do sesterského podniku PSA Peugeot Citroën v Trnavě.

Není zatím rozhodnuto o osudu dalších 230. Automobilka část z nich přesune v rámci firmy a část se bude snažit umístit u dodavatelů. Práci v TPCA ztratí 150 pracovníků najatých přes agenturu.

„Kdy se vrátíme do třísměnného provozu, záleží na tom, kdy začneme vyrábět nový model. Jeho načasování zatím neznáme,“ uvedl výkonný viceprezident Patrice Le Guyader.

Snížení výroby se dotkne i dodavatelů. Například kolínský Lear již tamnímu úřadu práce oznámil propuštění až čtvrtiny ze 160 zaměstnanců.

Dění v Kolíně pociťuje i výrobce dílů motorů a dalších součástek, písecký Aisin Europe Manufacturing Czech, který vznikl právě před deseti lety jako reakce na výstavbu TPCA. Dodávky pro TPCA se na tržbách Aisinu podílejí zhruba třetinou.

„Pokles výroby v TPCA způsobí pokles našich tržeb s tímto zákazníkem a jistou nadbytečnost deseti až dvanácti zaměstnanců. Bohudík máme nasmlouvány nové projekty s ostatními výrobci aut,“ uvedl šéf firmy Miloš Hnízdil.

Zásadního vlivu snížení výroby v kolínské TPCA na tuzemské firmy se neobává ani Svaz automobilového průmyslu. „Naši dodavatelé mají široké portfolio partnerů v ČR a především v zahraničí, kam vyváží osmdesát procent produkce,“ zdůraznil ředitel sekretariátu sdružení Antonín Šípek. 

Zdroj: E15.cz

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků