Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Za dva týdny uplyne deset let od položení základního kamene automobilky TPCA v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry. Podnik na sebe navázal desítky tuzemských firem včetně nově založených, od nichž stabilně odebírá zhruba čtyři pětiny dílů. Nyní ale lidé z Kolína i z dodavatelských firem hledí k Ovčárům s nejistotou.
Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Kvůli klesající poptávce sníží TPCA od 7. května výrobu o pětinu, omezí směny ze tří na dvě a pracovní týden na čtyři dny.

To vše se dotkne 380 kmenových zaměstnanců, z nichž 150 vyšle firma na půl roku do sesterského podniku PSA Peugeot Citroën v Trnavě.

Není zatím rozhodnuto o osudu dalších 230. Automobilka část z nich přesune v rámci firmy a část se bude snažit umístit u dodavatelů. Práci v TPCA ztratí 150 pracovníků najatých přes agenturu.

„Kdy se vrátíme do třísměnného provozu, záleží na tom, kdy začneme vyrábět nový model. Jeho načasování zatím neznáme,“ uvedl výkonný viceprezident Patrice Le Guyader.

Snížení výroby se dotkne i dodavatelů. Například kolínský Lear již tamnímu úřadu práce oznámil propuštění až čtvrtiny ze 160 zaměstnanců.

Dění v Kolíně pociťuje i výrobce dílů motorů a dalších součástek, písecký Aisin Europe Manufacturing Czech, který vznikl právě před deseti lety jako reakce na výstavbu TPCA. Dodávky pro TPCA se na tržbách Aisinu podílejí zhruba třetinou.

„Pokles výroby v TPCA způsobí pokles našich tržeb s tímto zákazníkem a jistou nadbytečnost deseti až dvanácti zaměstnanců. Bohudík máme nasmlouvány nové projekty s ostatními výrobci aut,“ uvedl šéf firmy Miloš Hnízdil.

Zásadního vlivu snížení výroby v kolínské TPCA na tuzemské firmy se neobává ani Svaz automobilového průmyslu. „Naši dodavatelé mají široké portfolio partnerů v ČR a především v zahraničí, kam vyváží osmdesát procent produkce,“ zdůraznil ředitel sekretariátu sdružení Antonín Šípek. 

Zdroj: E15.cz

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků