Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Za dva týdny uplyne deset let od položení základního kamene automobilky TPCA v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry. Podnik na sebe navázal desítky tuzemských firem včetně nově založených, od nichž stabilně odebírá zhruba čtyři pětiny dílů. Nyní ale lidé z Kolína i z dodavatelských firem hledí k Ovčárům s nejistotou.
Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Kvůli klesající poptávce sníží TPCA od 7. května výrobu o pětinu, omezí směny ze tří na dvě a pracovní týden na čtyři dny.

To vše se dotkne 380 kmenových zaměstnanců, z nichž 150 vyšle firma na půl roku do sesterského podniku PSA Peugeot Citroën v Trnavě.

Není zatím rozhodnuto o osudu dalších 230. Automobilka část z nich přesune v rámci firmy a část se bude snažit umístit u dodavatelů. Práci v TPCA ztratí 150 pracovníků najatých přes agenturu.

„Kdy se vrátíme do třísměnného provozu, záleží na tom, kdy začneme vyrábět nový model. Jeho načasování zatím neznáme,“ uvedl výkonný viceprezident Patrice Le Guyader.

Snížení výroby se dotkne i dodavatelů. Například kolínský Lear již tamnímu úřadu práce oznámil propuštění až čtvrtiny ze 160 zaměstnanců.

Dění v Kolíně pociťuje i výrobce dílů motorů a dalších součástek, písecký Aisin Europe Manufacturing Czech, který vznikl právě před deseti lety jako reakce na výstavbu TPCA. Dodávky pro TPCA se na tržbách Aisinu podílejí zhruba třetinou.

„Pokles výroby v TPCA způsobí pokles našich tržeb s tímto zákazníkem a jistou nadbytečnost deseti až dvanácti zaměstnanců. Bohudík máme nasmlouvány nové projekty s ostatními výrobci aut,“ uvedl šéf firmy Miloš Hnízdil.

Zásadního vlivu snížení výroby v kolínské TPCA na tuzemské firmy se neobává ani Svaz automobilového průmyslu. „Naši dodavatelé mají široké portfolio partnerů v ČR a především v zahraničí, kam vyváží osmdesát procent produkce,“ zdůraznil ředitel sekretariátu sdružení Antonín Šípek. 

Zdroj: E15.cz

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků