Neslavný konec Maybachu byl ještě uspíšen

Neslavný konec Maybachu byl ještě uspíšen

Společnost Daimler zatáhla oponu nad superluxusní značkou Maybach ještě dříve, než plánovala. Výroba skončila podle mluvčího společnosti již v červnu, tedy o půl roku dříve oproti původně ohlášenému termínu.

Představitelé Daimleru prohlásili v listopadu 2011, že výrobu Maybachu zastaví v roce 2013, až bude představený nový Mercedes-Benz třídy S. Nyní mluvčí odmítl vysvětlit, proč bylo vše uspíšeno, proč Maybach, který se nikdy nestal rovnocenným konkurentem vozům Rolls-Royce (BMW) a Bentley (Volkswagen), zmizel ze scény tak rychle.

Daimler se rozhodl stvořit Maybach v devadesátých letech minulého století. Bylo to v čase, kdy ztratil možnost dodávat motory značkám Rolls-Royce a Bentley (ty byly v té době sdruženy v jedné společnosti).

Značka byla pojmenována po Wilhelmu Maybachovi, nadaném vynálezci a konstruktérovi motorů. Ten byl v 90. letech 19. století blízkým spolupracovníkem Gottlieba Daimlera,  zakladatele společnosti Daimler. 

Maybach byl s velkou slávou uveden na trh v roce 2002. Jméno nesly dvě limuzíny – model 57 (dlouhý 5735 mm) a model 62 (s délkou 6170 mm).

Společnost Daimler doufala, že bude prodávat 1000 Maybachů ročně, ale nikdy se jí to nepovedlo. Loni bylo v Evropě prodáno podle JATO Dynamics pouhých 46 Maybachů. Ve srovnání s 472 prodanými vozy značky Rolls-Royce a 1774 prodanými vozy značky Bentley, to byl hodně slabý výsledek.

Maybach byl vyráběn v německém závodě Daimleru v Sindelfingenu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků