Neslavný konec Maybachu byl ještě uspíšen

Neslavný konec Maybachu byl ještě uspíšen

Společnost Daimler zatáhla oponu nad superluxusní značkou Maybach ještě dříve, než plánovala. Výroba skončila podle mluvčího společnosti již v červnu, tedy o půl roku dříve oproti původně ohlášenému termínu.

Představitelé Daimleru prohlásili v listopadu 2011, že výrobu Maybachu zastaví v roce 2013, až bude představený nový Mercedes-Benz třídy S. Nyní mluvčí odmítl vysvětlit, proč bylo vše uspíšeno, proč Maybach, který se nikdy nestal rovnocenným konkurentem vozům Rolls-Royce (BMW) a Bentley (Volkswagen), zmizel ze scény tak rychle.

Daimler se rozhodl stvořit Maybach v devadesátých letech minulého století. Bylo to v čase, kdy ztratil možnost dodávat motory značkám Rolls-Royce a Bentley (ty byly v té době sdruženy v jedné společnosti).

Značka byla pojmenována po Wilhelmu Maybachovi, nadaném vynálezci a konstruktérovi motorů. Ten byl v 90. letech 19. století blízkým spolupracovníkem Gottlieba Daimlera,  zakladatele společnosti Daimler. 

Maybach byl s velkou slávou uveden na trh v roce 2002. Jméno nesly dvě limuzíny – model 57 (dlouhý 5735 mm) a model 62 (s délkou 6170 mm).

Společnost Daimler doufala, že bude prodávat 1000 Maybachů ročně, ale nikdy se jí to nepovedlo. Loni bylo v Evropě prodáno podle JATO Dynamics pouhých 46 Maybachů. Ve srovnání s 472 prodanými vozy značky Rolls-Royce a 1774 prodanými vozy značky Bentley, to byl hodně slabý výsledek.

Maybach byl vyráběn v německém závodě Daimleru v Sindelfingenu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků