Neriskujte koupi auta se stočeným tachometrem

Koupit si nové auto není jen tak. Vybrat si ten správný vůz s sebou přináší řadu starostí.
Neriskujte koupi auta se stočeným tachometrem

Rozhodnout se pro konkrétní značku a model, motorizaci, typ karoserie či barvu zabere většinou dost času i úsilí. Na druhou stranu si auto nekupujeme často, a proto pro řadu z nás je výběr nového čtyřkolového kamaráda zábavou a radostnou událostí. Už méně nás ale baví zkoumat jeho technický stav. Přitom je to mnohem důležitější než jakékoliv jiné parametry. Stočený tachometr nebo zatajené havárie nám nejen zkazí radost z koupě, ale přijdou nás pěkně draho. Jak se tomu vyhnout? Prověřením historie vozidla.

Bez prověření ojetého auta před jeho koupí se můžete dostat do nepříjemné situace. Až 40 procent ojetých aut určených k prodeji má totiž stočený tachometr. Pravděpodobnost, že si koupíte auto, u něhož bylo manipulováno s počitadlem ujetých kilometrů, je vysoká. Za takové auto můžete zaplatit až dvojnásobek toho, jakou má skutečnou hodnotu.

Stočený tachometr mohou mít auta všech značek i stáří

Ačkoli se může zdát, že pro nepoctivé prodejce, kteří stáčením tachometrů navyšují své zisky, je zajímavější stočit tachometr u luxusního auta, které si i po letech drží vysokou cenu, ve skutečnosti je pro ně zajímavé stočit takové auto, které se snáze prodá. Tedy auto pro většinového zákazníka. Spoléhat se na to, že existuje kategorie vozidel, která se nestáčí, by se vám nemuselo vyplatit. Prověřit si, zda u auta nebylo manipulováno s počitadlem kilometrů, je tedy nanejvýš rozumné u aut všech značek i stáří. Od října sice budou moci státní orgány udělit pokutu až 500 000 Kč za stočení tachometru, ale peníze zpět vám to nevrátí, a navíc vás to postaví do nepříjemné situace zejména, pokud byste chtěli auto někdy prodat.

Prověřte si auto online

Prověřit si, zda auto nemá stočený tachometr, můžete buď v nezávislém servisu, nebo jednoduše na www.zkontrolujsiauto.cz. Díky službě AUTOTRACER, kterou provozuje společnost Cebia a kterou naleznete na uvedených webových stránkách, se navíc dozvíte, zda auto nebylo havarované a opravované, zda není zatížené leasingem či úvěrem, jaká je jeho reálná tržní cena a zda, jak a za kolik bylo nabízeno v minulosti. Služba je zpoplatněna, stojí 499 Kč, což se vzhledem k tomu, o kolik peněz byste mohli přijít a jaké starosti by vám mohlo auto se stočeným tachometrem způsobit, vyplatí. Prověření vozidla online je rychlé, stačí znát jeho VIN.

Více o prověření historie vozidel najdete zde.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků