Nepovedená čínská kopie: Tahle elektrická parodie představuje BMW i3

Yema představila vůz s označením B11, který až nápadně připomíná elektromobil i3 od BMW. V čem všem se čínský výrobce nechal "inspirovat"?

Čínské napodobeniny populárních výrobků nejsou ve světě žádnou novinkou a nejinak je tomu i u automobilového průmyslu. Nejnovější kopií je vůz společnosti Yema s kódový označením B11, který se až příliš nápadně podobá vozu BMW i3. Číňané provedli jen pár kosmetických změn – přidali druhou řadu dveří, střešní lišty a namísto masky typické pro BMW se objevil jakýsi ošklivý kus modrého plastu. I tak jde ale o mimořádně odporné auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnání přídě BMW i3 s modelem Yema B11...

BMW i3 je importováno i na čínský trh, jedná se však o drahou a vzácnou záležitost. Nabízí se s elektrickým motorem a k dispozici jsou i rozsáhlé exteriérové doplňky. Zajímavou odlišností na zádi je umístění stěrače. Zatímco u BMW s opírá na pravé straně, v případě B11 je na straně levé.

Model Yema B11 bude nabízen s čistě elektrickou pohonnou jednotkou o výkonu 30 kW. K dispozici bude také hybridní varianta, která krom zmiňovaného motoru obsahuje i zážehový litr s výkonem 51 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... a porovnání zádě. Inspirace u BMW i3 je zřejmá

Yema je malá automobilka z provincie Sečuán, která je známá tím, že své nejlevnější vozy stavěla na platformě starého Austinu Montego. Pak následovaly sympatické modely v podobě T70 a T80 a zdálo se, že společnost je na dobré cestě. B11 je ale velkým zklamáním, které se promítlo i do vnímání značky veřejností. Na trhu by se tato parodie na BMW měla objevit v druhé polovině roku 2017.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků