Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

V České republice se ministerstvo dopravy tváří tak, že hlavní příčinou všeho zla na silnici je příliš vysoká rychlost a tak se provádí mnohá opatření, která dovolují, pokud možno automatizovaně a v co největší míře, měřit a rozesílat pokuty. Austrálie je ale důkazem skutečnosti, že efektnější je opačný přístup. 

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Možná si vzpomenete na článek z minulého roku, kdy jsme vás informovali o prodloužení úseku s neomezenou rychlostí na australské dálnici Stuart Highway. Tento krok nastal poté, co tamní úřady zrušily v roce 2014 omezení na úseku dlouhém 204 km a na místo očekávaného nárůstu nehod došlo k jejich snížení. Australský příběh má ale aktuální pokračování. 

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Protože se neomezená rychlost osvědčila, Austrálie přidá na stejnou dálnici další úsek s neomezenou rychlostí. Konkrétně přibude navíc 60 km a část této dálnice, kde nebude žádné rychlostí omezení, tak bude měřit dohromady 336 km. Navíc jsou v plánu ještě další nové úseky. 

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Australská dálnice ale nevypadá tak, jako ta naše. Je to v podstatě širší dvouproudá okreska. Od roku 2014, tedy od doby, kdy bylo zrušeno rychlostní omezení, se zde ale stalo pouze jedenáct nehod, přičemž usmrcen nikdo nebyl. Jedno vážné zranění bylo způsobeno kombinací alkoholu a nepoužitím bezpečnostních pásů. Také se ukázalo, že řidiči původní omezení o mnoho nepřekračují. Plných 85 % řidičů jedoucích na neomezeném úseku nepřekročí 140 km/h. 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků