Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

V České republice se ministerstvo dopravy tváří tak, že hlavní příčinou všeho zla na silnici je příliš vysoká rychlost a tak se provádí mnohá opatření, která dovolují, pokud možno automatizovaně a v co největší míře, měřit a rozesílat pokuty. Austrálie je ale důkazem skutečnosti, že efektnější je opačný přístup. 

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Možná si vzpomenete na článek z minulého roku, kdy jsme vás informovali o prodloužení úseku s neomezenou rychlostí na australské dálnici Stuart Highway. Tento krok nastal poté, co tamní úřady zrušily v roce 2014 omezení na úseku dlouhém 204 km a na místo očekávaného nárůstu nehod došlo k jejich snížení. Australský příběh má ale aktuální pokračování. 

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Protože se neomezená rychlost osvědčila, Austrálie přidá na stejnou dálnici další úsek s neomezenou rychlostí. Konkrétně přibude navíc 60 km a část této dálnice, kde nebude žádné rychlostí omezení, tak bude měřit dohromady 336 km. Navíc jsou v plánu ještě další nové úseky. 

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Australská dálnice ale nevypadá tak, jako ta naše. Je to v podstatě širší dvouproudá okreska. Od roku 2014, tedy od doby, kdy bylo zrušeno rychlostní omezení, se zde ale stalo pouze jedenáct nehod, přičemž usmrcen nikdo nebyl. Jedno vážné zranění bylo způsobeno kombinací alkoholu a nepoužitím bezpečnostních pásů. Také se ukázalo, že řidiči původní omezení o mnoho nepřekračují. Plných 85 % řidičů jedoucích na neomezeném úseku nepřekročí 140 km/h. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků