Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

V České republice se ministerstvo dopravy tváří tak, že hlavní příčinou všeho zla na silnici je příliš vysoká rychlost a tak se provádí mnohá opatření, která dovolují, pokud možno automatizovaně a v co největší míře, měřit a rozesílat pokuty. Austrálie je ale důkazem skutečnosti, že efektnější je opačný přístup. 

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Možná si vzpomenete na článek z minulého roku, kdy jsme vás informovali o prodloužení úseku s neomezenou rychlostí na australské dálnici Stuart Highway. Tento krok nastal poté, co tamní úřady zrušily v roce 2014 omezení na úseku dlouhém 204 km a na místo očekávaného nárůstu nehod došlo k jejich snížení. Australský příběh má ale aktuální pokračování. 

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Protože se neomezená rychlost osvědčila, Austrálie přidá na stejnou dálnici další úsek s neomezenou rychlostí. Konkrétně přibude navíc 60 km a část této dálnice, kde nebude žádné rychlostí omezení, tak bude měřit dohromady 336 km. Navíc jsou v plánu ještě další nové úseky. 

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Britský paradox: Odstranili bílé čáry ze silnic, klesl tím počet nehod i rychlost

Australská dálnice ale nevypadá tak, jako ta naše. Je to v podstatě širší dvouproudá okreska. Od roku 2014, tedy od doby, kdy bylo zrušeno rychlostní omezení, se zde ale stalo pouze jedenáct nehod, přičemž usmrcen nikdo nebyl. Jedno vážné zranění bylo způsobeno kombinací alkoholu a nepoužitím bezpečnostních pásů. Také se ukázalo, že řidiči původní omezení o mnoho nepřekračují. Plných 85 % řidičů jedoucích na neomezeném úseku nepřekročí 140 km/h. 

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků