Neomezená rychlost na německých dálnicích opět nevoní ekologům

24 komentářů

0ndra
30. prosince • 14:36

ač člověk ekologicky uvědomělý musím uznat, že tohle už vážně moc. pokud bude dobře nastavena nějaká ekodaň (daň z pohonných hmot, prostě daň která by měla odrážet míru znečištění okolí) tak není důvod lidi jakkoliv dál omezovat, ekonomická stránka je nakonec stejně to, co lidi nejvíc motivuje a pokud budou vědět, že při 120 km/h jim auto bere 8 l/100km a při 160 km/h třeba 12l/100km a litr stojí XY, tak se podle toho (v závislosti na ceně pohonných hmot) budou chovat... kdo na to má, ať si jezdí klidně 250km/h, v daních zaplatí víc - za to že víc znečišťuje vzduch - a to je OKspíš než proti neomezené rychlosti by měli němečtí ekoaktivisti bojovat proti dieselům, který produkují spoustu svinstva co zamořuje vzduch...

RedBaron
31. prosince • 12:10

Ekodaň dávno je. Žere ti auto víc? No jasně, vždyť 50% z ceny paliva, které platíš, jde státu na spotřební dani!

gewehr
30. prosince • 14:55

No nazdar, este ekodane nam tu chybali. Ti ekoaktivisti su fakt jak melon... vnutri cerveni. Ked zdvihnes cenu klasickych PH, nikde nie je zarucene, ze nahrada bude ekologickejsia. Napr. Preco ludia v urcitych oblastich zacali kurit znova hnedym a ciernym uhlim miesto plynu? Zeby ekologia?

SKAJA
30. prosince • 13:57

Já si matně vzpomínám, že když vyhodnotili rakušáci zkušební zvýšení rychlostního limitu na určitém úseku dálnice ze 130 na 160 km/h, tak ze zprávy vyplývalo, že klesla míra ekologického zatížení okolí, jak může tedy někdo stále šířit takovýhle bludy?? Vždyť hlavní je plynulost, né rychlost, o tu vlastně ani tak nejde.

Mi
30. prosince • 19:48

přesně tak

roman
30. prosince • 12:56

Uz je to opravdu dlouha doba, co jsem videl mene korektni clanek na rekneme relativne serioznim webu. Mira Vasi arogance, vseznalkovstvi a nezdraveho presvedceni o vlastni pravde je natolik urazliva, ze cloveka nuti pochybovat o Vasich novinarskych i lidskych vlastnostech a schopnostech. Zcela vazne doporucuji autorovi, aby zvazil prehodnoceni sveho pohledu, nebot v tomto konkretnim pripade zadam jako ctenar jasne vyjadreni redakce, jestli je toto opravdu ten styl psani, ktery ji vyhovuje. Prosim, redakce Autorevue, vyjadrete se k tomuto clanku a dejte nam, ctenarum, jasne vedet, kam se tento web ubira. Souhlasite se stylem tohoto autora?

B
30. prosince • 21:33

:-O U všho příspěvku mě npdá jen jedna věta - otázka: Co to meleš??? :-/

honza
30. prosince • 21:31

WTF ?

Liu
30. prosince • 15:54

Ja tiez suhlasim,nie si Ty jeden zo spominanych ekologov?A poriadne zakomplexovany???

Clayton
30. prosince • 13:23

Doufám, že tento styl psaní vyhovuje většině čtenářů stejně jako mě. Pana Jandy si vážím, jeho články mají o dvě třídy vyšší úroveň než články naprosté většiny ostatních motoristických novinářů. Doufám, že tu nikdo nepodlehne výkřikům několika uražených ekologů jako je roman...

bubulak
1. ledna • 19:56

ekoteroristy bych přivázal ve velemíně ke stromu a nechal je tam tak týden. víc říkat netřeba.

Radek Ondrášík
30. prosince • 13:14

Ano souhlasím s tím, co autor napsal a jakou formou to napsal. Máme v redakci na většinu podobných témat společný názor, který samozřejmě nemusí vyhovovat každému. Proto je zde diskuse, kde je prostor i pro jiné názory a kde se dá diskutovat a ukázat svůj názor, případně i své argumenty.

Alfred
1. ledna • 17:56

Je jenom otázka, jestli se někdo bude obtěžovat předkládat Vám argumenty, když omezenost redakce (teď už asi můžeme říct redakce, když jste se k formě článku připojil i Vy) je zřejmá. To jak vaši čtenáři reagují na korektní připomínku romana je obrázkem vaší cílové skupiny. Připomínám, že roman psal o formě ne o obsahu. Ale reagovat jako německý ministr dopravy, a pak věcně vysvětlit, to bychom asi po publiku (a jemu odpovídající redakci) chtěli příliš, že.
A.
P.S. Je úsměvné, že ten žvást (článek) vydáváte za názor.

Mirko
30. prosince • 13:06

Já ano, ty ekoteroristo 3-[

Mirko
30. prosince • 11:45

Jezdím jednou až dvakrát měsíčně východozápadním směrem přes celé Německo (Rozvadov - Nürnberg/Norimberk - Heilbronn - Mannheim - Trier/Trevír), necelých 600 km na jeden směr. Nejhustší doprava je jednoznačně ve středním "západním" Německu, úsek Heilbronn - Mannheim (časté dopr. zácpy a nehody). Subjektivně se mi však zdá, že neomezená rychlost je na daleko méně než na 70% něm. dálnic. Odhadl bych to tak na 50%, ale patrně jde o vliv dálnic v opravě (kterých je Německu také požehnaně, zejména v západní části, zlatá D1). Další tragédií je, že dálnice jsou většinou jenom dvouproudé, přičemž pravý pruh tradičně zabírají kamióny. Navíc se často nebezpečně předjíždějí a blokují tak levý pruh i pěkných pár kilometrů. Jakmile se dálnice místy rozšíří na tři pruhy, prostřední okamžitě zaberou "předjízdějící" kamióny a člověk si pak připadá jak na rally kamiónů. Díky kamiónům se nedá jet 130 km/h v pravém jízdím pruhu, v levém vás zase "smetou" rychle projíždějící bavoráky, audiny, apod. (já jezdím v průměru 150-160 km/h, někdy 180). Nezapomínejme také na to, že pokud člověk jede víc jak doporučených 130 km/h, akceptuje automaticky určitý podíl viny na případné nehodě, i kdyby ji nezavinil. A navíc, na dálniční trase Praha - Trier (E50) dosud chybí pořádný kus dálnice právě na Německé straně (v Bavorsku). Z mého pohledu jsou tito "ekologové" pouzí fanatici. Ne nadarmo se říká, že zelení jsou jako meloun - navrch zelení, uvnitř rudí

pk
30. prosince • 12:14

Taky tam často jezdím. Tam kde jsou dva pruhy je zákaz předkíždění nejen kamionů, ale i naoř.osobáků s přívěs.vozíkem. Proto je naprosto logické, že po zvýšní počtu pruhů a ukončení zákazu předjíždění se snažej všichni předjed toho prvního, který je samozřejmě první.

Honza729
30. prosince • 15:58

"Proto je naprosto logické, že po zvýšní počtu pruhů a ukončení zákazu předjíždění se snažej všichni předjed toho prvního, který je samozřejmě první."Ano, ta věta přímo srší logikou:-D:-D:-D:-D:-D

pk
31. prosince • 12:34

Máš pravdu. Když jsem to psal, tak jsem byl ještě trošku mimo. Naštěstí ostaním cvaklo, jak jsem to myslel.

gewehr
30. prosince • 10:59

Najvacsi sajrajt aj tak produkuju kamiony, a pre tych je zbytocne obmedzovat rychlost na 120 km/h. Nech sa vazeni zeleni radsej zacnu zaoberat problemom logistiky velkych zavodov a retazcov, tam mozno najdu skryte rezervy v emisiach. Ale silne pochybujem, ze to vobec dokazu.

neodborník
30. prosince • 8:21

Velice chytře napsáno. Politici...bla bla bla....Ale za kterou stranu ? Jsou různé politické strany , různé politické názory. A politiků je víc než mandátů. Proč si myslíte že zrovna ten váš názor (nejspíš pan Janda dle rukopisu) je opravdu správný ? Což takhle založit stranu nepracujících ? To nám to potom zvolení poslanci zařídí, že nebudeme muset pracovat, když dostanou hodně hlasů? Potřebě snížení emisí a spotřeby u aut říkáte "pouze" ? Ekolog, ani něco podobného nejsem, ale někdy ty jejich názory stojí za zamyšlení. Takhle se to v demokraciích s vyspělou politickou kulturou dělá.

brm
30. prosince • 17:19

uz mame min. 2 strany nepracujicich ... cssd + kscm. dalsi podobne strany uz nejsou zapotrebi ;)

SARS
30. prosince • 14:29

Ekologové mají tlačit ke snížení emisí a paliv výrobce vozidel,tam je zakopaný pes;-)

Peugeotak
30. prosince • 10:08

Arogantní možná, novinářsky úplně špatné, ale řidičsky zcela pochopitelné :-D

B
30. prosince • 9:19

Od každého některé názory stojí za zamyšlení. Ale dát všude 120, když vše je, kromě emisí, v nejlepším pořádku.... A spotřeba? To je věc každého řidiče. Nikde není psáno, že musí jet na neomezené dálnici nejvyšší rychlostí. Takže jezdi 120 a ostatním nechej jejich běžnou bezpečnou jízdu.
A o politicích to napsali tady na Revue dobře. U nás neznám politika, který by to dělal pro občana. Ten názor o straně nepracujících je trošku výkřik do tmy.:-/

Doporučujeme

Články odjinud