Neomezená rychlost na německých dálnicích opět nevoní ekologům

V posledních letech se pomalu stává zvykem, že když už německým ekologům dojdou poslední seriosní témata k diskusi, pustí se s vervou do neomezené rychlosti na místních dálnicích. Vzhledem k tomu, že se kdykoli dříve se svými nápady u veřejnosti se zlou potázali, zřejmě oprávněně očekáváte, že budou své požadavky rok od roku mírnit, až najdou cestu přijatelnou jak pro ně, tak pro zbytek společnosti. Ale kdepak, strategie zvolená pro letošní rok je přesně opačná.

Patrně víte, že neomezená rychlost dnes platí na necelých 70 % německých dálnic. Na zbylých úsecích je obvykle (ne však vždy) stanoven limit 130 km/h, tedy takový, který je běžný ve většině evropských zemí. Ekologové dříve prosazovali, aby tento limit platil i v celém Německu, letos je ale napadlo něco ještě lepšího - zavést na všech dálnicích limit 120 km/h. Důvod? Výsledky studie, které tvrdí, že by v takovém případě klesly emise výfukových plynů o celých 30 % a německému národu by se lépe dýchalo.

Ke smůle ekologů (a ke štěstí všech ostatních) je možný ekologický přínos tím jediným důvodem, proč rychlost na německých dálnicích omezovat. Doprava v Německu je statisticky jednou z nejbezpečnějších na světě a za takové situace lze veřejnost jen těžko přesvědčit o tom, že neomezená rychlost na dálnicích je špatná. A protože politici se v Německu chovají tak, aby byli někdy v budoucnu znovu zvoleni (na rozdíl od Česka, zde už má spousta politiků po prvním volebním období „vyděláno” na zbytek života, a tak je jim zájem voličů ukradený), není divu, že ani další ekologický výstřel do tmy nenachází širší podporu. Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee opakovaně prohlásil, že přes veškerý respekt k opatřením snižujícím emise výfukových plynů, jednotný limit na dálnicích nedává smysl.

Zdá se, že ekologové ani tentokrát se svými návrhy neuspějí. Snad si již pro své „ekošarvátky” najdou jiná bojiště než německé dálnice...

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 46 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků