Neomezená rychlost na německých dálnicích opět nevoní ekologům

Neomezená rychlost na německých dálnicích opět nevoní ekologům

V posledních letech se pomalu stává zvykem, že když už německým ekologům dojdou poslední seriosní témata k diskusi, pustí se s vervou do neomezené rychlosti na místních dálnicích. Vzhledem k tomu, že se kdykoli dříve se svými nápady u veřejnosti se zlou potázali, zřejmě oprávněně očekáváte, že budou své požadavky rok od roku mírnit, až najdou cestu přijatelnou jak pro ně, tak pro zbytek společnosti. Ale kdepak, strategie zvolená pro letošní rok je přesně opačná.

Patrně víte, že neomezená rychlost dnes platí na necelých 70 % německých dálnic. Na zbylých úsecích je obvykle (ne však vždy) stanoven limit 130 km/h, tedy takový, který je běžný ve většině evropských zemí. Ekologové dříve prosazovali, aby tento limit platil i v celém Německu, letos je ale napadlo něco ještě lepšího - zavést na všech dálnicích limit 120 km/h. Důvod? Výsledky studie, které tvrdí, že by v takovém případě klesly emise výfukových plynů o celých 30 % a německému národu by se lépe dýchalo.

Ke smůle ekologů (a ke štěstí všech ostatních) je možný ekologický přínos tím jediným důvodem, proč rychlost na německých dálnicích omezovat. Doprava v Německu je statisticky jednou z nejbezpečnějších na světě a za takové situace lze veřejnost jen těžko přesvědčit o tom, že neomezená rychlost na dálnicích je špatná. A protože politici se v Německu chovají tak, aby byli někdy v budoucnu znovu zvoleni (na rozdíl od Česka, zde už má spousta politiků po prvním volebním období „vyděláno” na zbytek života, a tak je jim zájem voličů ukradený), není divu, že ani další ekologický výstřel do tmy nenachází širší podporu. Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee opakovaně prohlásil, že přes veškerý respekt k opatřením snižujícím emise výfukových plynů, jednotný limit na dálnicích nedává smysl.

Zdá se, že ekologové ani tentokrát se svými návrhy neuspějí. Snad si již pro své „ekošarvátky” najdou jiná bojiště než německé dálnice...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků