Neomezená rychlost na německých dálnicích opět nevoní ekologům

V posledních letech se pomalu stává zvykem, že když už německým ekologům dojdou poslední seriosní témata k diskusi, pustí se s vervou do neomezené rychlosti na místních dálnicích. Vzhledem k tomu, že se kdykoli dříve se svými nápady u veřejnosti se zlou potázali, zřejmě oprávněně očekáváte, že budou své požadavky rok od roku mírnit, až najdou cestu přijatelnou jak pro ně, tak pro zbytek společnosti. Ale kdepak, strategie zvolená pro letošní rok je přesně opačná.

Patrně víte, že neomezená rychlost dnes platí na necelých 70 % německých dálnic. Na zbylých úsecích je obvykle (ne však vždy) stanoven limit 130 km/h, tedy takový, který je běžný ve většině evropských zemí. Ekologové dříve prosazovali, aby tento limit platil i v celém Německu, letos je ale napadlo něco ještě lepšího - zavést na všech dálnicích limit 120 km/h. Důvod? Výsledky studie, které tvrdí, že by v takovém případě klesly emise výfukových plynů o celých 30 % a německému národu by se lépe dýchalo.

Ke smůle ekologů (a ke štěstí všech ostatních) je možný ekologický přínos tím jediným důvodem, proč rychlost na německých dálnicích omezovat. Doprava v Německu je statisticky jednou z nejbezpečnějších na světě a za takové situace lze veřejnost jen těžko přesvědčit o tom, že neomezená rychlost na dálnicích je špatná. A protože politici se v Německu chovají tak, aby byli někdy v budoucnu znovu zvoleni (na rozdíl od Česka, zde už má spousta politiků po prvním volebním období „vyděláno” na zbytek života, a tak je jim zájem voličů ukradený), není divu, že ani další ekologický výstřel do tmy nenachází širší podporu. Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee opakovaně prohlásil, že přes veškerý respekt k opatřením snižujícím emise výfukových plynů, jednotný limit na dálnicích nedává smysl.

Zdá se, že ekologové ani tentokrát se svými návrhy neuspějí. Snad si již pro své „ekošarvátky” najdou jiná bojiště než německé dálnice...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků