Neoficiálně: Ford Focus RS nakonec nabídne výkon 350 koní

Neoficiálně: Ford Focus RS nakonec nabídne výkon 350 koní

Nový Ford Focus RS jsme si mohli prohlédnout už dvakrát. Poprvé se tak stalo při světové premiéře na německé prezentaci, podruhé pak na autosalonu v Ženevě. Jenže ani dvě setkání stále nestačila k tomu, abychom znali finální parametry tohoto slibně vypadajícího hatchbacku. Jaký bude mít vůbec maximální výkon? Nejnovější informace hovoří jasně. Bude to 350 koní.

Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Jak asi tušíte, bude v tom  nějaký háček. Maximální výkon 350 koní není oficiálně potvrzen, přestože je jeho původ opravdu u Fordu. Irská pobočka se totiž trochu unáhlila a tuto informaci dala na svůj web. Takže je velmi pravděpodobné, že by nakonec Focus takový výkon mít mohl, ale s definitivní jistotou to zatím říci nemůžeme. Automobilka to ještě nepotvrdila.

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

Pokud nové RS nakonec takový výkon dostane, zařadí se vedle nejrychlejších hatchbacků, které si aktuálně můžete pořídit. Jako příklad můžeme jmenovat třeba Mercedes-Benz A 45 AMG (265 kW / 360 k) nebo nové Audi RS3 Sportback, které má pod kapotou pětiválec naladěný na 270 kW (367 k). 

Klepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků