Neobvyklý tuning >>dieselového<< Opelu Corsa

Že se upravují zážehové motory nejrůznějších automobilů je obvyklé. Tuning vznětových ale příliš obvyklý není – zatím to zkoušeli především s vozy BMW. Značka Steinmetz se zaměřila na Corsu, u které změnila agregát i podvozek. Základem se stal turbodieselový čtyřválec 1.7 DTI 16V o výkonu 55 kW/75 koní.

Vznětové motory vynikají především velkým točivým momentem a u tohoto vozu se ještě zvýšil – ze 165 Nm na 203 Nm, a to je u motoru s novým výkonem 66 kW/90 k hodnota pozoruhodná. V praxi úprava přináší zvýšení největší rychlosti ze 170 na 181 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se z původní hodnoty 13,5 s změnilo na 12,4 s. Jedním z komponentů, jimiž bylo změny parametrů dosaženo, je nový vzduchový filtr, který je teď možné použít pro všechny motory Opel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Docela nabroušená nákupní taška, co říkáte? :)

Vylepšení dynamických parametrů si vyžádalo i patřičné úpravy na podvozku. Jako i u jiných modelů se zmenšila světlá výška pro jízdu na kvalitních vozovkách o 30 mm a brzdný účinek zvyšuje upravené brzdové potrubí. Základem materiálu zůstala ocel, ale vyvložkovaná teflonem. Podle techniků Steinmetzu to zvyšuje odolnost brzd vůči únavě a vadnutí nastává až po podstatně delší době.

Malá Corsa může mít velká 17palcová kola, ale velikost kol z lehké slitiny začíná už u standardního rozměru 15 palců. Tuning by nebyl úplný bez úprav zevnějšku, a tak součástí kitu jsou spoilery, prahy, přední maska, nový tvar zrcátek a tak dále. Stejným způsobem doznává změn i interiér, kde mají novou podobu všechny běžné prvky, které tuning prostoru pro cestující prodělává u všech ladičů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků