Že se upravují zážehové motory nejrůznějších automobilů je obvyklé. Tuning vznětových ale příliš obvyklý není – zatím to zkoušeli především s vozy BMW. Značka Steinmetz se zaměřila na Corsu, u které změnila agregát i podvozek. Základem se stal turbodieselový čtyřválec 1.7 DTI 16V o výkonu 55 kW/75 koní.
Vznětové motory vynikají především velkým točivým momentem a u tohoto vozu se ještě zvýšil – ze 165 Nm na 203 Nm, a to je u motoru s novým výkonem 66 kW/90 k hodnota pozoruhodná. V praxi úprava přináší zvýšení největší rychlosti ze 170 na 181 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se z původní hodnoty 13,5 s změnilo na 12,4 s. Jedním z komponentů, jimiž bylo změny parametrů dosaženo, je nový vzduchový filtr, který je teď možné použít pro všechny motory Opel.
Docela nabroušená nákupní taška, co říkáte? :)
Vylepšení dynamických parametrů si vyžádalo i patřičné úpravy na podvozku. Jako i u jiných modelů se zmenšila světlá výška pro jízdu na kvalitních vozovkách o 30 mm a brzdný účinek zvyšuje upravené brzdové potrubí. Základem materiálu zůstala ocel, ale vyvložkovaná teflonem. Podle techniků Steinmetzu to zvyšuje odolnost brzd vůči únavě a vadnutí nastává až po podstatně delší době.
Malá Corsa může mít velká 17palcová kola, ale velikost kol z lehké slitiny začíná už u standardního rozměru 15 palců. Tuning by nebyl úplný bez úprav zevnějšku, a tak součástí kitu jsou spoilery, prahy, přední maska, nový tvar zrcátek a tak dále. Stejným způsobem doznává změn i interiér, kde mají novou podobu všechny běžné prvky, které tuning prostoru pro cestující prodělává u všech ladičů.