Nenápadný Ford Focus v sobě ukrývá motor z GT-R. Pojede Pikes Peak

Uznáváme, že tento Ford Focus zase tak nenápadný není, ale vzhledem k tomu, co ukrývá ve svých útrobách, bezesporu ano. Ručně stavěný závodní stroj má uprostřed umístěný motor VR38DETT, který můžete znát zejména z Nissanu GT-R.

Navíc není úplně sériový, produkuje totiž výkon 625 kW (850 koní) a 976 Nm točivého momentu. Síla motoru poté směřuje přes šestistupňovou sekvenční převodovku Holinger MFT typu transaxle na přední kola a poté zpět do diferenciálu na zadních kolech. 

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Auto už se v loňském roce ukázalo na závodě Repco Race to the Sky na Novém Zélandu, letos má závodník Tony Quinn v plánu vyrazit na legendární Pikes Peak. Tak snad budou mít více štěstí než Jeremy Foley, který v roce 2012 děsivým způsobem havaroval právě v závodě na vrchol hory Pikes Peak.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků