Nemohl najít pořádné sportovní auto, tak založil automobilku. První auto je pecka!

Žádný elektromotor, žádná částečně autonomní jízda. Jestli tohle auto chcete řídit... Musíte ho prostě řídit!

Wells Motor Cars je nová automobilka ze Spojeného království, která se právě chystá uvést svůj první model pojmenovaný Vertige. Novinka jde zcela proti dnešním trendům a přináší zákazníkům lehké sportovní auto se spalovacím motorem umístěným uprostřed, jehož sílu bude posílat výhradně na zadní kola manuální převodovka.

Na modelu se pracuje již od roku 2014. S myšlenkou postavení tohoto vozu přišel zakladatel společnosti Robin Wells, když na trhu nemohl najít auto, které by odpovídalo jeho představě. Pustil se tedy do výroby zcela vlastního auta a v roce 2016 se k němu připojil Robin Hall z Hall Engineering Group.

Vrátí se legendární Mitsubishi Evo? Akcionáři jsou určitě pro, ale počkáme si dlouho

Vrátí se legendární Mitsubishi Evo? Akcionáři jsou určitě pro, ale počkáme si dlouho

Vertige má trubkové šasi s pomocným trubkovým rámem a ocelovou klecí, která přispívá vysoké míře tuhosti. Karosářské panely z kompozitních materiálů byly tvarovány podle klasického britského designu a výsledek je 4 metry dlouhý a 1,75 metru široký. Nejdůležitějším údajem je však hmotnost, která činí jen 850 kg. To je o 67 kg méně než kolik váží Lotus Elise Cup 250.

Tvůrci zvolili k pohonu atmosférický čtyřválec od Fordu naladěný na výkon 155 kW (211 koní) a točivý moment 210 N.m. Zvýšení výkonu je ale na přání zákazníka možné. Ve standardní verzi dokáže motor rozpohybovat auto z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 255 km/h.

Takto si Ferrari představuje sporťák: 296 GTB má plug-in hybridní V6 a 830 koní

Takto si Ferrari představuje sporťák: 296 GTB má plug-in hybridní V6 a 830 koní

O kontakt s vozovkou se starají sedmnáctipalcová kola obutá do pneumatik 205/45 Pirelli Pilot Sport 4. Pod každým kolem byste našli větraný brzdový kotouč o průměru 280 mm. Uvnitř najdete Alcantaru, dřevo i dnes již běžné technologie včetně infotainmentu.

Vůz bude vznikat pod taktovkou Hall Engineering a začne se vyrábět na jaře příštího roku. Základní cena činí 40.000 liber, tedy v přepočtu 1.199.200 Kč. Více obrazových materiálů uvidíme zřejmě po veřejném debutu na letošním Goodwoodu.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků