Nemo a Bipper: malí pracanti z Francie

Automobilky Peugeot a Citroen představily zcela novou generaci užitkových vozů, které dále rozšíří jejich velmi bohatou nabídku.

Není mnoho automobilek, které mají tak bohatou nabídku užitkových vozů jako Peugeot a Citroen. Nabídka se nyní ještě rozšíří o zcela nový model, který vzešel ze vzájemné spolupráce Fiatu a právě francouzského koncernu PSA.

Užitkové vozy se tak budou lišit jen v designových detailech a veškerá technika bude shodná. Fiat bude mít svůj model Fiorino, Citroen své Nemo a Peugeot pro změnu Bipper.

Nový vůz bude měřit na délku 3 860 mm, na výšku 1 720 mm a na výšku 1 720 mm. Pokud si zvolíte verzi s ližinami, výška dosáhne 1 780 mm. Dobrou manévrovatelnost ve městě pak zajistí poloměr otáčení, který má velmi nízkou hodnotu 5,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Citroen Nemo

Jelikož se jedná o užitkový vůz, důraz je kladen na praktičnost. Podlaha má délku 1 520 mm a mezi podběhy šířku 1 050 mm. Maximální výška je pak 1 180 mm. Díky tomu dosahuje objem skříně 2,5 m3 a užitečné zatížení dosahuje 610 kg. O dobrou nakládku se postará vcelku příznivá výška nakládací hrany, která je dosahuje 53 cm.

I když je model určen hlavně pro rozvoz v městském a příměstském provozu, nezapomněla automobilka i na ty, kteří potřebují vyrazit i do horšího terénu. Pro ty je určen Chantier Pack, který zahrnuje zvýšenou světlou výšku pomocí zvýšeného odpružení, 15" kola, ochranný štít pod motorem a zesílenou boční ochranu.

O praktičnosti hovoří také systém předních sedadel. Spolujezdcovo může disponovat dvěmi funkcemi, které zvýší užitné vlastnosti. Sedadlo s označením EXTENSO může totiž sloužit jako úložný prostor (opěradlo se sklopí do vodorovné polohy na sedák) a úplně se zasune do podlahy, čímž zvýší délku nákladového prostoru o téměř 1 m. Využitelná délka se tak blíží hodnotě 2,50 m a užitečný objem se zvyšuje o 0,3 m3 na celkovou hodnotu téměř 2,8 m3. Bohužel, tato funkce není u nás schválená pro provoz na pozemních komunikacích, takže se ji nedočkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Bipper

Do zadní skříně se lze dostat asymetrickými křídlovými dveřmi, které lze otevřít v úhlu až 180°. Užší křídlo je pak umístěno vpravo, aby nebránilo nakládce z chodníku.

V případě zájmu lze vůz vybavit i jedněmi nebo dvěmi bočními posuvnými dveřmi. Otvor za těmito dveřmi pak má výšku 1 041 mm a šířku dle varianty 410, nebo 644 mm.

Pohodlí posádky zajistí solidní výbava. 12 úložných schránek různé velikosti, klimatizace, ABS, přední a boční airbagy, rádio s CD a Bluetooth, parkovací senzory, palubní počítač, omezovač rychlosti a mnoho dalšího.

O pohon vozu se pak bude starat dvojice agregátů o objemu 1,4 litru. Benzínový o výkonu 75 koní a naftový o výkonu 70 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot Bipper
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků