Nemo a Bipper: malí pracanti z Francie

Automobilky Peugeot a Citroen představily zcela novou generaci užitkových vozů, které dále rozšíří jejich velmi bohatou nabídku.

Není mnoho automobilek, které mají tak bohatou nabídku užitkových vozů jako Peugeot a Citroen. Nabídka se nyní ještě rozšíří o zcela nový model, který vzešel ze vzájemné spolupráce Fiatu a právě francouzského koncernu PSA.

Užitkové vozy se tak budou lišit jen v designových detailech a veškerá technika bude shodná. Fiat bude mít svůj model Fiorino, Citroen své Nemo a Peugeot pro změnu Bipper.

Nový vůz bude měřit na délku 3 860 mm, na výšku 1 720 mm a na výšku 1 720 mm. Pokud si zvolíte verzi s ližinami, výška dosáhne 1 780 mm. Dobrou manévrovatelnost ve městě pak zajistí poloměr otáčení, který má velmi nízkou hodnotu 5,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Citroen Nemo

Jelikož se jedná o užitkový vůz, důraz je kladen na praktičnost. Podlaha má délku 1 520 mm a mezi podběhy šířku 1 050 mm. Maximální výška je pak 1 180 mm. Díky tomu dosahuje objem skříně 2,5 m3 a užitečné zatížení dosahuje 610 kg. O dobrou nakládku se postará vcelku příznivá výška nakládací hrany, která je dosahuje 53 cm.

I když je model určen hlavně pro rozvoz v městském a příměstském provozu, nezapomněla automobilka i na ty, kteří potřebují vyrazit i do horšího terénu. Pro ty je určen Chantier Pack, který zahrnuje zvýšenou světlou výšku pomocí zvýšeného odpružení, 15" kola, ochranný štít pod motorem a zesílenou boční ochranu.

O praktičnosti hovoří také systém předních sedadel. Spolujezdcovo může disponovat dvěmi funkcemi, které zvýší užitné vlastnosti. Sedadlo s označením EXTENSO může totiž sloužit jako úložný prostor (opěradlo se sklopí do vodorovné polohy na sedák) a úplně se zasune do podlahy, čímž zvýší délku nákladového prostoru o téměř 1 m. Využitelná délka se tak blíží hodnotě 2,50 m a užitečný objem se zvyšuje o 0,3 m3 na celkovou hodnotu téměř 2,8 m3. Bohužel, tato funkce není u nás schválená pro provoz na pozemních komunikacích, takže se ji nedočkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Bipper

Do zadní skříně se lze dostat asymetrickými křídlovými dveřmi, které lze otevřít v úhlu až 180°. Užší křídlo je pak umístěno vpravo, aby nebránilo nakládce z chodníku.

V případě zájmu lze vůz vybavit i jedněmi nebo dvěmi bočními posuvnými dveřmi. Otvor za těmito dveřmi pak má výšku 1 041 mm a šířku dle varianty 410, nebo 644 mm.

Pohodlí posádky zajistí solidní výbava. 12 úložných schránek různé velikosti, klimatizace, ABS, přední a boční airbagy, rádio s CD a Bluetooth, parkovací senzory, palubní počítač, omezovač rychlosti a mnoho dalšího.

O pohon vozu se pak bude starat dvojice agregátů o objemu 1,4 litru. Benzínový o výkonu 75 koní a naftový o výkonu 70 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot Bipper

bazar

Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 151 845 km
Cena: 238 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 150 145 km
Cena: 215 000 Kč
Citroen Xsara Picasso 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 153 324 km
Cena: 80 000 Kč
Citroen C4 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 62 688 km
Cena: 230 000 Kč
Citroen C4 1,4
Rok výroby: 2014
Stav: 23 018 km
Cena: 236 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 74 232 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků