Vozy automobilky BMW patří k těm, které si tuneři berou do parády velmi často. Dva z tradičních úpravců, AC Schnitzer a Hamann, opět předvedli, že když se to umí, jsou výsledky parádni.
AC Schnitzer a osmiválce
"Řezbáři" si vzali do parády osmiválcové motory z produkce BMW. Jedná se o varianty s objemem 4,4 a 4,8 litrů. Oba motory mohou projít kompletní úpravou a jejich objem být navýšen na 5,1 litru. K tomu dostanou upravené hlavy válců, speciální písty, klikovou hřídel, ojnice a speciálně upravené svody a výfuky s katalyzátory. Třešničkou na dortu je pak modifikovaná řídící jednotka. Výkon těchto motorů se díky úpravám vyšplhá až na 302 kW (411 k) a točivý moment dosáhne hodnoty 550 Nm. Původní hodnoty u motoru 4,4 l jsou - 235 kW a 440 Nm a u 4.8 l pak 270 kW a 490 Nm. Úpravy jsou možné provést na všech modelech, ve kterých se tyto motory nachází. Jak se změní dynamika tuner neuvádí, jediný dostupný údaj je o zvýšení maximální rychlosti. Ta se v závislosti na modelu zvedne až o 35 km/h.
Tip: Stáhněte si plakáty upravených vozů BMW od firmy AC Schnitzer.
AC Schnitzer ACS7
Hamann a jeho sedmička
Hamann šel trochu jinou cestou. Vzal si do parády pouze jeden model. Je jím sedmičková řada s šestilitrovým dvanáctiválcem. Hamann zvýšil zdvihový objem na famózních 7,1 litru. Motor pak dává výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 728 Nm. V sérii má přitom šestilitr výkon 327 kW (445 k) a točivý moment 600 Nm. Díky tomuto dopingu zrychlí sedmička na stovku za 5 s (série 5,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 312 km/h. Zde nelze zjistit jaký je nárůst proti sérii, z důvodu elektronického omezení rychlosti na 250 km/h.
Mimo koníkový doping dostane takto upravená sedmička 22" kola z lehkých slitin s pneu o šíři 265 mm vpředu a 295 mm vzadu. Podvozek byl snížen o 40 mm vpředu a 20 mm vzadu. K tomu má vůz upravený přední spoiler, boční prahy, zadní a střešní spoiler a zrcátka. Proklatě ostrá limuzína, co říkáte?
BMW řady 7 od Hamanna