Němečtí tuneři připravili nový doping pro vozy BMW

Vozy automobilky BMW patří k těm, které si tuneři berou do parády velmi často. Dva z tradičních úpravců, AC Schnitzer a Hamann, opět předvedli, že když se to umí, jsou výsledky parádni.
Němečtí tuneři připravili nový doping pro vozy BMW

AC Schnitzer a osmiválce

"Řezbáři" si vzali do parády osmiválcové motory z produkce BMW. Jedná se o varianty s objemem 4,4 a 4,8 litrů. Oba motory mohou projít kompletní úpravou a jejich objem být navýšen na 5,1 litru. K tomu dostanou upravené hlavy válců, speciální písty, klikovou hřídel, ojnice a speciálně upravené svody a výfuky s katalyzátory. Třešničkou na dortu je pak modifikovaná řídící jednotka. Výkon těchto motorů se díky úpravám vyšplhá až na 302 kW (411 k) a točivý moment dosáhne hodnoty 550 Nm. Původní hodnoty u motoru 4,4 l jsou - 235 kW a 440 Nm a u 4.8 l pak 270 kW a 490 Nm. Úpravy jsou možné provést na všech modelech, ve kterých se tyto motory nachází. Jak se změní dynamika tuner neuvádí, jediný dostupný údaj je o zvýšení maximální rychlosti. Ta se v závislosti na modelu zvedne až o 35 km/h.

Tip: Stáhněte si plakáty upravených vozů BMW od firmy AC Schnitzer.


AC Schnitzer ACS7

Hamann a jeho sedmička

Hamann šel trochu jinou cestou. Vzal si do parády pouze jeden model. Je jím sedmičková řada s šestilitrovým dvanáctiválcem. Hamann zvýšil zdvihový objem na famózních 7,1 litru. Motor pak dává výkon 375 kW (510 k) a točivý moment 728 Nm. V sérii má přitom šestilitr výkon 327 kW (445 k) a točivý moment 600 Nm. Díky tomuto dopingu zrychlí sedmička na stovku za 5 s (série 5,5 s) a dosáhne maximální rychlosti 312 km/h. Zde nelze zjistit jaký je nárůst proti sérii, z důvodu elektronického omezení rychlosti na 250 km/h.

Mimo koníkový doping dostane takto upravená sedmička 22" kola z lehkých slitin s pneu o šíři 265 mm vpředu a 295 mm vzadu. Podvozek byl snížen o 40 mm vpředu a 20 mm vzadu. K tomu má vůz upravený přední spoiler, boční prahy, zadní a střešní spoiler a zrcátka. Proklatě ostrá limuzína, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
BMW řady 7 od Hamanna

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků