Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Německá města dále zpřísňují emisní limity pro aut do svých center. Němečtí řemeslníci, kteří často vlastní starší vozy se kvůli tomu obávají vysokých nákladů, které by je mohly přivést až na pokraj zániku.
Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Německá Mohuč a sousední Wiesbaden budou od 1. února 2013 požadovat pro vjezd do souměstí zelenou plaketu, označující, že dané auto splňuje přísné emisní normy. Stejné nejpřísnější limity v Německu požaduje už 54 měst.

Podle serveru Autobild.de se 37 procent řemeslníků obává, že podobná opatření představují existenční ohrožení pro jejich podnikání. Ti z měst na pomezí spolkových zemí Hesensko a Porýní-Falc chystají protesty.

Situaci německých drobných podnikatelů navíc zhoršuje to, že většina jejich vozů má naftové motory, podle Centrálního svazu německých řemesel to je 92 procent. Pro naftové motory přitom platí přísnější normy. Zatímco auto poháněné benzínem může zelenou plaketu získat, i pokud plní jen emisní normu Euro 1, diesel musí pro získání stejné známky odpovídat normě Euro 4. Většina aut německých řemeslníků tak dosáhne jen na žlutou či červenou známku.

Jediným řešením pro většinu řemeslníků je zástavba filtru pevných částic, jehož ceny se pohybují okolo osmi tisíc eur. Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30 tisíc eur. 28 procent řemeslníků předpokládá náklady až 50 tisíc eur.

Podle Ulricha ze Svazu podnikatelů v dopravě Dolního Saska se podobný problém týká například i školních autobusů. Rozšířené minibusy Ford Tranzit z roku 2006 navíc ani upravit nelze, dodává.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků