Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Německá města dále zpřísňují emisní limity pro aut do svých center. Němečtí řemeslníci, kteří často vlastní starší vozy se kvůli tomu obávají vysokých nákladů, které by je mohly přivést až na pokraj zániku.
Němečtí řemeslníci se bojí o přežití. Kvůli emisním limitům

Německá Mohuč a sousední Wiesbaden budou od 1. února 2013 požadovat pro vjezd do souměstí zelenou plaketu, označující, že dané auto splňuje přísné emisní normy. Stejné nejpřísnější limity v Německu požaduje už 54 měst.

Podle serveru Autobild.de se 37 procent řemeslníků obává, že podobná opatření představují existenční ohrožení pro jejich podnikání. Ti z měst na pomezí spolkových zemí Hesensko a Porýní-Falc chystají protesty.

Situaci německých drobných podnikatelů navíc zhoršuje to, že většina jejich vozů má naftové motory, podle Centrálního svazu německých řemesel to je 92 procent. Pro naftové motory přitom platí přísnější normy. Zatímco auto poháněné benzínem může zelenou plaketu získat, i pokud plní jen emisní normu Euro 1, diesel musí pro získání stejné známky odpovídat normě Euro 4. Většina aut německých řemeslníků tak dosáhne jen na žlutou či červenou známku.

Jediným řešením pro většinu řemeslníků je zástavba filtru pevných částic, jehož ceny se pohybují okolo osmi tisíc eur. Dvě třetiny firem očekávají, že do úprav svých vozidel budou muset investovat až 30 tisíc eur. 28 procent řemeslníků předpokládá náklady až 50 tisíc eur.

Podle Ulricha ze Svazu podnikatelů v dopravě Dolního Saska se podobný problém týká například i školních autobusů. Rozšířené minibusy Ford Tranzit z roku 2006 navíc ani upravit nelze, dodává.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků