Německým vozům se v USA daří, domácí značky ztrácejí

39 komentářů

Carlsson
6. března • 21:41

Mit einem Absatzrekord von 8.100 Einheiten hat die neue S-Klasse ihre Position als meistverkaufte Luxus-Limousine der Welt 

Caddy
7. března • 21:27

S-klasse ist sehr schrecklich.....und sie ist KEINE limousine, aber sie ist normal sedan.

Skyline
6. března • 8:25

Lezeni germanum do pr.ele uz snad ani zjevnejsi byt nemuze. Goesi, co te vede k tomu, ze v tom clanku nepises o Japoncich? Honda prodala o 8.7% vic aut, nez loni - celkem 106644 (vcetne Acury). Toyota vykazala rust asi 2%, o ostatnich nevim.
 
Hlavne, ze vime, ze se Americanum nedari (ale to uz pekne dlouho) a ze narust u VW je 2890 aut. No pred tim snad abych padl na zadek. Prodeje Audi pak v kontextu napriklad Acury, ktere se v unoru nedarilo a presto prodala 14146 aut jsou doslova smesne. No jo, to je ten luxus a prestiz, za kterou si kazdy rad priplati, zatimco za Japonce ne. Haha.
 
Jo a nezapomen sem misto vysvetleni napsat nejaky vtipny bonmot na tema "dostal jsem od vw bonbony, tak je protlacuju", to tvuj kredit a duveryhodnost zavratne zvysuje.

GTI DSG
7. března • 23:33

cece ja goese nemusim, ale ty ses extremista k pohledani

FFs
5. března • 8:52

GM predalo cez 300,000 aut, co je trocha menej ako pred rokom.
VW predalo 16,000 aut a je ospevovane ze predalo asi o 4,000 aut viac ako pred rokom.
Halooo, trochu nemej masaze!
Nemci tam nepredali ani 50,000 aut z milionoveho podielu. Celkovo su to smiesne predaje s prirodzenymi medzirocnymi odchylkami...
Ale VW treba pochvalit za kazdu hovadinu. Ach jo.....

Brouk
5. března • 10:48

Je to pravda. Uz to, ze vw se v USA prodava za mnohem nizsi ceny (bez dph) nez v EU je na zamysleni. Tak bych s tou chvalou vw trochu pribrzdil. Kdyby byly podminky stejne (cena), tak by tam byl Golf GTI jen v muzeu.

odbornik
5. března • 11:40

Jen s údivem sleduji, jak lidem leží VW v žaludku. Ve zprávě jsou zmíněné tři evropské automobilky, které v USA prodávají dlouhodobě a poměrně s úspěchem. VW, Porsche a MB, ovšem narážky zde čtu pouze na VW. To vám ta značka tak leží v žaludku? Nebo proč "nehaníte" i ty zbylé dvě značky co jsou ve zprávě. To není opěvování VW, to je informace o úspěchu DE automobilek v USA a stále se snižujících prodejích US automobilek. Není to oslava na VW, alespoň to tam nikde nevidím.

S tím GTI, ano prodává se tam za jiné peníze než v EU, ovšem za jiné peníze se v USA prodávají všechny značky, mimo prémiový segment. GTI stojí v USA v základu 21 990 USD, což je výrazně méně, než v EU, ovšem všechny vozy v USA jsou výrazně levnější než v EU. Ono je to hlavně daňovou politikou a tvrdou konkurencí.

Každopádně to je vedlejší. Pouze jsem chtěl poukázat na to, jak je pro někoho složité strávit cokoli, kde se VW objeví. Také ho v lásce nijak nemám, ale vytáhnout si účelově z nějaké informace zlomek a na základě zlomku říkat, jak je to účelové a opěvující, když celková informace je daleko rozsáhlejší je dost trapné.

Honza
5. března • 15:41

Děkuji Ti odborniku za velice vystiznou reakci. Tento trend v diskusich na Autorevue jiz pozoruji nejaky patek a porad nemuzu pochopit kde se ta "nenavist" v nekterych lidech bere  
 

Shimi
5. března • 18:54

Honzo, řeknu ti to asi takhle. Je úplný šumák jestli to je VW, Škoda, atd., o konkrétní značku v podstatě vůbec nejde. Ale co už není těm všem "nenávistivcům" šumák je cenová politika těchto značek, no a právě tady je kámen úrazu. Zrovna VW není, co se cen týče, moc oblíbená. Řekl bych, že vůbec. Převážná většina lidí řadí VW s poměrem cena / výkon na dno žebříčku (já též) a odsud pramení ta nenávist ve značku. Proto, když se někde objeví sebemenší zmínka o této značce, a nejen o ní, těch značek je vícero, tak se s "nenávistivcema" roztrhne pytel a už to lítá :)) Kdyby VW změnila svoji cenovou politiku a auta prodávala za takovou cenu, za kterou si zaslouží být prodána, tak by nikdo neřekl ani půl slova a už by mu jedno stálo v garáži. Bohužel, zatím se tak neděje. Nadával jsem, nadávám a budu i nadále nadávat. na nesmyslnou předraženost aut oproti konkurenci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
5. března • 21:53

Ty děláš, jako kdybys musel VW kupovat. Vždyť máš na výběr širokou škálu značek, tak proč ti tolik leží VW v žaludku. Něco jiného by bylo, kdybys mluvil o bance. Měnit číslo účtu je docela překážka. Samozřejmě ti nechci bránit, abys značku zhodnotil, ale je nutné si uvědomit, že o tom co se bude nebo nebude kupovat rozhoduje trh (a ten se zdaleka neřídí jen cenou).

Shimi
5. března • 22:27

Stando Stando :)) A co je podle tebe trh? A podle čeho se, proboha, řídí, když né podle ceny? 

Standa
5. března • 23:20

"A podle čeho se, proboha, řídí, když né podle ceny?"

Obecně design, pověst značky, reklama, osobní zkušenosti (spokojený zákazník BMW k Mercedesu nepřejde ani když bude nabízet stejně kvalitní vůz za o něco nižší cenu), kvalita... Stačí?

Shimi
5. března • 23:42

Jo Stando, to máš recht. Spokojený zákazník BMW se neřídí podle ceny, ta je mu totiž úplně u p*dele :)) Zapomněl si ale, že tohle je trošku jiná sorta lidí a podle ní se rozhodně trh neřídí

Standa
6. března • 0:05

"a podle ní se rozhodně trh neřídí"

A podle které sorty se řídí?

Tech
6. března • 10:13

2Shimi :Jestli chceš VW za 329 tisíc , tak budeš muset do bazaru
.Nechápu, proč rozporuješ kolik co stojí.Je poptávka a nabídka.VW nabízí lidé kupují....nehledej v tom složitost.Pokud jsou lidé ochotni dát o150 000 víc tak je to jejich věc a jak je vidět tak jsou.Tak voco GO

Standa
6. března • 0:04

Shimi, Shimi, ty mě jenom chytáš za slovo, argumenty žádné.

1. To byl jenom příklad.
2. Stejně tak spokojený zákazník Peugeotu hned tak nepřejde k Citroenu jen proto, že mu nabídne o něco nížší cenu (nechytat za slovo, prosím).
3. A co ostatní kritéria výběru - kvalita, pověst značky, design, servisní síť, ceny náhradních dílů... Ty podle tebe nic neznamenají?

Shimi
6. března • 8:38


 
1. U mě taky
2. Já si to nemyslím, protože záleží, co si pod pojmem "o něco nižší cena" představuješ. (viz. priklad pro Honzu, tam je ta tvoje "o něco nižší cena" 150.000,- :) A to už je kurňa důvod.
3. Znamenají, to víš že jo. Kvalita? jak jí chceš měřit? Dneska už jsou si v tomhle směru automobilky podobné a spokojení zákazníci jsou tam i tam. A zmetková série se nevyhla žádné automobilce a nevyhne.. Pověst značky? he, to jsou jen předsudky. Design? věc názoru, Servisní síť? beru, ale to není kritérium, které by nakonec rozhodovalo. Ceny náhradních dílů? vem si tabulky, ceníky a počítej, spotřební materiál je v rozmezí pár %. To jsou taky předsudky, viz. japonci.

Standa
6. března • 9:05

2. O 150 tisíc levnější Mercedes majitele BMW nepřesvědčí, aby změnil značku. Je to individuální záležitost a hlavně záleží na ceně vozu. 2.000.000 a 1.900.000 není takový rozdíl jako 400.000 a 300.000.

3. Jak se měří kvalita? TÜVem (pokud zahrnu spolehlivost do celkové kvality vozu). Taky očima, hmatem, když v autě sedíš... Předsudky? Chlape, otevři oči. Takové "jen předsudky" často rozhodují víc než kvalita motoru!! Design - to samé, přičemž design má určitě větší váhu. A že je subjektivní? No a co má být lidé se rohodují subjektivně. (Já si tedy nědělám průzkům veřejného mínění, než si jdu něco koupit ). Servisní síť - jak víš, že tohle nerozhoduje? Vem si malé město a trochu "exotičtejší" značku. A je tu problém, který u poteciálního kupce bude rozhodovat. Náhradní díly - no možná to není tak podstatné u nového auta, ale u ojetiny každopádně.

Shimi
6. března • 17:56

Stando, celý tento článek beru jako vtip

Standa
6. března • 18:48

A jak to souvisí s mým příspěvkem?

Honza
5. března • 20:33

Diky za odpoved Shimi. Ja ale na cenove politice VW nevidim nic extra spatneho, proste zamestnavaji v Nemecku xxxxx zamestancu za tezky penize, nakupuji soucastky od drahych nemeckych firem, atd. VW zamestnava v Nemecku asi 100 tis. zamestnancu na dodavkach dilu, doprave, atd. se zivy dalsi statisice lidi. Ty auta proste musi neco stat. Zisky znacky VW je roven nule, takze asi opravdu neni ted prostor pro snizovani cen automobilu. Firme pomuze az velka restrukturalizace (propousteni, snizovani nakladu, atd.) O praci v Nemecku ale prijde xxxxx zamestancu a to jenom tim ze ceny aut se neustale pod tlakem Korejcu, Japoncu, atd. tlaci dolu.
Vy jako kupujici rozhodujete co si koupite a kolik za to date. Dost lidi si vybere levnejsi vyriantu z Koreje apod. Mam ale strach ze si na sebe pleteme bic. Globalizace je sice super ale mam pocit ze na to dojedeme. Korejci jsou jenom zacatek, Cina nam za chvily ukaze ....

Shimi
5. března • 21:20

Máš Honzo v podstatě pravdu, ale...Mně jako koncovému uživateli je fuk, kolik ta či ona firma zaměstnává lidí, jaké má náklady, atd. To ať si soudruzi vyřeší u kulatého stolu, co je pro ně rentabilní a co už ne. Já vím, že to jde dělat levněji a stejnou kvalitou. Řeknu ti na rovinu jednu věc. Já bych si toho Golfa, Passata, Fábii, Octávku, atd. hrozně rád koupil, věř tomu. Ale né za každou cenu. Prostě takhle U se mnou točit můžou, ale takhle O nééé. Říkáš, že si na sebe šijeme bič, jaky? Čeho se bojiš? Já si zase nemyslím, že jsme tak hloupý národ, který kupuje jen to nejlevnější. Čína nám ukáže? Ano, ona už nám dávno ukázala, viz. hadry, hračky, atd., a jak to dopadlo. Ze začátku to byla bomba, nepřeberný množství zboží a všechno levný. No jo, ale jak to rychle začalo, tak to taky rychle skončilo. Lidi to prokoukli. A stejně to bude, podle mě, i v automobilovém průmyslu. Nicméně bude o konkurenta víc a to je jen dobře. Protože monopol je to nejhorší co může být.

Honza
5. března • 21:46

Podle me ani soucasne ceny nejsou nijak hrozne. Vem si ze na auta jsou porad nejake akce (skladove vozy, akcni modely, atd.). I u auta do vyroby neni vyjimka 10% sleva. To u Korejcu nedostanes, tam je cena sice nizka, ale navic Ti daji maximalne radio. Cena je i tak o neco vyssi nez u asijske konkurence, ale zajdi si do salonu a udelej srovnani napr. Cerato x Lacetti x Corolla x Civic x Golf  Auta si poradne vyzkousej, projed, srovnej jejich zakladni vybavu a uvidis jestli ten priplatek Ti za to stoji.

Shimi
5. března • 22:46

Honzíku, teď si přestřelil. Udělám ti tady takový menší srovnání.
 
VW Golf, výbava Trendline, motor 1.6 16V 75kW, skoro plná výbava a cena 486.000,-
 
Kia Cerato, výbava LX+, motor 1.6 16V 77kW, ta samá výbava a cena 334.000,-
 
Teď mi Honzo řekni, ale vážně, proč bych si měl u VW připlatit 150.000,- ? Myslíš si, že mi ten příplatek za to stojí? A komukoliv jinýmu? Kdyby to bylo, plácnu, 30.000,-, tak to pochopím, ale 150. Nezlob se na mě, ale tohle je nehoráznost. V čem je to auto lepší? V čem ?? Já už jsem těch srovnání udělal tolik, že bych o tom mohl napsat knížku.

smudliky budliky
7. března • 19:18

Shimi, ja ti odpovim. Napr. me by to za ten priplatek stalo (nemam VW ani nic korejskeho). Cena totiz neni vse. VW ma porad jeste lepsi image, a to se taky pocita. Kdybych prijel domu v korejskem aute, ma zena nebo tchan si budou myslet, ze se mi nedari, ze musim jit na to nejlevnejsi. Muzes jim za to nadavat, ale maji na to pravo - korejske znacky proste jeste nejsou prestizni, minimalne ne tady. A ony to dobre vedi, proto nabizeji lepsi ceny. Myslis, ze to delaji kvuli tvym modrym ocim? Az se etabluji (coz bude trvat uz jen par let), tak postupne taky zdrazi. Stejne jako kdysi Japonci. V 50. a 60. letech byla Toyota synonymem levneho shitu - casem si zlepsili reputaci a mohli zacit uctovat vic. Tou samou cestou pujdou Korejci. Musim se vzdycky smat nekterym diskutujicim, kteri si mysli, ze Korejci budou levni donekonecna...

Honza
6. března • 13:02

Problem u nas je ten ze na auta okolo 300 tis.Kc jeste vetsina cechu dosahne, ale na drazsi uz nikoli, proto logicky se jim zda nabidka korejcu jako nejvyhodnejsi, proto jim ceny nemeckych automobilek tak lezou krkem. Volkswagen nikdy nebude stat tolik co Hyundai nebo Kia, VW si koupi lidi co na to maji. Kdyz chteji lide auto kolem 300 tis. tak si u VW koupi Polo a ne Golfa, tak to proste je.

Shimi
6. března • 17:47

Honzo, ale tady přece nejde o nějaký hranice. Tady jde o cenový rozdíl u konkrétních aut v jednotlivých třídách. Já jsem ti udělal porovnání nižší střední třídy, cenový rozdíl znáš. Takhle bych mohl pokračovat, od malých vozů až do vyšší třídy a ten cenový rozdíl tam pořád bude. A o to jde !! Ať si vezmu jakékoliv korejské auto a porovnám ho s auty od VW, ve stejné třídě, se stejnou výbavou, tak mi vždy vyjde cenově mnohem lépe. A já chci už konečně slyšet, buď od tebe nebo od kohokoliv dalšího, CO ??? je na autech od VW lepší, CO ? Konkrétní příklad. Do teď mi to ještě nikdo neřekl. Ono to asi bude tím, že na to není argument. Bylo by mi 100x milejší, kdyby všichni ti zarputilí příznivci značky VW na rovinu řekli, ANO, kupujeme si předražený káry, víme o tom, ale je nám to fuk, děláme to pro ten pocit, že máme značku, image, že máme něco víc než ostatní. I když to není samozřejmě pravda.
 
Jinak bych chtěl říct, že já nemám nic proti VW jako takové, její auta se mi líbí, fandím jí ostatně jako každý automobilce a všemu co smrdí benzínem. Co mně ale vadí, je její cenová politika, a nejen její.

Honza
6. března • 18:39

Ja Ti nebudu rikat co je na VW lepsiho, nehodlam se s nikym hadat. Kazdy si musi auta vyzkouset, projet a pak rozhodnout jestli mu za to ten rozdil stoji nebo ne. Za sebe rikam ze jo. Jsem fanda do vozu VW, neskryvam to, ostatni znacky nehanim, jenom vyjadruji svuj nazor. To snad neznamena ze jsem zarputily priznivec.
P.S. nevysiml jsem si ze by se v diskusich o VW vyjadrovali nejaci zarputily priznivci, spise se vzdy ozve spolek anti-volkswagenistu, kterym v podstate na teto znacce vadi vse 
 
 

ron
5. března • 23:04

Souhlas se Shimim. Jasný příklad, že za podobné auto chtějí téměř o 50% více peněz. A to je dost. Navíc např. Hyundai dává 3 roky záruku bez omezení počtu kilometrů. Škoda dávala 1 rok a po přijetí zákona, který nařizoval 2 roky dává tedy už 2. To je všechno prostě silná káva. Až to většina lidí pochopí, tak se bude muset v socialistické EU něco změnit nebo tady bude další horda nezaměstnaných a nespokojených lidí, zatímco dříči v Japonsku a Koreji se nám budou smát..
Sám jsem si koupil před 2 lety korejské auto. Vyšel mě téměř o 50% levněji než Fabie ve stejné výbavě a slouží bez problémů. A nejen mě.. Co znám dost lidí co mají jak korejce, tak např. Škodu - je to 10:1 pro korejce co se týče spolehlivosti a poruch..

empi
5. března • 19:22

To, ze se ti pomer cena/vykon zda u VW hodne spatny, je tvoje vec, ale nema smysl nadavat na VW, ale jit si koupit auto ke konkurenci, kde se ti bude zdat tento pomer lepsi. Evidentne ne vsem se zda tento pomer az tak spatny, jinak by VW asi uz davno zkrachoval. Dokud se bude ale VW relativne dobre prodavat, nevidim jediny duvod, proc by mela automobilka svou cenovou politiku menit .

Shimi
5. března • 20:08

Ano, půjdu si koupit auto ke konkurenci, kde se mi bude zdát tento poměr lepší, to je snad jasná věc, o tom se přít nebudem. Ale... Na co jiného mám nadávat než na to, co se mi nelíbí? A to je v tomhle případě cenová politika VW. Ta tvoje poslední věta mi docela nahání hrůzu, to je přesně to, čeho bych se v budoucnu nechtěl dočkat. Jestli takhle přemýšlí každý, tak to potěš koště. Cenovou politiku mění co?, mění ji trh, poptávka. Co je trh? to jsem já, to jsi ty, to jsou lidi kolem nás. A kdo jiný by se měl proti tomu ozvat než my? Kdyby se nikdo neozval, kdyby nikdo neprotestoval, tak by nás ti šmejdi mohli ždímat jak by se jim chtělo a o to jim právě jde. Oni zkouší co vydržíme a co jsme schopni, ochotni, ještě zaplatit a to se mi kurňa nelíbí. Rohlíky se taky dobře prodávaj a přesto vidím důvod k jejich zlevnění, hm? Tady jde o princip.

empi
6. března • 9:09

Jde o to, ze protestovat tvym  style m (=nadavat) nema zadny smysl, jedinym smysluplnym "protestem" je proste koupit si auto u konkurence. Nikdo te nenuti si VW kupovat, tudiz te ani nikdo nezdima.

Brouk
5. března • 18:44

Ja si nemyslim, ze jsem napsal nenavistny prispevek na VW. Tento trend v diskusich na Autorevue jiz pozoruji nejaky patek a porad nemuzu pochopit kde se ta "hloupost" v nekterych lidech bere  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
5. března • 19:00

Brouk Brouk, ten nick znám, respektive jednoho borce, co ho používal a možná používá. Ale ten obsah článku mi k němu nesedí, tak je mi to divný. Studoval si v Brně?

Ivo
5. března • 15:25

Je to tím,že VW je prakticky, aspoň co se techniky týče, totožné se Škodou, a ta se řadí mezi průměrná auta. Logicky mezi průměr tedy patří i to VW, které pak nemá v ČR odpovídající autoritu, narozdíl od zmíněných Porsche a Mercedesu, které si přeci jen už něčím respekt vydobily (image, parametry, úspěchy ve sportu, atd.), proto tedy jakákoliv zmínka o úspěchu VW okamžitě irituje mnoho lidí, protože v tom cítí propagandu a ne realitu...

Standa
5. března • 17:44

Tak tak. Jednoduše řečeno - Škoda je u náš nejprodávanější značka, tak se na ní taky nejvíc nadává (neříkám, že jsou snad dokonalá). No a Škoda ~ Volkswagen.

tuky
5. března • 0:29

US bakelity s vysokou sptrebou, techinkou "zo stolieti pary" [cest vynimkam] nemaju sancu oproti Toyote/Nissanu alebo inavzii korejcov + kazdy kto ma prachy a postavenie kupuje Lexus alebo nemcov.

Caddy
7. března • 21:23

Nojo, zase nejakej ubohej neznalej kokutek se projevil :)

4x4
5. března • 1:30

Mercedes je poruchovejsi ako chrysler a VW moze byt rad ze je rad.... kolko to prerabaju na kazdom aute v amerike $2000? dolezite su cisla a myslim ze nejak vela aut tam nepredavaju

Doporučujeme

Články odjinud