Německým vozům se v USA daří, domácí značky ztrácejí

Jeden z největších automobilových trhů na světě přinesl v měsíci únoru zajímavé výsledky. Největší domácí koncerny proti únoru roku 2005 ztratily, na straně druhé tradiční zástupci Německých značek ve Spojených státech získaly nové zákazníky.

Největší světový koncern General Motors ztratil v únoru přes 2,5 procenta a prodal 301 545 vozů. Druhý největší americký koncern Ford ztratil na domácím trhu více než 4 procenta, když prodal 244 021 vozů. Třetí velká skupina Chrysler jako jediná vykázala mírný růst. V měsíci únoru prodala o 3 procenta více vozů, když prodala 190 367 automobilů.

Na opačné straně jsou pak německé automobilky. Mercedes-Benz vykázal rekordní prodej 17 356 vozů, což je nárůst téměř 29 procent. Růst Mercedesu tak nabral na dynamice, protože za první dva měsíce nového roku prodal o téměř 17 procent více nových vozů, než ve stejném období roku 2005.

Také automobilce Porsche se dařilo. Za únor prodala ve Spojených státech 2 710 vozů, což je růst o více než 20 procent. Hlavním trhákem jsou modely Boxster, Cayman a model 911. Po představení modelů Turbo a GT3 se očekává další výrazný růst.

Automobilka Volkswagen může také slavit. Její růst v únoru byl 21,5 procenta, když prodala 16 329 vozů a to hlavně díky modelu Golf GTI, kterého se prodalo o 105 procent více, než v předchozím roce. Dceřiná společnost Audi pak vykázala mírný úbytek zákazníků, když prodala 4 806 vozů, což je pokles o 8,6 procenta.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků