Německý Volkswagen čeká výrazné propouštění

Automobilka Volkswagen oznámila nový plán restrukturalizace, která má trvat do roku 2009. Tento plán představilo vedení poté, co oznámilo hospodářský výsledek za rok 2005. Celý koncern VW vykázal zisk 1,1 mld. eur, což je proti roku 2003 nárůst o více než 430 mil. eur. VW tak překonal ty nejoptimističtější předpoklady ekonomů. Hrubý zisk koncernu vzrostl za minulý rok o téměř 60 procent na 1,72 mld. eur a tržby stouply o 6,3 mld. eur na 95,3 mld. eur.

Přes pozitivní hospodářské výsledky však čeká koncern VW výrazné propouštění. Do roku 2009 se chce rozloučit s více než 20 000 zaměstnanci, což má snížit náklady a zaručit stabilní růst zisku. Dle vyjádření společnosti se toto propouštění zcela vyhne naší Škodě, která naopak bude zaměstnance přijímat. Úbytek 20 000 zaměstnanců je necelých šest procent z více než 340 000 pracovníků, které koncern ve světě zaměstnává. Mimo zmíněné propouštění hodlá koncern utlumit některé části výroby, které nepovažuje za ziskové.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků