Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

31 komentářů

Karel
20. ledna • 8:02

Kde všude ještě VW podvádí ?
Už bych měl strach vůz od VW koupit. Viz např. loňské brzdové testy Škoda, VW ... to auto občas vlastně nebrzdí (možná je to na objednávku servisů, musí přece z něčeho žít a nárazv malé rychlosti že ...) Bojím se co se ještě vynoří dalšího ... VW fakt ne !Odkazy:
(http://www.autorevue.cz/ford-mondeo-kombi-20-tdci... ... nebo http://www.autorevue.cz/srovnavaci-test-skoda-sup... ... )

qwertz
20. ledna • 8:14

Raději si kupte amíky nebo japonce se všemi těmi zaseknutými plynovými pedály, nefunkčními parkovacími brzdami, nebezpečnými airbagy a stovkami známých případů s fatálními následky a hromadnými platbami odškodnění. Tam se jistě budete cítit bezpečněji.... :-DBTW znáte aspoň jeden podobný případ u VW?

Amy
20. ledna • 8:08

Souhlas. My si ve firmě už nemůžeme vybrat nic z koncernu. Naši chlebodárci nám to zakázali - prý neetické obchodní jednání dodavatele. :-|

bzzz
19. ledna • 9:06

Posilejte naftaky na smetiste dejin, ale uvedomte si, ze zanedlouho je budou nasledovat i benzinaky. Zvyhodnovani jednoho druhu paliva (cenove/danove i vetsi nabidkou) je vicemene politicke rozhodnuti, na ktere nejvice doplati majitele, protoze realne hrozi, ze se svych milacku budou muset zbavovat nebo se jim na sklonku jejich ery citelne prodrazi.Pritom na pranyr patri vlady (za nesmyslnou/nerealnou emisni politiku a necitelne zasahy do trhu) a automobilky (ze se tlakum papalasu nevzeprely)...

DDT
19. ledna • 0:13

pokládám si otázku, kdo je tady poškozený a jak?
a ať se dívám, jak se dívám, nikoho nevidím???nevím, jestli si většina uvědomuje, jak probíhá do současné doby ten homologační emisní test?
to je něco na zvůsob, "důchodce jede do sousední vsi pro rohlíky a zpět". všechny motory produkují při testu průměrně dvacet koní a na chvilku pětačtyřicet a to vše je obaleno volnoběhem, s tím že start začíná při teplotě všeho (motor, okolí) 20°C, auta při testu nezatáčejí, nechladí, nesvítí, nehraje rádio, nefouká vítr....
všechny režimy práce motoru nad rámec předpisu nikdo nijak neměří, nekontroluje a nepředepisuje, tudíž motor může v praxi mimo předepsaný rozsah produkovat emisí kolik jen bude chtít a bude to v pořádku, za předpokladu, kdy kontrolovaná oblast vyhoví.
není toto paradox a tupost na entou? neměl by být autor a schavlovatel takového měření, ten kdo bude potrestán? to je něco, jako konrolovat bonitu klienta výpisem z účtu dva dny po výplatě...výrobce se téhle metodice přizpůsobí, a nachystá motor v měřené oblasti tak, aby splnil, co je nad rámec, tam to udělá jak se mu to hodí, a je to v pořádku, v souladu s předpisem...
stejně tak, konkrétní výrobce, jakýkoliv zaměstnanec počínaje prezidentem/ředitelem, konče technikem juniorem, namá šajnu o tom, co je v řídící jednotce. tyhle kalibrace dělají pro všechny výrobce externí firmy, které se dají na prstech spočítat. tyhle vědí, jakou vylepšenost do software zakomponují, aby to kontrolovanou oblast ještě lépe splnilo... výrobce neví nic, výrobce dá požadavek na výkon, emisní normu a dál se o to nestará.v reálné praxi, co z těch aut lítá ven, co se tady dýchá, to je suma těch režimů, ve kterých ta auta normálně den co den jezí. a to je to, o co tady jde, ne o imaginární oblast, která se kontroluje při homologaci, nebo zavrčení bez zátěže na stk.
co se musí udělat v prvé řadě, je fakt, že homologační měření musí obsáhnout všechny režimy, které můžou nastat při bežném provozu, tj. studený motor, volnoběh, plný plyn v celém rozsahu, atd. tohle se musí nějakým poměrem zakomponovat do měření, a to tak, aby se to změřilo v celém spektru možností, tak aby výrobce/kalibrátor nemohl nic vymýšlet, popřípadě chiptuner zkur.vit.
v druhé řadě je třeba nastavit ty normy adekvátně fyzikálním a technickým možnostem, a nastavit je musí někdo, kdo tomu rozumí a chápe problematiku, ne tupý úředník bez vzdělání udernickou metodou "co tři roky, klesáme na polovinu poslední platné normy".
a nakonec, pokud jednou má platit nějaká norma, tak ať tedy platí pro všechny stejně, myšleno ve smyslu že vlastnit auto s euro 5 s vykuchaným filtrem pevných částic je hřích nejvěší, ale vlastnit auto s euro nula, je zcela v pořádku, pokud tak majitel chce činit... ne, pokud euro 5, tak pro všechny bez pardonu.

qwertz
19. ledna • 9:08

Některá auta včetně těch s pohonem na diesel EURO 6 plní v reálném provozu (nejen v laboratoři). Takže tvrdit, že to nejde nebo že limity jsou nereálné, je nesmysl. Zkuste hádat, kdo ty limity plní s přehledem nejlépe :-D

mpolan
19. ledna • 10:59

Pořád se odkazuješ na ten jeden článek bez podkladů, metodiky a ověření? Že tě to ještě baví...

qwertz
19. ledna • 11:27

bla bla bla....Nazývat mnohaletý výzkum garantovaný vědeckými kapacitami z Evropy a USA jakýmsi "článkem bez podkladů" může jen naprostý ignorant :-PNejen, že si můžete objednat podrobná data z měření, ale můžete si zakoupit i analýzu vlastního vozidla. Z čeho vycházíte vy?

Kamil
18. ledna • 19:40

V USA a Jižní Koreji to jde jako po másle,pokuty, odškodnění,zavření manažeři. EU je jeden velký bordel, ale věřím že spravedlnost dorazí i k nám.

USA
18. ledna • 23:15

ano, verim, ze se prestane nafta danove zvýhodňovat proti benzinu a naftaky v osobních autech skonci na smetisti dejin

Sinuhet
18. ledna • 18:11

To by byl nebezpečný precedens :-D že se ten soudce nebojí o život. Vražda se dá na webu koupit od $20k, na to by měl myslet.Každopádně souhlasím, automobilka podváděla, a plně odškodnit by měla každého, kdo na to naletěl, i kdo to dýchal. Což se těžko stane, i kdyby to soudy nařídily. Takže se hledá bezpečné řešení pro obě strany, nikdo v EU si nepřeje poškození, či dokonce smrt VW. Proto nevěřím, že rozsudek v této podobě nabyde moci. Pokud vůbec, tak jedině tak, aby to bylo aplikovatelné pouze na tento případ. Žalobce i VW budou spokojení a venku se o tom mluvit nebude, těch pár aktivních jedinců narazí na to, že se to vztahuje pouze na čtvrteční vozy v zelené barvě zaparkované na továrním parkovišti přesně 3 hodiny a 20 minut vyrobené mezi 3-4.2011, a jen pokud se poškozený ozval před rokem 2015.

Antiautomat
18. ledna • 18:49

...poskodeny ma samozjme pravo na plnu nahradu skody. Na tom sa nic nezmenilo. Teraz je to aj o pristupe k zakaznikovi /to, ako *niekto* este donedavna jednal s tym tuzemskym, snad netreba rozvadzat/. Dobre, stalo sa, priznavame ze sme nejednali celkom spravne a uprimne. Snazili sme sa poskytnut Vam co najlepsie parametre a toto sme Vam pri kupe neobjasnili. Preto, vazeny p.zakaznik, uvědomujeme si nasu povinnost tuto vec riadne a poctivo /k.rva to je slovo nevidane na sejlse a fajnensi, ze/, napravit. Pretoze si Vas ako zakazníka vazime a cenime si Vas, chceme Vam zaroven vyjst v ustrety a prejst si tuto zalezitost s Vami.
Nasi vyskoleni servisni specialisti Vam auto uvedu do stavu, ktorym bude splnat to, cim sme sa Vam zaviazali. Zaroven, ponukame Vam bonus..../nech si tu d.pici vymyslia hocico, servis zadarmo, nejaku vybavu, tankovaciu kartu, k.rva manazersky pristup sa na onej VS z powerpointu zjavne nevyucuje ze/. Staci najat hocijaku personalnu agenturu, ktora doda ludi s prislusnymi soft-skills s jednanim so zakaznikom, kedze ich manazment to stratil niekde v niektorom slajde alebo bunke z excelu. To je take tazke, jezisi-marja...Fakt? Tak ukazat ze mam g.le priznat si chybu a jednat FEROVO?
:-O

sokar
18. ledna • 19:27

Pokud si američan tak ti tohle VW splní. Pokud jenom evropan a eště od skopčáků na východ tak si můžeme akorát nasrat. Sere mě přístup VW, když v evropě prodá mnohem víc než v améru a i přes to jsme jim úplně u prdele. Jenže jak vidno prodeje to neovlivnilo. Taky sem přispěl a objednal tigouša pro ženu, ale nebetyčně mě to každej večer sere. Jenomže ono to auto vyšlo tak nějak dobře a trucovat taky nemá cenu. Kdybych už nekoupil to co výrobce omrdal, tak bych už nekoupil nic.Věřím, že kdyby byla vhodná alternativa ke koncernu, jistě by lidi koupili. Jenže setrvačnost. Sám sem ze setrvačnosti kupoval furt škodovky a až nedávno se na ně vykašlal.B-]

qwertz
18. ledna • 19:44

Máte snad pocit, že ostatní výrobci dieselů nepodvádí? U koho byste pak nakupoval?Mimochodem, pokud jste si náhodou kupoval naftu v domnění, že se jedná o šetrné a ekologické řešení, pak jste naprostý unikát. Většině majitelů turbochrochtů je to úplně u prdele a mnozí si auta všemožně vylepšují zaslepováním EGR, odtraněním DPF a podobně. Bětšinaz nich si může s automobilkama podat ruce.

sokar
19. ledna • 6:43

Já objednal benzín. Ženské do města a okolo komína je diesel k ničemu.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
19. ledna • 9:12

Tak jsem to nemyslel. Automobilek, které podvádí, dosud se nepřiznaly, ale na silnicí smrdí 10x víc než EURO 5 diesely od VW, je mnohem víc (prakticky všechny automobilky co diesel vyrábí). Přístup, výrobce A podváděl, nakoupím u výrobce B je správný. Jenže u koho nakoupit, když výrobci B až Z podvádí taky, více a s horšími následky?

Driver
19. ledna • 12:21

Nebuď tak najivní, že některé demagogické imbecily přesvědčíš pravdou a logikou. Oni chtějí jen primitivní trest za pseudokauzu. Navíc už několik dní vypršela lhůta, kdy se dalo na vyjímku měřit emise starými přístroji. Teď v lednu mám informace, že emisemi neprochází často ani 4leté benzínové vozy ve špičkovém stavu. Zato prochází mnohé 10ti leté TDI i bez DPF, pokud tehdy nebyl součástí. Byla by demagogie prohlásit, že 10ti leté TDI je čistější než 4letý benzín, ale fakticky je nový přísný systém tak přísný, že ukazuje extrémy i takového kalibru. A téma o tom, jak škodlivé jsou které složky emisí, to už nepochopí více než 90% obyvatel, protože jim stačí prostá propaganda médií, které ve skutečnosti jde o něco jiného, ale to pochopí velmi málo lidí. Jediné co je jisté snad i sedlákovi, je že automotive v evropě má absolutní podíl na ekonomice, a bez automotive průmyslu, nebo-li jen s elektromobily všechny autmobilky zkrachují, a možná přežije jen pár mohykánů, ale Ti evropu neuživí a i když evropu živí množství dalších příjmů, ty už nemohou stačit a všechny země včetně Německa a Británie by musely přejít na zbrojní průmysl aby nepadly na buben. A co znamená přechod na zbrojní průmysl? To ani nebudu uvádět!

šéfér
19. ledna • 12:05

hovoří se o tom hodně, že ostatní podvádějí, například, Renault, Opel.... ale to jsou stále, dva roky po diesegate, jen doměnky, takže dnes je na 100% jisté, že podváděl jen VW, a nikdo jiný!! Pokud tvrdíte opak, doložte to rozsudkem, přiznáním automobilky ( viz. VW). Pokud to nemáte, zanechte obviňování! :-/, je to jen lezení do análu koncernu VW!

qwertz
19. ledna • 12:25

Pozor. VW se taky nepřiznal, že zfalšoval Evropský emisní test. Přiznal se pouze k zfalšování toho Amerického. Buď věříte právním kecům, nebo fyzikálnímu měření. Vyberte si.
http://fortune.com/2016/09/08/vw-eu-consumer... ... Celý skandál začal v USA měřením v reálném provozu, kde se ukázal velký rozdíl mezi laboratoří a reálnou jízdou. EPA pak při testech v laboratoři odhalila, že motor změní chování po uplynutí 1370 sekund, což je doba US testu. Jedná se evidentně o podvod, takže na VW zatlačili - buď to vysvětlíte, nebo žádné nové registrace vozidel nebudou. Nezbylo nic než se přiznat:
http://fortune.com/inside-volkswagen-emissio... ... Vtip je v tom, že úplně stejný podvod používají další automobilky, jenže prakticky žádná neprodává diesel v USA, takže EPA stihla z téhož obvinit pouze Fiat/Chrysler, a největši smradoši typu Francouzi a Korejci jsou v klidu.
http://www.reuters.com/article/us-fiat-emissions... ...
http://www.reuters.com/article/us-germany-fiat-c... ...
Problémy mají i japonci:
http://www.topgear.com/car-news/insider/emission... ... V evropě je to zdá se politický problém, takže jít proti automobilkám tvrdě jako v USA se zdá se nikomu nechce. Můžete vést akademickou diskuzi, zda se automobilkám podařilo EU testy ochcat legálně nebo nelegálně. Faktem je, že to co dělá VW, dělají i ostatní,což se snadno dokazuje emisním testem s dvoj a vícenásobnou délkou (po prvním se motor přepne do normálního režimu)

Driver
18. ledna • 17:56

Už ať VW krachne a diesly odkráčí na smetiště dějin. Jenom to otravuje vzduch a lidi.B-]

kkk
19. ledna • 16:43

O podvádění při měření emisí jsem neměl tušení, dušuje se exšéf VW Winterkorn, je to jasný o polední pauze to tam nainstaloval Helmut z montážní linky s uklizečkou Gertgudou, nebo v tom má prsty Putin:-D

řidič
18. ledna • 22:32

Diesel možná někomu"smrdí", ale emise ze zážehových motorů jsou jedovatější pro člověka............

qwertz
19. ledna • 7:21

Co to je zase za nesmysl? Naftove motory ve velkém produkuji Benzoapyren, což je sračka, pro kterou WHO s ohledem na negativní účinky na zdraví stanovilo limit 2000x přísnější než na látky produkovené benzínovým motorem (typicky benzen). :-P

qwertz
19. ledna • 8:05

Pardon. Ten limit pro BaP je 5000x přísnější :-P

USA
18. ledna • 23:13

naftak vypousti cca 10x vic jedovatého NOx nez benzinak

jogurt
19. ledna • 23:36

a 1000x méně rakovinotvorných mikročástic než benzín....

qwertz
20. ledna • 8:06

Tuhle úžasnou broskovinu jste zase vyčetl kde? :-DVe skutečnosti zřejmě odkazujete na test TUV Nord, o němž jste si přečetl v nějakém auto brávíčku a pak jste všechna čísla pomotal dohromady....https://www.transportenvironment.org/publications/particle-emi... ...
https://www.transportenvironment.org/press/new-petrol-engines-... ... Ve skutečnosti je rozdíl mezi moderním dieselem s DPF a moderním přímovstřikovaným benzínem bez GPF pouze desetinásobný (počet částic). Ty částice však nejsou vůbec stejné a hovořit o nějakém srovnání škodlivosti vzhledem k tomu, že Diesel produkuje výrazně více benzoapyren (který se na ty částice váže a řádově 5000x přísnějšími limity pro zdraví)
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/104066304... ...
Dále je zajímavé, že pro redukci pevných částic u přímovstřikovaného benzínu 2000x (počet) postačuje levný filtr pevných částic v ceně směšných 50EUR (a to se ještě ani masově nevyrábí, poté cena ještě klesne), kdežto současné diesely už teď musí používat 10-100x dražší DPF. Je zcela evidentní, že ty částice nejsou stejné ani porovnatelné.Číslíčko 1000x (počet) jste si možná popletl se srovnáním přímého a nepřímého vstřiku benzínu, kde tento rozdíl odpovídá, přičemž množství částic (hmotnost) je pro přímý vstřik vyšší 30-40x.Diesel je už teď škodlivější a po zavedení GPF spolu s normou EURO 6C se počet částic benzínových motorů sníží 2000x (tj. 200x pod současné diesely), bez ohledu na skutečné chemické látky na ně navázané.

Hlinda
18. ledna • 22:41

Četl jsem studii o opaku. Z čeho čerpáte?:-O

Marek
18. ledna • 21:28

Tak to může půlka Evropské rovnou zabalit

qwertz
18. ledna • 18:05

chro chro chro.....

Doporučujeme

Články odjinud