Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Soud v německém Hildesheimu nařídil koncernu Volkswagen, aby od zákazníka vykoupil vůz s motorem TDI, v němž byl zabudován software pro manipulaci při emisních testech.
Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Plnou cenu 26 499 eur za vůz Škoda Yeti prodaný zákazníkovi v roce 2013 má podle rozhodnutí soudu v německém Hildesheimu zaplatit německý koncern Volkswagen.

Jeho SUV totiž pohání motor 2,0 TDI EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Ten umožňuje zakrývání skutečných hodnot emisí při homologačních testech.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Soud rozhodnutí odůvodnil tím, že automobilka při emisních testech podváděla úmyslně a zákazník tím byl poškozen. Soudci podle německých médií kauzu dokonce připodobnili aféře s koňským masem v italských lasagních.

Mluvčí automobilky v reakci na rozsudek uvedl, že Volkswagen se určitě odvolá a věří ve zrušení tohoto verdiktu. Jiné soudní pře, které již proběhly, podle něho dopadly ve prospěch koncernu.

Kauza Dieselgate běží již od září roku 2015. Volkswagen v reakci na zjištění amerických úřadů musel přiznat, že do zhruba 11 milionů aut s motory TDI nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí.

Zatímco v USA dotčení zákazníci obdrží odškodnění a koncern zaplatí miliardovou pokutu, v Evropě se zatím zákazníkům žádná kompenzace nenabízela.

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků