Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Soud v německém Hildesheimu nařídil koncernu Volkswagen, aby od zákazníka vykoupil vůz s motorem TDI, v němž byl zabudován software pro manipulaci při emisních testech.
Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Plnou cenu 26 499 eur za vůz Škoda Yeti prodaný zákazníkovi v roce 2013 má podle rozhodnutí soudu v německém Hildesheimu zaplatit německý koncern Volkswagen.

Jeho SUV totiž pohání motor 2,0 TDI EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Ten umožňuje zakrývání skutečných hodnot emisí při homologačních testech.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Soud rozhodnutí odůvodnil tím, že automobilka při emisních testech podváděla úmyslně a zákazník tím byl poškozen. Soudci podle německých médií kauzu dokonce připodobnili aféře s koňským masem v italských lasagních.

Mluvčí automobilky v reakci na rozsudek uvedl, že Volkswagen se určitě odvolá a věří ve zrušení tohoto verdiktu. Jiné soudní pře, které již proběhly, podle něho dopadly ve prospěch koncernu.

Kauza Dieselgate běží již od září roku 2015. Volkswagen v reakci na zjištění amerických úřadů musel přiznat, že do zhruba 11 milionů aut s motory TDI nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí.

Zatímco v USA dotčení zákazníci obdrží odškodnění a koncern zaplatí miliardovou pokutu, v Evropě se zatím zákazníkům žádná kompenzace nenabízela.

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků