Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Soud v německém Hildesheimu nařídil koncernu Volkswagen, aby od zákazníka vykoupil vůz s motorem TDI, v němž byl zabudován software pro manipulaci při emisních testech.
Německý soud nařídil vykoupení Škody Yeti s problematickým TDI

Plnou cenu 26 499 eur za vůz Škoda Yeti prodaný zákazníkovi v roce 2013 má podle rozhodnutí soudu v německém Hildesheimu zaplatit německý koncern Volkswagen.

Jeho SUV totiž pohání motor 2,0 TDI EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Ten umožňuje zakrývání skutečných hodnot emisí při homologačních testech.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Soud rozhodnutí odůvodnil tím, že automobilka při emisních testech podváděla úmyslně a zákazník tím byl poškozen. Soudci podle německých médií kauzu dokonce připodobnili aféře s koňským masem v italských lasagních.

Mluvčí automobilky v reakci na rozsudek uvedl, že Volkswagen se určitě odvolá a věří ve zrušení tohoto verdiktu. Jiné soudní pře, které již proběhly, podle něho dopadly ve prospěch koncernu.

Kauza Dieselgate běží již od září roku 2015. Volkswagen v reakci na zjištění amerických úřadů musel přiznat, že do zhruba 11 milionů aut s motory TDI nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí.

Zatímco v USA dotčení zákazníci obdrží odškodnění a koncern zaplatí miliardovou pokutu, v Evropě se zatím zákazníkům žádná kompenzace nenabízela.

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

Ověřte si, zda se vaší Škodovky týká kauza Dieselgate

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků