Evropská komise připravuje tzv. evropské mýto univerzálně platné v celé unii. Bylo by samozřejmě podle ujetých km. Podobně jako u kamionů by tam byla krabička a přes satelit by to účtovalo poplatečky. Nejvíc z inkasa by připadlo nějakému lidoveckému kapschi (do kapsy) a zbytek by se nějak rozdrobil. Tím se nám konečně ta idea společné evropičky řádně vyplatí. A o to šlo především.
Půjčíme jim toho našeho blbce Otíka Ťoka a vychcaného mgr..magora ministra životního prostředí! Takový xindl v Německu ještě nemají! Ať si také užijí! Když už pakáž, tak pořádná! :-D
A nejde tady o těch pár eur ročně ale o princip. Ekoplakety, mýtné nad 12tun, spotřební daň z paliva, která je vyšší než cena paliva (obrazně litr paliva 0,6Eur+daň 0,7eur=platíme 1,3eur) a teď už i mýto osobáky. Paron, to jsou "jenom" nálepky. Další fáze už je jen zvyšování cen a více a více elektroniky v celém systému, tudíž konečná fáze bude platba dle výkonu,tedy platba za ujetý km a až se bude hradit 90centů za km, tak já s 50.000km ročně po DE to budu mít za balík, a roztáčí se kolotoč zdražování, od služeb po prodej zboží. Každá dodávka už bude platit a z čeho? Ano, koncový zákazník to musí vše uhradit. Kdo jiný. Jako by těch daní nebylo málo. A jestli tyto kroku musí dělat Německo, tak která země je na tom lépe? Nikdo. Co udělají ostatní země? Pěkné vyhlídky. :-/
Jaký princip máš na mysli?
Ano, s takovou EU nedohoní USA, i když se tu smí jezdit rychleji.
Teď už zpráváo o končící krizi a stoupající ekonomice nemůže věřit ani pomatenec. Jaký celkový státní dluh (né schodek ročního rozpočtu) mají spolkové republiky dohromady? Ví někdo? :-/
http://www.google.cz/publicdata/explore...
A tady máš vysvětlení toho růstu dluhu:http://www.google.cz/publicdata/explore...
Nejsem ekonom ale takové dluhy jsou skoro nesplatitelné běžnými postupy. Když vezmu v potaz, že je nereálné aby si státní správy uškrtily opasky.Takže zbývá buď snížit výdaje nebo zvýšit příjmy.Všude jsou toho názoru, že stačí se vydat jen druhou cestou a kombinaci obojího nikde neprovádí.Vyfotím si ten graf a podívám se na něj za rok.A o nedemokratických řešeních radši ani neuvažuji... :-/
Nejsi ekonom. :-PDluh ekonomiky vzniká na základě jejího rozvoje, technicky vzato jsou skoro všechny peníze vytvořeny z dluhu. A tedy abys mohl financovat velké podniky, musíš nejprve ty peníze vytvořit.Není problém mít absolutně velké dluhy, za předpokladu, že za tyto peníze na daném finančním trhu vytvoříš hodnotu, která bude produkovat další hodnoty (a tedy následně umožní "splacení" dluhu - tím se rozumí rozdíl mezi úrokem a inflací)
Jak je vidět na tom hezkém grafu, je jen nepatrně zemí, které se snaží mít svůj dluh pod kontrolou a aby někdo dluh snižoval, to je velká vzácnost. Drtivá většina zemí přikládá pod kotlem, až jim vlajou vlasy. Mně vždy přijde zcela absurdní, když některá země projeví snahu snížit výdaje, jak se její vlastní občané začnou proti tomu usilovně bouřit. Asi nevědí kam se ženou. Už na tomhle je dobře vidět, že jakákoliv změna po dobrém je nemyslitelná a člověk hned začne víc rozumět rostoucí bojové náladě a militarismu ve světě. Prostě se v honbě za penězi pozabíjíme.
Fantomas: A největší paradox je v tom, že se nepozabíjíme v honbě za reálnými penězi, ale v honbě za bezcennými papírky. Vysvětluj to ale dnešní fejsbůkové generaci, která se rozhoduje podle toho, kdo má větší číro. Říkám to nerad, ale nic hezkého nás v tomto kontextu nečeká.
Ono se to těžko vysvětluje komukoliv. Všichni jsou léta naučeni automaticky brát a dostávat stále víc, kapitalismus je vychovává v přesvědčení, že si mohou dovolit všechno a že je to tak správné. Ale zkus někomu říct, že něco mít nemůže, nebo že se musí něčeho vzdát. A to jsme jen u osobních potřeb. U obecných a státních služeb a vybavení je to ještě daleko horší. Denně se například dočítáme o plánovaných nových dálnicích či obchvatech, ale běda, kdyby to pak někdo chtěl zrušit, nebo odložit. To se hned začne protestovat, že je to nutně potřeba a kdy už se to konečně dostaví. Že je to na dluh nevidí nikdo. A takhle je to úplně se vším. Všichni by chtěli všechno, ale kde na to brát se nezajímá nikdo. A to jsme se ani nedostali k tomu, že vše, co se vybuduje, se pak musí z něčeho provozovat a udržovat. Ale z čeho, když jsme si museli půjčit už na stavbu?
No jo, ale jak v současném systému snížit výdaje? Systém založený na neustálém zvyšování koloběhu peněz (princip trvalého růstu) tohle totiž vůbec neumožňuje. Celý systém je vzájemně provázaný a na sobě závislý a ke svému fungování vyžaduje stále víc a víc peněz. Jakékoliv narušení koloběhu způsobí zborcení celého letadla a to si samozřejmě nikdo nedovolí (už jen proto, že ti, kdo o tom rozhodují, z toho letadla sami velmi profitují). Problém je bohužel v tom, že to letadlo je už tak daleko, že ke zborcení stejně dojde, ať se bude dít cokoliv - jak jsi sám správně uvedl, dluhy už jsou tak velké, že jsou nesplatitelné a donekonečna brát nejde.Otázka tedy zní: Co udělat?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.