Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Je to definitivní, německý parlament koncem minulého týdne schválil zavedení dálničních poplatků. Teď už pouze chybí podpis prezidenta a systém výběru mýta na dosud nezpoplatněných německých dálnicích může být odstartován. Vybrané peníze mají být investovány do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury.

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Novinka by měla přinést do německé státní kasy odhadem 3,9 miliardy eur ročně, přičemž 3,2 miliardy mají mít na svědomí automobily registrované v Německu, zbylých 700 milionů euro by mělo přijít od zahraničních řidičů. Náklady na zavedení systému činí zhruba 200 milionů eur.

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Pokud pojedete do Německa, budete si moci vybrat mezi desetidenní, dvouměsíční nebo roční známkou. Konkrétní cena známky bude ale záležet na tom, jakou třídu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za roční známku 39 eur, dvouměsíční 16 eur a desetidenní pět eur, naopak auta plnící Euro 3 a horší mají roční provoz za 130, dvouměsíční za 30 a desetidenní za 15 euro. Poplatky se začnou vybírat od prvního ledna příštího roku. 

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Pick-up jako auto na každý den? Ford Ranger nám připomněl klady a zápory

Ford Ranger

Před tím, než si pick-up koupíte na každý den, musíte počítat s následujícím.

6.  7.  2017 | Milan Lažanský | 5 příspěvků