Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Německý parlament schválil poplatky na dálnicích

Je to definitivní, německý parlament koncem minulého týdne schválil zavedení dálničních poplatků. Teď už pouze chybí podpis prezidenta a systém výběru mýta na dosud nezpoplatněných německých dálnicích může být odstartován. Vybrané peníze mají být investovány do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury.

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Novinka by měla přinést do německé státní kasy odhadem 3,9 miliardy eur ročně, přičemž 3,2 miliardy mají mít na svědomí automobily registrované v Německu, zbylých 700 milionů euro by mělo přijít od zahraničních řidičů. Náklady na zavedení systému činí zhruba 200 milionů eur.

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Pokud pojedete do Německa, budete si moci vybrat mezi desetidenní, dvouměsíční nebo roční známkou. Konkrétní cena známky bude ale záležet na tom, jakou třídu normy Euro daný automobil plní. Euro 6 zaplatí za roční známku 39 eur, dvouměsíční 16 eur a desetidenní pět eur, naopak auta plnící Euro 3 a horší mají roční provoz za 130, dvouměsíční za 30 a desetidenní za 15 euro. Poplatky se začnou vybírat od prvního ledna příštího roku. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků