Manhart si při úpravě BMW M4 CSL mohl dovolit slevit z kompromisů a jít více po okruhovém charakteru vozu. Základem je samozřejmě pěkný výkonový doping.
BMW M4 CSL je aktuálně nejsportovnější model značky. S cenovkou startující na 4.685.200 Kč by určitě měl být, jelikož o stupeň nižší provedení M4 Competition M s pohonem všech kol startuje na 2.627.300 Kč. Výsadou verze CSL je radikální dieta, kdy se pohotovostní hmotnost dostala na 1625 kg.
To je o 100 kg méně než v případě verze M4 Competition, čehož bylo dosaženo rozsáhlým použitím plastových dílů vyztužených karbonovými vlákny, zejména na kapotě, střeše a víku kufru. Dalších více než 14 kg ušetřily M karbon-keramické brzdy. Výsledkem je zdolání Nürburgring Nordschleife v rekordním čase 7:20,2.
Novinka z letošního jara je ostrou okruhovou hračkou, ale BMW musí brát ohled i na praktické užití v běžném provozu. To nezávislý úpravce Manhart si může dovolit být více radikální. I když bude M4 CSL vyrobeno jen 1000 kusů, přesto se pustil do projektu, na jehož konci je anabolická verze MH4 GTR II, která ještě umocňuje okruhové choutky.
Klíčovým prvkem je posílení výkonu 3.0 twin-turbo řadového šestiválce z původních 404 kW se 649 N.m na ohromujících 524 kW s 880 N.m točivého momentu. Výrazný posun je dán pomocnou řídicí jednotkou MHtronik spolu s instalací nerezového výfukového kompletu zakončeného čtveřicí koncovek o průměrech 110 mm.
Ještě si můžete vybrat, zda preferujete karbonový nebo keramický vzhled. K dispozici jsou také svody a potrubí bez katalyzátoru, nebo 300článkovým katalyzátorem, jenže nic z toho nemá homologaci TÜV. Prvky jsou proto určené pro exportní trhy nebo provoz mimo veřejné komunikace.
Karoserie se odlišuje bodykitem. Na okruhový charakter odkazuje široký přední nárazník s výraznými křidélky po stranách a ostrým splitterem ve spodní části. Podobně agresivního ražení je také záď s nepřehlédnutelným difuzorem ozdobeným LED brzdovým světlem. Oba konce CSL spojují rozšířené nástavce prahů. Hranu víka kufru prodlužuje čistě zakomponovaný spoiler. Pro vůz byla zvolena 20palcová kola Forged+ 1 od Yido Performance, jejichž barvu si může zákazník zvolit.
Pro zvýšení tuhosti je v interiéru za předními sedadly nainstalován ochranný rám, který zároveň slouží k ukotvení čtyřbodových pásů Schroth. Manhart vám k vozu ještě přibalí závodní helmu.