Německo zvyšuje pokuty: Zdražila manipulace s mobilem, masku mít nesmíte

Německo zvyšuje pokuty: Zdražila manipulace s mobilem, masku mít nesmíte

Minulý týden vstoupil v Německu v platnost upravený sazebník pokut.  Například podstatně zpřísňuje trest po ty, kteří nevytvoří nouzový pruh pro záchranná vozidla nebo pomocná vozidla.

Nově se bude postihovat taxou 200 eur a v závažných případech to může být až 320 eur. Dříve to bylo jen 20 eur. Navíc může policie přidělit dva body a měsíční zákaz řízení.

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

25 ojetin, jejichž koupi němečtí technici nedoporučí. Přehled po kategoriích

Ještě snáze se ale do problému můžete dostat vinou manipulace s elektronickým zařízením ve voze. Myšleny jsou telefony, tablety, čtečky knih. Pokuta za takové počínání se zvyšuje z 60 na 100, nebo až 200 eur. Také se za to přiděluje jeden nebo dva trestné body.

Úplnou novinkou je zákaz maskování za volantem dopravního prostředku. Při řízení tedy řidič nesmí mít zakrytý obličej šálou, maskou, závojem nebo třeba burkou. Pokuta za nedodržení zákazu je 60 eur. Samozřejmě se toto nařízení nevztahuje na motorkáře.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků