Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Kankunen  |  10. 10. 2016 11:52

My tu větev pod sebou podřežeme. Budeme vše dotovat na dluh a nějak to pak dopadne.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 10. 2016 21:23

Záleží, jak vysoko ta větev bude. Podle toho se bude odvíjet tvrdost dopadu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 04:02

Myslíš tydle dotace?
Fosilní paliva se dotujou 10 milionama $ za každou minutu. (IMF)
http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/f... ...

Ta větev už je dávno uřízlá ...

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  11. 10. 2016 12:17

stále je to několikanásobně méně než tzv. obnovitelné zdroje

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 16:56

Ty si obnov mozek.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  12. 10. 2016 10:16

Proč? Nevíte jak je dotována např. 1kWh ze solérů?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2016 07:00

Já vim, že Hnůjdaj Nošovice je dotovaný našima 5 milardama.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  10. 10. 2016 11:56

a už na to mají dimenzovanou rozvodnou síť, nebo počítají s tím, že to budou nabíjet třením ebonitové tyče liščím ohonem?

Odpovědět  |   | 
vana666  |  10. 10. 2016 12:04

Rozvodná síť netřeba, v té době budou mít stejně už jen velbloudy

Odpovědět  |   | 
-/*/-  |  10. 10. 2016 13:45

Nejmenovany film, v nemz byli proletari vsech zemi vyzvani aby si "vylizali prdele", sdeluje, ze velbloudi trus hori. Mame tedy nadeji, ze pokud soudruzi z NDR opet nekde neudelaji chybu, bude budoucnost "bezemisni" dopravy vyresena.

Jedinou starosti, ktera nam tedy zbude, bude zjistit, zda proletari jaksi kazdy sam, ci vzajemne.

Odpovědět  |   | 
Gouda  |  10. 10. 2016 14:46

Německá rozvodná síť je právě teď rychle upravována, aby zvládala špatně regulovatelné obnovitelné zdroje. Už jsou schopní pružně reagovat na výkyvy. Nedávný rekord byl 87% momentální spotřeby pokryté obnovitelnými zdroji. Němci jsou dost možná jediní v EU, kteří tohle zvládají.
Problém je třeba s naší rozvodnou sítí. Ta je s Německou propojená velmi důkladně, a na rozdíl od Němců my jsme zatím kroky k modernizaci pořádně nezačali dělat, naše síť je pořád hodně statická. Po slunných/větrných dnech v Německu se u nás opravují trafostanice.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  10. 10. 2016 14:56

A vieš o tom, že práve cez české rozvodné siete nemci regulujú svoje energetické výkyvy spôsobené okrem iného aj fotovoltikou?

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 10. 2016 19:12

Tak toto je největší trolling posledního desetiletí... Němci mají 300 km nového vedení a chybí jim tisícovka... lidé zakázali budovana svých pozemcícht venkovní vedení, vše má jít pod zem... to je 10x dražší a navíc dochází k rozšíření ochranného pásma, tedy znehodnocení pozemnu( u nadzemního veden VVN je ochranné pásmo 60m) psát že ČR má nemoerní přenosovou soustavu a nepracuje na ní je nesmysl, jsou místa, kde je třeba dobudovat nové rozvody, to ano, ale zásadní to není, naopak, Němci mají problém Východ-Západ Stejná hloupost je, že Německá rozvodná síť zvládá přetoky.Opak je pravdou,Ty šly pře Polsko a ČR. Poláci už to blokují, a až spustí ČEPS v Kdani nové přeshraniční transformátory, bude to i s námi o to lepší ,že nás Němci neuvaří...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 04:13

Sis nevšim, že ČEZ už mluví o decentralizaci energetiky? Nevim jak si to představujou, ale vypadá to na obrat o 180° o proti původní rétorice

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 10. 2016 12:48

Žádná panika netřeba. Tyhle scénaře se vždycky vyhlašují na 10 a více let, protože politici ví, že po volbách už nebudou o koryta, takže se nemusí starat, jestli plány budou reálně splnitelné či nikoliv. Když nikoliv, tak další politik v řadě plány zruší nebo odsune. Ale dnes už mohou mít politické body, že "bojují" proti zlu.
Viz Norsko. Od roku 2018 plánovali zákaz prodeje spalováků a plán již stornovali a tvrdí, že nikdy o ničem takovém ani neuvažovali.

Odpovědět  |   | 
Thomas Phuck  |  10. 10. 2016 14:26

A protože mentální úroveň voličů je všude plusminus stejná, funguje všude to, že v předvolebním období stačí k úspěchu slíbit jakoukoli líbívou kravinu a zpravidla čím větší kravina to je, tím líp zabere, zafunguje to a v povolebním období se z ní potichu vycouvá. A když to někdo vytáhne na světlo, tak se to popře.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 10. 2016 15:55

Jenže Norové nejsou Němci. Němci si poslední dobou rochní v extrémech. 2011 na tvrdku vypli atomovky a jich země musel kupovat energii z Čech a Francie. Na severu země mají větrné parky, které se už točí (kvůli údržbě) a nemohou být připojeny do nevyhovující sitě. Energii z funkčních fofrníků na jih posílají přes nás, protože na to zatím stále nemají potřebné vedení. A nás to bude stát nemalé investice. 2030 prohlásí, že stojí před velkou výzvou a zakážou spalováky. Podle mě tlačí na pilu, protože chtějí co nejrychleji omezit závislost na ropě od Arabů nebo Růsu. Možná na ně ještě někdo tlačí. A toto se neděje jen v automobilovém průmyslu. Stavebnictví, pasivní stavby a jejich reálná finanční návratnost. To je též kapitola sama pro sebe.
Celkem vzato, následující dvě desetiletí nuda nebude.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 10. 2016 16:00

S první půlkou souhlasím, to s tou pilou je čirá spekulace a pasivní stavbou jste mimo, sám v ní bydlím a neměnil bych.

Odpovědět  |   | 
martin  |  12. 10. 2016 09:35

Nechtějí závislost na Rusech a proto chtějí postavit paroplynovou elektrárnu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 04:10

Norové plánujou konec spalováků až na 2025 a ne na 2018.
2018 akorát startuje nějakej jejich dlouhodobej plán.

Odpovědět  |   | 
XMV  |  10. 10. 2016 12:59

Kraviny do kravína... EU a speciálně Němci vymejšlí jednu kravinu za druhou, a pokaždé větší než minule. Elektromobily jsou výborná hračka na výstavy a do článků, ale ne do běžného provozu. Životnost jakékoliv baterie je mizerná a cena astronomická. Jedinou rozumnou možností je tedy rekuperace (krátkodobá), nebo energetické články, a ty jsou zatím mimo pár prototypů jen teorií... Hybridní pohony už celkem zvládáme, elektromobily jsou ale záležitostí hooodně vzdálené budoucnosti, kdy budeme umět vyrábět palivové články za rozumné ceny a "krmit" je vodou z kohoutku, nebo budeme umět vyrobit jaderný reaktor velikosti spalovacího motoru v autě. Rozhodně tedy ne do roku 2030.

Odpovědět  |   | 
jktzktzktzk  |  10. 10. 2016 13:27

"Elektromobily jsou výborná hračka na výstavy a do článků, ale ne do běžného provozu." No tak se podívej, kde byly elektromobily před deseti lety. To co říkáš platí dnes, ale za deset let?

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 10. 2016 14:58

Jenže politická rozhodnutí mají přicházet poté, co jsou k tomu technologické podmínky. Ne že si jako politik řeknu, že za 10 musím být na Marsu a pak se bude zkoumat, zda vůbec na ten Mars doletím.
Až bude jasné, že EV jsou technologicky na výši a je jimi možné nahradit spalováky, pak ať přijde politik a uzákonní povinný přechod, pokud to bude přínosné pro společnost.
Ale takové ty plány co bude za 10-30 let, to jsou fantasmagorie. Stačí se podívat do mého mládí do 80. let, kdy nám byly slibovány atomová auta, atomová města, život bez práce díky robotům, atd.
EV dneska maximálně nahradí auta do města (sám čekám na i3) a na ježdění kolem komína, ale rozhodně (zatím) nenahradí nic víc. Stále si ponechám Viano pro rodinu a pro dlouhé výlety, protože tam se EV zatím nechytá a nikdo neví, kdy (a zda vůbec) ona elektrická revoluce přijde.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  10. 10. 2016 16:08

Dnešní elektrokáry jsou mi k smíchu, pravda však je, že člověk se na Měsíc dostal právě po politickém vyhlášení tohoto cíle.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 10. 2016 19:18

Tak mi zase ne, už to nejsou žádné hračky, když to jezdí i v náklaďácích..

http://autosalon.iprima.cz/videa/hannover-motor-show... ...

..ale to napáení vidím jako problém..

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 04:18

A jezdil po Měsíci elektrokárou

Odpovědět  |   | 
st  |  12. 10. 2016 20:46

Otázkou je zdali tam vůbec kdy byl... na druhé straně pokrok jde kupředu a možná se v budoucnosti dočkáme toho, že elektřina zcela nahradí fosilní paliva.

Odpovědět  |   | 
Hrnec  |  10. 10. 2016 18:40

"Chceme v tomto desetiletí letět na Měsíc a dokázat ještě víc. Ne proto, že je to snadné, ale proto, že je to obtížné.“ ...

Odpovědět  |   | 
Miyaki  |  10. 10. 2016 22:13

Tak pravil tricatypaty president Spojenych statu americkych zavrazdeny v Dallasu.

Odpovědět  |   | 
Peppa  |  11. 10. 2016 15:21

Revoluce už je tady, mohl jste si všimnout, např. že Opel Ampera-E má 60kWh aku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2016 07:02

Tomu tady vůbec nerozuměj

Odpovědět  |   | 
venca  |  10. 10. 2016 13:07

Němci budou mít zanedlouho úplně jiný problém, takže toto nehrozí...

Odpovědět  |   | 
jktzktzktzk  |  10. 10. 2016 13:25

Já se obávám, že Evropa na tak dlouho plánovat nemusí. A Německo už vůbec ne ... . nehledě na fakt, že reálně neexistuje náhrada i když 14 let je dlouhá doba.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  10. 10. 2016 19:20

ehmm .....


Probudí se Hitler zpocený uprostřed noci.

Eva se ho ptá : “ Co se stalo Adolf, Rusové jsou v Berlíně ?”

„Ale ne, zdál se mi debilní sen o Německu v roce 2016: Kancléř je bába, ministr zahraničí je buzerant, v továrnách Daimler-Benz makají Turci, Německo platí dluhy za Řeky a Španěly, namísto nacistických průvodů ulicemi pochodují gayové ,
my platíme židům a plníme rozkazy nějakého amerického černocha! To ale není všechno! Nacisté nejsou v Reichstagu , ale v Kyjevě, Rusko válčí s Ukrajinou a my přesvědčujeme Rusko, aby neválčilo!”

“ Spi, to je jen blbý sen…"

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 10. 2016 13:28

...hm, no neviem, nezda sa mi zeby sa taky trebars Istambul chystal hyrit elektrokarami. Skor to bude opacne. Bude ich este viac. Vdacni, tichi a pracoviti si tie kary dovezu a bol by v tom Allah, ak by im neveriaci psi v ich novej vlasti prikazovali co smu a co nesmu.

V r.2030 sa bude riesit iny problem a to co spravit s tym zvyskom Nemcov, ktori (uz teraz) opustaju krajinu, ktora im nie je schopna zaistit bezpecny a dostojny zivot a narodne a kulturne prezitie. Nemcov caka osud Kurdov - anihilacia a vyhladenie bez prava na vlastny domov. Ani sam kat Heydrich by to lepsie nezvladol.

Inak Nemcov osobne rad privitam, nemam s nimi problem. Slovania ich uz raz museli zachranit od nacistickej hitlerizacie, teraz ich radi zachranime od islamizacie. Zda sa ze to zas ostane na nas.

Odpovědět  |   | 
..  |  12. 10. 2016 07:55

Bozeeee, uz nieeeee... to co su za reci.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2016 07:05

Dost lidí už pije ruskej průjem, tedle má radši ten německej...

Odpovědět  |   | 
pcwifi  |  10. 10. 2016 13:45

no kdyz postavi jeste tak 20 jadernych elektraren aby meli cim ty elektro vozitka nabijet a vinvestuji miliardy do rozvodne site, tak to snad i vyjde, teoreticky... jinak je to spise utopie takhle naraz rict jen do toho a toho roku a pak seknout, to nedopadne dobre pokud to nekdo odkyve.

Odpovědět  |   | 
wqc  |  10. 10. 2016 13:50

Zda se, ze se nam Nemecko pripravuje na jiskrivou budoucnost. Ovsem je treba se ptat, zda se tato elektrizujici predstava nakounec obloukem nezmeni v krec automobiloveho prumyslu posazaneho na kreslo.

Odpovědět  |   | 
Thomas Phuck  |  10. 10. 2016 14:27

A myslíte jiskry elektrické nebo rozbušky?

Odpovědět  |   | 
milanekjablonecak  |  10. 10. 2016 14:02

Pane jo, to jsou vize strejdů z Bundesratu, spíš by měli popřemejšlet, co s migrantama, aby je do tý doby všechny nevyhodili do luftu.

Odpovědět  |   | 
king014  |  10. 10. 2016 14:42

Tak hlavně jestli po roce 2030 bude ještě nějaké německo existovat, nakročeno mají k zářné až explozivní budoucnosti

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  10. 10. 2016 15:44

Tak teraz uz mi je jasne preco nemci naberaju tolko muslimskych inzinierov. Oni ich vystrelia na technologicku spicku. Len aby to nebolo semtexom.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  10. 10. 2016 16:59

1)
Po stu let vývoje jsme se dopracovali oklikou na začátek, auta znovu jezdí na uhlí.
Celková účinnost elekromobilů je 15% vložené energie proti 35% u dieselu.
Uhlíková stopa je tedy více než dvojnásobná. Kdo tenhle humus propaguje je šílenec.
Ztráty při přenosu elektřiny (3,3%), spotřeba elektráren při výrobě (2,4%), ztráty při výrobě (61,5%), v nabíječce (15% spínaný zdroj), u vlastního nabíjení akumulátorů (10-35% dle typu), samovybíjení, pokles kapacity s teplotou (hlavně v zimě) a ztráty vlastního elektrického pohonu (5-25%), dále ztráty měničů při regulaci pohonu, atd. Potom vám vychází účinnost elektrického pohonu oproti ropnému dokonce nižší.
V ČR se 47,3% el. energie vyrobí z uhlí, 35,3% z jádra, 7,9% z plynu, 4,3% z vody, 1,9% z biomasy, 0,5% z větru a 2,4 ze slunce. Produkce z větru a slunce byla možná jen díky dotacím v řádech desítek miliard korun na nákup zařízení a výkupní ceny.
2)
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle nájezdu km a spotřeby?
V průměru etromobil v praxi spotřebuje ze své baterie okolo 30kWh/100km (nutno započítat nákladní a hromadnou dopravu nejen spotřebu miniaut), na které je potřeba v elektrárně vyrobit více jak 200kWh. V ČR je evidováno více jak 7 mil. vozidel a průměrný řidič osobáku najede 15 tis. km ročně. 200kWh * 150 tj. 30MWh * 7^6 tj. 21TWh (dnešní spotřeba celé ČR je 60 TWh). To vše s nájezdem jen jako u průměrného osobního auto. Nákladní doprava spotřebuje v ČR 80% nafty, tz. 21TWh * 4 tj. 84 TWh pokud by ČR chtěla přejít z konvenčních paliv na elektřinu neboli přes 5,6 Temelínů čísté spotřeby. Při zachování dnešního poměru spotřeby (60 TWh) a výrobní kapacity elektráren (90 TWh), 5.6 * 1,5 by bylo potřeba 8,4 Temelínů pro zachování stabilní dodávky 84 TWh na provoz osobní, nákladní a hromadné dopravy v ČR.
I kdybychom započítali elektrozastánic proklamovanou ztrátu jen 50% (nereálné), bylo by to: 30 kWh * 2 tj. 60kWh * 150 tj. 9MWh * 7^6 tj. 6,3TWh tj. * 4 * 1,5 tj. 37,8 TWh tj. 2,52 Temelínů.
3)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by násobně více energie než dnes vyrabí. Z čeho? Když je proti jádru.
Kolik tedy konkrétně potřebuje jen ČR na provoz automobilové dopravy (osobní, nákladní, MHD) podle spotřeby ropy?
Česko spotřebuje za rok cca 7 miliónu tun ropy na výrobu PH, to je nějakých 7 * 10^9 kg krát 5 * 10^7 J/kg, tj. 3.5 * 10^17 J energie z ropy, tj. děleno 3600 je asi tak 10^14 Wh tj. 100 TWh energie, jeden Temelín dodává ročně 15 TWh, tz. 6,7 Temelínů. Jaderka má životnost pouze 30 - 50 let a náklady na její výstavbu se pohybují okolo 0,3-0,5 bilonu korun.
4)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by k výrobě baterií více drahých kovů než dnes obsahují známá naleziště. Jen nevytěžené zásoby lithia se odhadují na 100 let, při současné spotřebě. Což by nepokrylo spotřebu ani na několik desítek procent baterií potřebných pro elektirfikaci mobility Evropy. Nemluvě o astronomickém nárůstu ceny v případě takové poptávky a tím zvýšení ceny baterií, díky kterým by ujetý km byl nákladnější než ujetý km na plyn nebo dokonce na naftu.
5)
Při standardním terifu elektřiny (nedotovaném) okolo 5 korun vychází km na 1,20 Kč až 1,50 Kč, což je cena přibližující se k ceně nafty, která je ale zatížena 53% daní, elektřina jen DPH 21%. Vzhledem k násobné ceně elektromobilu oproti konvenčnímu pohonu ve stejné kategorii auta, se rozdíl v pořizovací ceně nikdy nevrátí.
6)
Kdyby měla Evropa jezdit jen na elektřinu potřebovala by nové technologie na skladování elektřiny. Kapacita baterií za 25 let stoupla jen 3x. Současným tempem na srovnatelnou úroveň s konvenčními motrory se dostaneme za 75 a více let.
7)
Kdyby měla Evropa jezdin jen na elektřinu potřebovala nové technologie na nabíjení baterií. Nabití na úroveň dojezdu cca 1000 km (dojezd konvenčího motoru) trvá dnes nejmodernější technologií 10 hodin, 1 hodina 100 km. Vzhledek ke stavu rozvodné sítě lze rychlonabíječky používat jen v omezené míře, ale ty i dnes dokáží dodat energii na 1000 km nejrychleji více jak za 2 hodiny.
Nemluvě ani o cenách za přípojky. Při technologii, které by auto nabyla za několik destítek sekund (ekvivalent takování PH) museli byste mít přípojku pro ekvivalent jedenoho kilogramu nafty (42,61 MJ/kg) za 10s na 400V: 42.61 * 1000000 / 400 / 10 / 0.7 / 3 = 3x5000A, a takovou přípojku byste asi platit nechtěli.
8)
Pro dobíjení elektormobilů je dnešní rozvodná siť nedostatečná. Elektrifikace dopravy v Evropě by znamenala investice do přebudování rozvodné sítě.
Jen si představte, že většina aut se na noc zapne do nabíječky...
9)
Jak svým provozem, tak výrobou a následnou likvidací elektromobil násobně zatěžuje životní prostředí a jeho zastánci jsou nebezpeční a nezodpovědní extremisté.
10)
Viz články:
1) tři w tečka autorevue tečka cz/cas-elektromobilu-jeste-neprisel_1
2) tři w tečka byznys tečka lidovky tečka cz/po-euforii-vystrizliveni-obamova-podpora-elektromobilu-je-drahy-omyl-1z6-/doprava.aspx?c=A130212_145257_ln-doprava_mev
3) tři w tečka autorevue tečka cz/nekupujte-si-ojete-bmw-i3-nissan-leaf-ani-teslu-radi-consumer-reports

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 10. 2016 18:39

Hezký příspěvek, dobře napsaný a podpořený argumenty... Podobně vystoupil na konferenci někdy před 15 lety významný neurochirurg a kromě jiného tehdy sdělil, že ruce chirurga roboti nikdy nenahradí. Už za 3 roky potom, po první robotické operaci, se omluvil a sdělil veřejně, že už žádné prognózy/předpovědi se neodvažuje vyslovit...
Ve tvém příspěvku jsi zapomněl na vodík - elektřinu z palivových článků a další "odnož" elektromobilů v podobě hybridů. Možná ti uniklo, že se také zadařilo vědcům v řízení termonukleární reakce a je pravděpodobné, že dalším aplikovaným výzkumem v této oblasti (zejména v energetické účinnosti řízení reakce) se podaří v blízké době převést to do praxe a tím získat prakticky neomezený zdroj energie v podobě pověstného "zlatého hrnce". A související energeticky náročný elektrolytický rozklad vody a související výroba a distribuce vodíku může být cestou k 100 elekrifikaci automobilů. Čili nejen elektrorozvodná síť pro distribuci čisté energie. Ono se to ale bude asi doplňovat a předpokládám, že ve finále budou vedle sebe působit elektroauta na baterie i na palivové články tak, jako je tomu dnes v podobě benzinu a nafty. A další vývoj? To už je čirá hypotéza. Třeba bude mít auto v budoucnosti samo vlastní termonukleární miniaturizovaný reaktor i s mikroelektrárnou a auto se koupí už "natankované" a bude 20 let jezdit bez "energetického" zásahu, aby se následně třeba "zrecyklovalo". Kdo ví, co čeká lidstvo za budoucnost. Jen drobná připomínka na závěr - před 25 lety si nikdo neodvažoval tvrdit, že bude mobilní telefon miniaturní s výdrží baterie několik dní provozu bez nabíjení. Pokud někdo takovou "představu" tehdy vyslovil, ostatní si ťukali na čelo.
A ještě je tu na druhou stranu možnost těch "velbloudů", či spíše návrat do doby kamenné nebo dokonce cesta zániku celé planety Země po jaderné "křeči" "osvícených vůdců" světových jaderných velmocí...
Po tom, co jsem v životě prožil, si neodvažuji cokoliv předvídat s logickou argumentací jen známých argumentů bez širší souvislosti. Není to jen o technice a v tomto případě o autech. Je to i o společnosti a společenském vývoji. Napadlo někoho snad v roce1988, že se rozpadne Sovětský svaz a Varšavská smlouva a potažmo Československo? A že budeme členy paktu NATO a že na našich vojenských letištích budou třeba přistávat "západoněmecké" a americké stíhačky USAF?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 10. 2016 18:59

Škoda, že jeho argumenty jsou lživé, nepřesné a manipulativní. Rozebrali jsme ho tu už nejméně před rokem a on to tupě spamuje dál, do každé diskuse o elektrovozech. A mezitím vznikají nová auta, nové technologie... jen hlupák se nemění a zůstává hloupým.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 10. 2016 19:11

Já jsem do něho tak "tvrdě" nešel záměrně. V diskusích na Autorevue vystupuje setrvale řadu let jiný "zelnatý" jedinec, který si díky vyloženě absurdním názorům "tvrdší" reakci "zaslouží" víc.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  10. 10. 2016 19:57

Tak spusť

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 10. 2016 20:11

Jo, už jsem si všimnul, že jeho Veličenstvo "Zelnatost" se už před chvíli projevilo "protektorátními" "úvahami". ....A setkal se s odpovídají prudce inteligentní reakcí "diskutéra"...

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  10. 10. 2016 22:55

Na své přehnaně velké ego jsi pořád málo konkrétní

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 10. 2016 23:08

Ve srovnání s jedenáci "slovy" tvých příspěvků jsem "pořád hodně konkrétní" a důkazem je to, že to stačilo, abys poznal mé "přehnaně velké ego".

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  11. 10. 2016 00:44

Tak aspoň vynech tu hromadu uvozovek, takhle totiž není poznat jak ty svoje úvahy vlastně myslíš. Na wiki je celkem slušně popsáno jak se používají.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 10. 2016 05:57

Ve Wikipedii je uvedeno následující:
Základní význam uvozovek je vyznačení přímé řeči v textu. V případě, že se v přímé řeči vyskytuje další přímá řeč, zpravidla se použije jiný typ uvozovek (Řekl: „A on mi na to odpověděl, že jsem ‚samolibý‘!“), jiný typ písma nebo vložená přímá řeč už není odlišena.
Do uvozovek se vkládají také doslovné citáty, případně i přísloví a rčení: Říká se: „Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.“
Do uvozovek je možné vložit také název filmu, knihy, uměleckého díla apod., dnes se ovšem spíše odlišují jiným typem písma (např. kurzívou): Karel Čapek je autorem „Matky“.
V uvozovkách se objevují výrazy, od nichž se chce autor textu z nějakého důvodu distancovat – např. přezdívky, slangové nebo nespisovné výrazy: Ve hře lze využít některé „cheaty“.
Do uvozovek se může vložit výraz, který je užit ironicky a jeho význam je tedy přehnaný nebo zcela opačný: Otec svého syna „odměnil“ pohlavkem.
Uvozovky slouží také k vyznačení vysvětlení významu: Marginální znamená „okrajový“.

Milý kolemjdoucí 2, problém je asi u tebe (a nejen s uvozovkami...).

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  11. 10. 2016 06:43

Ty by sis měl konečně najít babu, pepo.

Odpovědět  |   | 
Hrnec  |  10. 10. 2016 19:03

Účinnost elekromobilů je 15%? Uhlíková stopa je dvojnásobná?
To jsou věci. Ono existují i země jako třeba Francie, kde jde z atomu 75%, Norsko, kde jde z vody 99%. A co LOKÁLNÍ emise, které u elektromobilů odpadjí.
To zase sesmolil ten Rubly placený motofašista D-Fens ne? Ten rozumí (myslí si to) všemu od ledniček Liebherr, přes "skvělé německé inženýry", úpravy od AMG, Iljušin-86, Dextera Hollanda z Offspring, Chinaski, design Kaplického knihovny, autobazary, pohodlnou cyklistiku "v normálních džínách", poznávání a hodnocení celých národů z kokpitu automobilu, Myslivost, kynologii, felinologii (nauka o kočkách) až po "jednání" s partou zfetovanejch ne6rů s kleštěma a letlampou.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  10. 10. 2016 21:04

Je úplně jedno, kdo to napsal. Podstatné je to, co napsal. A to je bohužel fakty podložené a každý má možnost si to ověřit

Odpovědět  |   | 
Hrnec  |  10. 10. 2016 23:33

Je jasné na čem je založena ekonomika Ruska? Je jasné co umí jejich propaganda? Je. Exxon tohle zkoušel už v 70. letech. Oni to jen okopírovali o pár let později, tak jako plno věcí.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  10. 10. 2016 23:51

Ruso a OPEC není totéž, že

Odpovědět  |   | 

základ je si uvědomit, že při současným energetickým mixu běžný vnitrozemský země - tedy jádro + uhlí drtivá většina vyrobený elektřiny - nejsou dnešní elektromobily z hlediska emisí žádná hitparáda... Argumenty Norskem a nebo třeba Rakouskem s energií z vodních elektráren jsou liché, to můžeš rovnou tvrdit že se dá pokrýt většina elektřiny sluneční energií, protože to funguje např. v Alžírsku...

Odpovědět  |   | 
Hrnec  |  10. 10. 2016 23:30

Ve Francii je 75% z atomu, v EU je už 1/3 z obnovitelných zdrojů (atom nepočítaje), procenta se budou jen zvyšovat. Rakousko i Norsko vyváží. Naštěstí na lidech jako ty to není.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  10. 10. 2016 23:52

1/3 ?? Jo, opravdu hezká pohádka

Odpovědět  |   | 
Peppa  |  11. 10. 2016 15:24
úplně jinej kolemjdoucí  |  11. 10. 2016 18:41

Jeden dotaz - kde je započítáná energetická náročnost úpravy ropy na naftu (prostě to, co se vytěží jako u uhlí)? Kde jsou náklady na distribuci nafty? Ta se z rafinerie na čerpací stanici přiveze sama? O účinnosti motorů byste měl také uvádět rozsah, protože jinak je na tom auto při ustálené rychlosti, jinak při zátěži, nemluvě o tom, jaká je účinnost vzhledem k otáčkám. Jestli chcete porovnávat účinnost, nevybírejte si, co v jenom pohonu zahrnete a ve druhém nikoli.

Taktéž výpočet energetické spotřeby je nesmyslný. Ignorujete, že přechodem na elektřinu v autech byste ušetřil obrovskou spotřebu elektřiny v rafinériích. Proč to nezapočítáte? Nemluvě o tom, že to je nesmyslné srovnání, přechod nebude ze dne na den.

Těmi dvěma body jste to naprosto shodil, dál fakt nečtu.


Určitě by bylo vhodné oba pohony porovnat, ale o demagogii ani z jedné strany fakt nejevím zájem. Předvedl jste přesný opak těch nadšených propagátorů. Vyzobal jste úplně stejně jen vybrané argumenty, které podpoří jen ten jediný správný, totiž váš, názor. A bohužel to je vidět. Zkuste to příště aspoň lépe zamaskovat.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  12. 10. 2016 10:19

není stejně jako není započítána energetická náročnost na vytšžení uhlí do elektráren nebo těžba a úprava uranu, nikdo vám nebrání se to výpočtu pustit

Odpovědět  |   | 
úplně jinej kolemjdoucí  |  12. 10. 2016 18:33

Proto taky nezmiňuju těžbu a dopravu ropy do rafinerie, ale pouze té nafty z rafinerie, jako zmiňujete elektřinu z elektrárny.

Jestli tam zapojíme i těžbu a dopravu z místa těžby ke zpracování, začne být ropa v těžké nevýhodě. U uhlí je snaha mít spotřebu blízko těžby (proto se velké uhelné elektrárny stavěly a provozují třeba v severních Čechách a mají technologii uzpůsobenou na spalování právě toho severočeského uhlí), doprava na větší vzdálenosti se týká jen části vytěženého uhlí, navíc se dopravuje typicky vlaky s poměrně slušnou energetickou účinností a i menší ekologickou zátěží než takový tanker (naopak ale ropovody, pokud netečou, jsou výhodnější, jen jich je poměrně málo). Samozřejmě průserem je lodní doprava uhlí z US nebo Austrálie. Pořád ale jsou ty objemy lodí dopravované ropy oproti uhlí někde úplně jinde.

Jenže to furt řešíme pouze elektřinu z uhlí - a to prostě nejde. I když se Němci pomátli a u nich výroba elektřiny z uhlí jde nahoru (a s dostavbou dalších větrných parků paradoxně stoupne, protože uhelky poběží jako horká záloha, kdyby přestalo foukat), tak ve větším měřítku už nejde nezahrnout i další zdroje, zejména vodu a jádro. Nebudu srovnávat ekologickou zátěž, stačí jen tu surovinově energetickou - tam voda i jádro dalece vedou.

Takže fakt nechtějte tam už zahrnovat i těžbu, protože tím se ropa propadne už úplně. Naprosto postačí, když už zahrnete věci jen od výroby elektřiny dál, tak stejně zahrnout i od výroby benzinu/nafty. Prostě jako se elektřina nezjeví v zásuvce sama, ani tu naftu nečerpáte na benzince z ničeho. Zahrňte ten proces a zapomeňte pak tu bájnou 35% účinnost (která je bájná tak jako tak, protože to by ten motor musel běžet v ideálním cyklu).

Odpovědět  |   | 
st  |  12. 10. 2016 20:50

Klobouk dolů. Palec nahoru. Tomu se říká špičkový příspěvek plný argumentů a reálných čísel.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  10. 10. 2016 18:17

Já su klidné, doktore. Díky bábě Merkelici v roce 2030 žádné Německo nebude.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  10. 10. 2016 18:21

Dle současného vývoje v Německu, tam za 14 let budou mít zcela jiné problémy, než řešit nějaký zákaz spalovacích motorů, nehledě na to, že se tam ještě několikrát do té doby pomění vláda. Ale znáte to, plánovat se musí, aby technicky neznalí jedinci měli pocit, že jsou důležití a že pro danou věc něco dělají Spíše by mě zajímalo kolik z těch, co tenhle výkřik do tmy podpořili mělo elektrotechnické vzdělání a znalo i negativa spojené s touto zelenou euforií. Zatím mě připadají všichni takový jako malé děti, které si myslí, že rodičové mají kouzelné měšce, ze kterých vytahují peníze a stejné je to s el. energií jejíž spotřeba rok od roku stoupá a ne naopak a tihle to chtějí navíc pokrýt málo efektivními zdroji, jako jsou větrníky a fotovoltaika, protože jsou silně proti jádru a to chtějí ještě elektrifikovat i dopravu v zemi. O velkém množství parazitních složek vracejících se do sítě převážně z čím dál více rozšířených pulsních zdrojů a úsporek ani nemluvě a už nyní to energetikům dělá těžkou hlavu. O to více je to všechno úsměvné, stejně jako kdysi byla různá komunistická hesla

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  10. 10. 2016 19:30

To co se dnes děje v Evropě je analogií tzv. Mnichova. Rozhodování o nás bez nás. Jenom je od revoluce tisk a dnes i TV pod germánskou kontrolou, takže jakékoli nesouhlasné reakce se nevyskytují. Diskuze na netu jsou zatím tolerované. Nicméně diskutéři jsou tříděni do skupin ....... to už tady taky bylo.
Řízení protektorátu direktivami z germánie s poviností loutkové vlády je plnit, to tu už taky bylo....
Do čela germánie míří z EP nějaký Schulz, což je sekyrník se základním vzděláním, z učení na knihovníka ho vyhodili. Ten se nikoho ptát nebude. To už tady taky bylo a neskončilo to dobře.
Ještě nám tady chybí nějaký protektor. Stačil by možná loutkový prezident např. vhodným kandidátem je bývalý karbaník a to by pro začátek stačilo.

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  10. 10. 2016 19:47

Soudruhu v Mnichově se nerozhodovalo o nás bez nás. Mnichov byl arbitráží před hrozící občanskou válkou a jeho zásady jsme podepsali v Locarnské dohodě a přesně podle námi signované dohody se děl. Postoupení území navrhl sám agent Stalina Beneš.
Pod germánskou kontrolou neznám žádné médium. Můžete mi sem nějaké vypasat. Škoda, že už iDnes pod touto kontrolou není, bylo opravdu nezávislé a ne hlásná trouba estébáka.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  10. 10. 2016 20:04

Prosím tě, věnuj se autům a do jiných dobrodružství se proboha nepouštěj, ju ?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 10. 2016 20:14

Zelí a Hartge - ti dva se tak dlouho hledali, Luďku, až se našli...

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  11. 10. 2016 12:20

a kde mám nějakou nepřesnost, předveďte se, když tak machrujete

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 17:05

v mozku

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  12. 10. 2016 10:20

takže, věcné diskuse nejste schopen a jen jako kripl trollujete, no ani nic jiného jsem od vás nečekal

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2016 05:51

Lžeš

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2016 07:10

Trolujíci trol se dožaduje věcné diskuze, který není sám schopen.
Běž radši vodprosit starou, možná ti dá aspoň čuchnout.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 10. 2016 21:31

Člověče brzdi. Když jsem si to přečetl, musel jsem si zajít pro doklady a přečíst si, jak se jmenuji.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  10. 10. 2016 21:07

Na to jde říct opravdu jediné

BŮH S NÁMI

Mimochodem - Německo po 2030 bez spalovacích motorů znamená české bazary po 2040 bez zboží rovná se české silnice po 2050 bez aut

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 17:12

Začnešchodit pěšky a konečně zhubneš :)

Odpovědět  |   | 
Marek  |  10. 10. 2016 21:11

To spousta lidí přijde o práci.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 17:19

A proč si myslíš, že VW udělal dízlget? Přece proto aby všem těmhle lidem a dodavatelům nemusel nic vysvětlovat
Teď jen rozhoděj rukama a řeknou "To víš jsou zlý časy"
... a v duchu si mnou ruce

Odpovědět  |   | 
Optimista  |  10. 10. 2016 21:43

ale h o..o, bláboly, jediné co by se jim hodilo a co se jim postupně daří, aby se z aut stal skutečný spotřebák a to by elektroauta byla, jak odejde po roce baterie šup s tím na vrakáč a hybaj na dluh koupit nové, nas..t soudruzi

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 06:38

Přejmenuj se na blábolil, to ti sedne.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  11. 10. 2016 08:46

Ale vždyť má pravdu... mám dvě auta stejného výrobce a modelu, ale jeden vůz je vyroben několik let před rokem 2000, a druhý až po něm. Ten novější je v horším stavu, byl tak už vyroben. Čím novější auto, tím je tento trend čím dál horší, došlo to dokonce tak daleko že testy prokazují (a byly tu o tom i články), že vůz chrání při nárazu už jen řidiče, protože pravá strana auta se při crash testech prostě netestuje.

S bateriemi by to bylo ještě daleko horší, protože je to nejdražší součást těch e-vehiklů a zároveň taky platí, že Li-cokoliv baterie odchází hlavně s časem, protože její elektrody se postupně rozpadají bez ohledu na to, jak se používá: 3 roky a 80 % všech to má za sebou, u těch zbylých budeš těsně před smrtí a rád, když bude mít sotva polovinu kapacity. Vedlo by to k šrotování celých aut po třech letech, protože když by baterka stála 80 - 85 % ceny auta, tak by to nikdo neřešil a nechal ho rovnou sešrotovat - a to přesně nechceme, protože nejde jenom o prachy ale taky o to, že drancujeme Zemi a životní prostředí o suroviny a energii a vracíme za to odpady. V případě elektromobilů jsou to ještě daleko horší odpady než u klasických aut.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 17:23

Tak určitě, baterky se rozpadaj za 3 roky a proto na ně výrobci dávaj záruku 8 let. Jo jo to dává logiku

Odpovědět  |   | 

" od roku 2030 by mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily"

Tak to vypadá, že od roku 2030 budou Němci jezdit na kole (a nesmí u toho moc funět a prdět) ... Dneska nikdo bezemisní automobily nevyrábí a ani za 14 let nikdo vyrábět nebude...

Odpovědět  |   | 
Hrnec  |  10. 10. 2016 23:19

Speciálně pro tebe: bez LOKÁLNÍCH emisí, tj. NOx, SO2, HC, Pb, saze.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  11. 10. 2016 08:50

Takže chceš tvrdit že elektrárny kouří jen a pouze globálně, nebo jak jsi to myslel?? Si u nějaké takové zkus bydlet, měl jsem půl života jednu takovou pár kilometrů od bydliště a v jejím okolí je permanentní podzim, i na jaře a v létě - listí oranžový a všude okolo šedivo, a to tam na technologie kupodivu nekašlali (odsíření atd).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 08:59

A tu elektriku z ní si pak pěkně spokojeně spotřebovali v Rakousku a říkali si té paráda, že nám to tu nehulí

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 03:01

Já vám to říkal, že pohřební průvod spalováků se už dávno vydal na krchov
Už i bašta autoprůmyslu vodepsala spalovací popelnice na smetiště dějin. Milovníci sračkometů se můžou navlíct černýho a připojit se k průvodu na krchov.

Voni to sice možná třeba vo 5 let prodloužej, ale možná taky né.
Každopádně kolik lidí si třeba v roce 2025 koupí novej spalovák, když bude vědět, že mu za něj za 2-3 roky až ho bude prodávat tak leda flusnou do ruky? To si tu budou překupnící z východu vybírat jak ve výprodeji za pár kaček. S toudle kosou nad hlavou půjdou prodeje spalováků do kytek daleko dřív než v roce 2030.

Nevím kde bude chtít Dieter z Merglu prodávat svoje dízly ještě dalších 20 let, asi mužikům do ruska. Zrovna letos si na jejich vývoj vodklepli další 2 miliardy Eur
Good luck Dietře.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 10. 2016 08:04

A hektare navonanych snehobielych vil, kazdy ma obrovsku firmu, alebo je advokatom, spickovym lekarom a uznavanym architektom. Rovnopravne manzelky sa venuju modnemu navrharstvu, psychologii, historickej literature a novinarcine. Vsade upratane, cisto, najmodernejsie dvojmegove elektrokary vzorne napojene na stojan, zrovnane male parkoviska pred kazdou spomenutou vilou.

...a teraz vytiahni tu ruku zo serbla...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 08:50

Prober se z diskotéky, ty ses zase přešnup pika a celý vodpoledne si listoval těma křídovejma časákama, kdy ti slibujou že ti vyřešej život.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 10. 2016 18:34

...no ale takto to snad je, nie? Zachrana Europy a multikulti ekologicky raj, ktorym nas fasobrusel castuje v tzv.nestrannych mediach kazdy Bozi /pardon Allahov/ den. Alebo si ten rasista, xenofob a /neviem akou logikou, ale nejaka asi je/, kremlofil, ktory sa opovazi pochybovat? Tam s Tebou na okraj spolocnosti a vedz ze si ani pracu nenajdes, si v registri, koniec.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 21:13

Ty máš určitě plnou kolnu dřeva, plnej mražák masa a plnej trezor nábojů a pořád se necejtíš bezpečně co
Si vynechal prášky ne? Podle toho co si tu do těch 5ti řádků vysypal za hovadiny, se ti už pár hodin vaří mozek

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  11. 10. 2016 08:58

Oni to nebudou mít tak jednoduchý jak si myslí eurosocialisti opět jako vždy ignorují hromadu reálných faktů, které jim to celé v důsledcích pošlou do ponoru (a nebo o těch faktech z většiny ani netuší).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 10. 2016 17:52

Co bys čekal vod politiků a ouřadů

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  11. 10. 2016 13:31

Já bych hlavně do Němců neprojikoval naši vlastní národní neschopnost, neschopnost zorganizovat cokoli. Bez nich bychom nevyrobyli ani konkurenceschoné auto. A argumenty starých komoušů, jako mého souseda, že jsme vymysleli ta nejlepší auta na světě, jen nám je Rusáci zakázali vyrábět, ty fakt neberu. Němci jsou jinde než my, znám je dobře, dělám s nimi.

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  11. 10. 2016 13:33

"Nevyrobili", aby mě někdo po právu nepopotahoval za pravopisný překlep...

Odpovědět  |   | 
Kott02  |  12. 10. 2016 11:21

Jakmile padne EU a Německo se přejmenuje na ISISMerkelTurkey bundes Land tak vcelku je mi fuk co si tam vymysli.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2016 05:58

Jestli něco někam padne, tak hlavně kůli jasnozřivejm lidem jako ty

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A