Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Klasické spalovací motory možná budou mít kratší život, než se čekalo. Alespoň v Německu. Bundesrat, neboli Spolková rada, totiž vyjádřila, že je vůlí spolkových zemí, aby od roku 2030 již nebylo možné přihlašovat nová auta s těmito motory.
Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Spolková rada, která zastupuje všechny německé státy a plní funkci Horní komory parlamentu, se rozhodla jít alternativní mobilitě nesmlouvavě naproti. Zpráva Bundesratu uvádí, že s rozhodnutím souhlasí jak země, kde vládne sociální demokracie (SPD), tak i země spravované CDU/CSU, což jsou křesťanští demokraté pod vedením Angely Merkelové.

Rozhodnutí by mohlo mít dopad na celou Evropskou unii. Text má charakter výzvy Evropské komisi, aby zhodnotila současnou praxi vybírání daní a poplatků jednotlivých členských států s tím, že od roku 2030 by mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Zelení takové usnesení vítají, ovšem zároveň se podivují, neboť podle nich takový požadavek plyne již z Pařížské klimatické dohody, kterou Německo ratifikovalo. Podle Zelených je správné, že tato věc byla výslovně schválena i politickými stranami, ačkoliv je to překvapivé, protože když Zelení požadovali plnění cílů Pařížské dohody krátce po její ratifikaci, byli zástupci SPD i CDU/CSU rozezleni.

Pro splnění Pařížské dohody je třeba, aby Německo do roku 2050 snížilo své emise CO2 o 95 %, přičemž jedním z opatření, které má k tomuto cíli vést, je propagace elektromobility. To se  však v Německu dosud setkává s omezeným úspěchem, ani dotace na nákup elektromobilů nepřinesly žádaný efekt.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nesmyslné zasahování do automobilového trhu by tedy mělo v Evropě nabrat ještě vyšších obrátek. Dokážete si představit, že za necelých 14 let budou na trhu jen vozy s alternativním pohonem? Rozhodnutí se zdá být ještě podivnější, uvážíme-li ropnou lobby a také zájmy evropských automobilek, které stále ve velké míře investují do vývoje spalovacích motorů. Zákaz provozu aut na benzin či naftu se však neplánuje, i po roce 2030 si budeme moci užívat klasických motorů. Jen v autosalonech už na ně nejspíš nenarazíme.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky