Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Klasické spalovací motory možná budou mít kratší život, než se čekalo. Alespoň v Německu. Bundesrat, neboli Spolková rada, totiž vyjádřila, že je vůlí spolkových zemí, aby od roku 2030 již nebylo možné přihlašovat nová auta s těmito motory.
Německo: Žádné benzinové a vznětové motory po roce 2030!

Spolková rada, která zastupuje všechny německé státy a plní funkci Horní komory parlamentu, se rozhodla jít alternativní mobilitě nesmlouvavě naproti. Zpráva Bundesratu uvádí, že s rozhodnutím souhlasí jak země, kde vládne sociální demokracie (SPD), tak i země spravované CDU/CSU, což jsou křesťanští demokraté pod vedením Angely Merkelové.

Rozhodnutí by mohlo mít dopad na celou Evropskou unii. Text má charakter výzvy Evropské komisi, aby zhodnotila současnou praxi vybírání daní a poplatků jednotlivých členských států s tím, že od roku 2030 by mělo být dovoleno přihlašovat pouze bezemisní osobní automobily.

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Dieselgate: Obviněnému inženýrovi hrozí 5 let vězení a obří pokuta

Zelení takové usnesení vítají, ovšem zároveň se podivují, neboť podle nich takový požadavek plyne již z Pařížské klimatické dohody, kterou Německo ratifikovalo. Podle Zelených je správné, že tato věc byla výslovně schválena i politickými stranami, ačkoliv je to překvapivé, protože když Zelení požadovali plnění cílů Pařížské dohody krátce po její ratifikaci, byli zástupci SPD i CDU/CSU rozezleni.

Pro splnění Pařížské dohody je třeba, aby Německo do roku 2050 snížilo své emise CO2 o 95 %, přičemž jedním z opatření, které má k tomuto cíli vést, je propagace elektromobility. To se  však v Německu dosud setkává s omezeným úspěchem, ani dotace na nákup elektromobilů nepřinesly žádaný efekt.

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Volkswagen zaplatí za dieselgate každému majiteli až 170 tisíc korun

Nesmyslné zasahování do automobilového trhu by tedy mělo v Evropě nabrat ještě vyšších obrátek. Dokážete si představit, že za necelých 14 let budou na trhu jen vozy s alternativním pohonem? Rozhodnutí se zdá být ještě podivnější, uvážíme-li ropnou lobby a také zájmy evropských automobilek, které stále ve velké míře investují do vývoje spalovacích motorů. Zákaz provozu aut na benzin či naftu se však neplánuje, i po roce 2030 si budeme moci užívat klasických motorů. Jen v autosalonech už na ně nejspíš nenarazíme.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků