Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Spolkový ministr dopravy řekl, že jeho úřad si posvítí na emise i u dalších značek, než jsou ty z koncernu Volkswagen. Konkrétnější výčet ale neuvedl.
Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

V návaznosti na skandál skupiny Volkswagen s nedovolenými manipulacemi při homologačním měření emisí Německo ověří, jak jsou na tom auta jiných výrobců. V sobotním rozhovoru pro list Bild to řekl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. 

„V současné době provádíme přísné zkoušky dieselových automobilů od ostatních výrobců včetně těch zahraničních,“ prohlásil. 

Bude zajímavé sledovat, k jakým závěrům Němci dospějí. Jedna věc je rozdíl mezi emisemi v homologačním testu a v reálném provozu, druhá obcházení předepsané zkušební procedury. V reálném provozu vykazují vyšší než udávané emise auta nejrůznějších značek. Psali jsme o tom kromě jiného v následujících článcích:

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Volkswagen se ale měl provinit tím, že řídicí jednotky motorů TDI detekovaly probíhající emisní zkoušku, což metodika EHK 83 zakazuje – stejně jako předpisy v USA, kde skandál kolem emisí původně propukl

V reakci na Dieselgate chce Evropská unie urychlit zavedení nové měřicí metodiky, která by měla věrněji odrážet realitu. Už od roku 2017 by se tak emise měly měřit nejen na válcové zkušebně, ale i v reálném provozu:

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků