Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Spolkový ministr dopravy řekl, že jeho úřad si posvítí na emise i u dalších značek, než jsou ty z koncernu Volkswagen. Konkrétnější výčet ale neuvedl.
Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

V návaznosti na skandál skupiny Volkswagen s nedovolenými manipulacemi při homologačním měření emisí Německo ověří, jak jsou na tom auta jiných výrobců. V sobotním rozhovoru pro list Bild to řekl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. 

„V současné době provádíme přísné zkoušky dieselových automobilů od ostatních výrobců včetně těch zahraničních,“ prohlásil. 

Bude zajímavé sledovat, k jakým závěrům Němci dospějí. Jedna věc je rozdíl mezi emisemi v homologačním testu a v reálném provozu, druhá obcházení předepsané zkušební procedury. V reálném provozu vykazují vyšší než udávané emise auta nejrůznějších značek. Psali jsme o tom kromě jiného v následujících článcích:

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Volkswagen se ale měl provinit tím, že řídicí jednotky motorů TDI detekovaly probíhající emisní zkoušku, což metodika EHK 83 zakazuje – stejně jako předpisy v USA, kde skandál kolem emisí původně propukl

V reakci na Dieselgate chce Evropská unie urychlit zavedení nové měřicí metodiky, která by měla věrněji odrážet realitu. Už od roku 2017 by se tak emise měly měřit nejen na válcové zkušebně, ale i v reálném provozu:

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků