Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Spolkový ministr dopravy řekl, že jeho úřad si posvítí na emise i u dalších značek, než jsou ty z koncernu Volkswagen. Konkrétnější výčet ale neuvedl.
Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

V návaznosti na skandál skupiny Volkswagen s nedovolenými manipulacemi při homologačním měření emisí Německo ověří, jak jsou na tom auta jiných výrobců. V sobotním rozhovoru pro list Bild to řekl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. 

„V současné době provádíme přísné zkoušky dieselových automobilů od ostatních výrobců včetně těch zahraničních,“ prohlásil. 

Bude zajímavé sledovat, k jakým závěrům Němci dospějí. Jedna věc je rozdíl mezi emisemi v homologačním testu a v reálném provozu, druhá obcházení předepsané zkušební procedury. V reálném provozu vykazují vyšší než udávané emise auta nejrůznějších značek. Psali jsme o tom kromě jiného v následujících článcích:

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Volkswagen se ale měl provinit tím, že řídicí jednotky motorů TDI detekovaly probíhající emisní zkoušku, což metodika EHK 83 zakazuje – stejně jako předpisy v USA, kde skandál kolem emisí původně propukl

V reakci na Dieselgate chce Evropská unie urychlit zavedení nové měřicí metodiky, která by měla věrněji odrážet realitu. Už od roku 2017 by se tak emise měly měřit nejen na válcové zkušebně, ale i v reálném provozu:

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků