Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

Spolkový ministr dopravy řekl, že jeho úřad si posvítí na emise i u dalších značek, než jsou ty z koncernu Volkswagen. Konkrétnější výčet ale neuvedl.
Německo testuje v reakci na Dieselgate i auta ostatních výrobců

V návaznosti na skandál skupiny Volkswagen s nedovolenými manipulacemi při homologačním měření emisí Německo ověří, jak jsou na tom auta jiných výrobců. V sobotním rozhovoru pro list Bild to řekl spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt. 

„V současné době provádíme přísné zkoušky dieselových automobilů od ostatních výrobců včetně těch zahraničních,“ prohlásil. 

Bude zajímavé sledovat, k jakým závěrům Němci dospějí. Jedna věc je rozdíl mezi emisemi v homologačním testu a v reálném provozu, druhá obcházení předepsané zkušební procedury. V reálném provozu vykazují vyšší než udávané emise auta nejrůznějších značek. Psali jsme o tom kromě jiného v následujících článcích:

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Guardian: Vyšší emise mají i Mercedes, Honda, Mazda a Mitsubishi

Volkswagen se ale měl provinit tím, že řídicí jednotky motorů TDI detekovaly probíhající emisní zkoušku, což metodika EHK 83 zakazuje – stejně jako předpisy v USA, kde skandál kolem emisí původně propukl

V reakci na Dieselgate chce Evropská unie urychlit zavedení nové měřicí metodiky, která by měla věrněji odrážet realitu. Už od roku 2017 by se tak emise měly měřit nejen na válcové zkušebně, ale i v reálném provozu:

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků