Německo: prodeje aut výrazně klesají, export však roste ještě výrazněji

Podle německé průmyslové asociace VDA poskočil letos v březnu meziročně export německých automobilů o plných 50 % na více než 419 000 vozů, což by mohlo naznačovat, že se Evropa skutečně pomalu dostává z recese. I za celé letošní první čtvrtletí Německo vyvezlo již více než milion nových automobilů, a to je o 47 % více než ve stejném období loňského roku.

Na domácím trhu však pokračuje pokles odstartovaný ukončením šrotovného na sklonku roku 2009, v březnu se zde prodalo 295 000 vozů, tedy o 27 % méně než vloni. Čtvrtletní prodeje pak meziročně padly o 23 % na 670 000 jednotek.

Jak se zdá, situace se začíná postupně uklidňovat a vracet k normálu. Jakéhokoli „rozuzlení” se ale letos dočkáme jen stěží a trhy budou zřejmě dále velmi citlivé na každou změnu souvisejících okolností.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků