Německo má kvůli Volkswagenu problémy

Evropská komise zahájila řízení proti Německu kvůli legislativě, která chrání největší evropskou automobilku Volkswagen před nepřátelským převzetím. Potvrdil to mluvčí komise Reijo Kempinen.

"Komise je znepokojena některými ustanoveními, která by mohla fungovat jako odrazování investic z jiných členských států. To by porušovalo pravidla smluv EU o volném pohybu kapitálu a právu firem na usídlení," řekl mluvčí.

Právní postup exekutiva EU zahájila zasláním oficiálního upozornění, žádajícího Německo o zdůvodnění napadeného zákona. Berlín má na odpověď dva měsíce.

Zahájením právních kroků komise riskuje další střet s německým kancléřem Gerhardem Schröderem. Ten byl dříve šéfem vlády spolkové země Dolní Sasko, sídla Volkswagenu, a ochrannou legislativu veřejně bránil. Kancléř zároveň v minulosti obviňoval komisaře pro vnitřní trh Fritse Bolkensteina z toho, že se snaží záměrně poškozovat německý průmysl, především v připravovaných pravidlech, usnadňujících převzetí v mezistátním rámci.

Volkswagen má legislativně zaručeno, že žádný z podílníků nebude mít více než 20 procent hlasovacích práv, tedy maximálně tolik, kolik má vláda Dolního Saska. Komise EU nyní vede kampaň za odstranění zbylých bariér volného pohybu kapitálu v unii, a v tom ji v poslední době podpořilo několik rozhodnutí Evropského soudního dvoru.

Komise již u soudu vyhrála v boji proti takzvaným zlatým akciím, kterými si vlády v privatizovaných firmách zajišťují kontrolu nad důležitými rozhodnutími. Evropský soudní dvůr však v nedávné době neshledal nic závadného na systému blokovacích minorit ve španělských firmách. Pozorovatelé tak upozorňují na možnou slabost právních argumentů Evropské komise proti německé legislativě.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků