Německo, Hockenheim: Schumacher slaví jedenácté vítězství

Schumacher opět nejrychlejší --- Button z 13. místa na startu stříbrný --- McLarenu upadlo přítlačné křídlo, Räikkönen odletěl do bariéry --- Panis přerušil start.
Německo, Hockenheim: Schumacher slaví jedenácté vítězství

Těsně před startem GP zvedl ruku pilot týmu Toyota, Olivier Panis, pro nějakou poruchu na voze. Monopost měl ale asi vážnější problémy, protože při opakovaném startu popojel pouhých 50 metrů a následně byl odtlačen do boxů, odkud také startoval.

Závod byl zkrácen o jedno kolo a po novém startu si M. Schumacher udržel post lídra závodu. Druhý byl překvapivě Alonso, déle Räikkönen, Trulli a Coulthard. Snad nejhorší start předvedl Montoya, který se propadl po startu až na 7 místo. V nejpomalejší zatáčce prvního kola zkusil útok Barrichello na Coultharda, ale Skot se nedal a nenechal žádný prostor. Jezdec stáje Ferrari při kolizi přišel o přední spoiler a po nucené zastávce v boxu se vrátil na posledním místě.

V druhém kole Räikkönen vrátil Alonsovi předjetí ze startu a začal dotahovat vedoucího M. Schumachera. Podle propočtů začaly první zastávky v boxech v osmém kole. Zamířili tam všichni jezdci ze špice pole a najdnou byl v čele Button.  Ve 13. kole nastala pohroma pro stáj McLaren, když Räikkönenovi na konci cílové rovinky z ničeho nic uletělo zadní přítlačné křídlo. Fin odletěl v hodinách až do bariéry, ale naštěstí se mu nic nestalo. Při vystoupení ze svého vraku balo na něm ale vidět, že je velmi rozhořčen nastalou situací. Pořadí po 17. kole: M. Schumacher, Alonso, Coulthard, Montoya, Button, Trulli, Webber, Fisichella, Massa, Sato.

V 21. kole si udělal výlet mimo trať Montoya a stálo ho to jednu příčku. Trulli velmi chyboval v 25. kole a během jediné zatáčky přišel o dvě pozice, předjeli ho Sato i Webber. Během 28. a 29. začali druhé zastávky zastávky v boxech a Trullimu na formuli bylo vyměněno přední přítlačné křídlo. To snad byla příčina, proč Trulli ztratil ony dvě pozice.

Krásné a vzorově zvládnuté hodiny udělal po chybě Takuma Sato. Jeho týmový kolega Jenson Button zajel z prvního místa k druhé zastávce do boxů a jen těsně se vrátil za Alonsa na třetí pozici. Pro diváky velmi atraktivní souboj předváděli oba zmiňovaní jezdci o druhou příčku, ale svůj post po několika útocích udržel jezdec týmu Ranault. V 39. kole měl defekt zadní pneumatiky Da Matta, dostal hodiny a závod pro něj skončil. Pořadí po 44. kolech: M. Schumacher, Alonso, Button, Coulthard, Montoya, Weber, Sato, Pizzonia, Barrichello.

Kvůli poruše musel Nick Heidfeld zajel do garaží se svým monopostem ve 44. kole. Následovaly třetí zastávky v boxech, na čele chvíli kroužil Button, ale po jeho zastávce se vrátil opět na třetí příčku za Alonsa. Jezdec týmu BAR opět zaútočila tentokrát byl jeho útok úspěšný.

Tři kola před cílem ještě trochu vzrušení přinesl Rubens Barrichello, když na konci cílové rovinky špatně dobrzdil a udělal si malý výlet do únikové zóny. V posledním kole měl navíc defekt zadní pneumatiky a své auto odstavil pár metru po projetí cílem na dvanácté pozici.

Závěrem: Závod se jel na 66 kol, vítězem se stal pojedenácté v této sezóně M. Schumacher s celkovým časem 1:23:54.848 a průměrnou rychlostí 215.8520 km/h.

Výsledky z GP Německa

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas Body
1. M. Schumacher Ferrari Bridge 1:23´54.848 10
2. Button BAR Mich ´+ 8.329 8
3. Alonso Renault Mich ´+ 16.351 6
4. Coulthard McLaren Mich ´+ 19.231 5
5. Montoya Williams Mich ´+ 23.055 4
6. Webber Jaguar Mich ´+ 41.108 3
7. Pizzonia Williams Mich ´+ 41.096 2
8. Sato BAR Mich ´+ 46.842 1
9. Fisichella Sauber Bridge ´+ 1´07.102  
10. Klien Jaguar Mich ´+ 1´08.578  
11. Trulli Renault Mich ´+ 1´10.580  
12. Barrichello Ferrari Bridge ´+ 1´13.520  
13. Massa Sauber Bridge ´+ 1 kolo  
14. Panis Toyota Mich ´+ 1 kolo  
15. Pantano Jordan Bridge ´+ 3 kola  
16. Baumgartner Minardi Bridge ´+ 4 kola  
17. Bruni Minardi Bridge ´+ 4 kola  
Nekl. Heidfeld Jordan Bridge    
Nekl. Da Matta Toyota Mich    
Nekl. Räikkönen McLaren Mich    

Průběžné pořadí MS

  Jezdec Počet bodů
1. M. Schumacher 110
2. Barrichello 74
3. Button 61
4. Trulli 46
5. Alonso 39
6. Montoya 33
7. Coulthard 19
8. Räikkönen 18
9. Sato 15
10. Fisichella 13

Pohár konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 184
2. Renault 85
3. BAR 76
4. Williams 47
5. McLaren 37
6. Sauber 18
7. Toyota 8
8. Jaguar 7
9. Jordan 5
10. Minardi 1

Krátce z F1

Jenson Button si v závěrečné třetině závodu v různých okamžicích přidržoval přilbu. Po závodě to vysvětlil faktem, že měl mírně uvolněný řemínek ochrané helmy, tlak vzduchu mu ji posouval nahoru a Button se škrtil.

Nyní celý kolotoč Formule 1 má třítýdenní pauzu, kdy je zakázáno jakékoliv testování.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků