Nejenom mýtné! V Německu možná zatrhnou neomezenou rychlost

Atomas  |  23. 01. 2019 09:51

Myslím, že si tím Německo malinko podřeže svojí průmyslovou větev. Proč asi Němci vyrábí silná auta a je po nich poptávka? Protože mohou výkon někde využít. Omezte rychlost a myslím, že se výrazně v Německu sníží poptávka po silnějších autech. O dani zaplacené na spáleném benzínu při vyšší spotřebě u vyšších rychlostí nemluvě...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 01. 2019 13:20

To si nemyslím. To stejné, jako tvrdit, že se u nás a v jiných státech neprodávají výkonná auta, protože na dálnicích je omezenou rychlost na 130 km/hod. Na poptávku to vliv mít nebude. Když to tak vezmu, tak běžná produkce aut je schopna vysoce překročit rychlost 130 km/hod a nijak nepociťuji, že by mělo nějaký vliv na jejích prodeje, případně, že by kdokoliv odmítl koupit si výkonnější auto z tohoto důvodu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 01. 2019 13:27

Nevsiml jsem si, ze by nemecka ci jina vykonna (velmi rychla) auta jezdila jen v Nemecku. Omezte rychlost v Nemecku a zakomplexovani/namistrovani ridici z post-soc/kom zemi prijdou o posledni moznost si legalne zazavodit na verejnych komunikacich

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  23. 01. 2019 21:43

No, ono ti … řidiči z … (například ČR) jsou na těch silnicích jediní, kteří si tu neomezenou rychlost vynucují. Stalo se mi snad jen jednou, že si v té zemi někdo v levém pruhu vynucoval, aby řidiči jedoucí vysokou rychlostí uhýbali do pravého pruhu, který předjížděli, a byl to právě … řidič z … (například ČR)."Brzda - plyn" tam není zrovna oblíbeným způsobem jízdy.

Odpovědět  |   | 
tom  |  24. 01. 2019 10:30

No vidis, a mi se to same stalo take a byl to řidič s německou značkou. Takze co z toho vyhodit? Jen to, ze kecy o ridicich z postkomunistickych zemich jsou davny prezitek.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  24. 01. 2019 16:10

německá značka neznamená řidič němec a né už západní.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 01. 2019 14:31

Svata prostoto...Pre BMW, napriklad, je najvacsim trhom Cina 24%, potom USA (14.4%), az potom Nemecko (12%) a Britania (10%) - udaje za 2017. Podla tvojej logiky by Ferrari a Lamborghini boli davno historiou a v Britanii, kde maju limit 70 mph, by Lotus, Jaguar ci Aston, a to nemenujem garazovych vyrobcov, skratka nemohli existovat.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  23. 01. 2019 16:03

Boha jeho, do koho jsi to duši dal... Samozřejmě je to jeden z aspektů, druhou může být tradice, která se historicky vyvinula... Vezmi si například Francii. Velmi důsledné měření rychlostí vyústilo v automotive k tomu, že již nevyrábí víceméně luxusní třídu a jejich top motory většinou končí na 1.6... A supersporty do toho nepleť... A v Anglii ano, tam Lotus, Jaguar i Aston paběrkují a stojí víceméně nad propastí...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 01. 2019 16:34

Tak hloupější tvrzení, proč automobilky snižují objem, výkon, motorů jsem ještě nečetl. Tobě evidentně uniklo, co EU požaduje po automobilkách a jaké sankce za neplnění limitů hrozí. A která že to automobilka ve Francii vyráběla výkonná luxusní auta? Napadá mne jedině Citroen, ale ten luxusní třídu před několika léty obnovil, ale vůbec si nevzpomínám na velkoobjemové motory s více válci, které má třeba BMW, Mercedes, Jaguar..., tak maximálně nějaký 3.0 V6, ale ta auta již dávno skončila pro nezájem kupců a to nejen ve Francii, ale také z naprosto jiných důvodů nezájmu, kvůli konkurenci.http://www.auto.cz/citroen-c6-vlajkova-lod-d... ...

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  23. 01. 2019 18:05

Těm natvrdlejším zopakuji, že jsem napsal, že se jedná o jeden z aspektů... Proč se snižuje objem je samozřejmě politický důvod, stejně, jako by bylo rozhodnutí o snížení rychlostí... Považuji to za klasickou salámovou metodu ukrajování svobody. Proč asi je možné v Americe provozovat fullsize trucky, velkoobjemové motory i individuální homemade auta?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 18:21

To je hloupost. Nehledej za vším politickou konspiraci.V Americe je to trošku jinak. Spousta z jejich trucků jsou malé náklaďáky a neplatí pro ně normy jako pro osobní auta. Velkoobjemové motory už jsou tam taky na ústupu a tam, kde býval pětilitrový osmiválec, je dnes šestiválec s turbem.Individuální auta? Už dávno taky není, co bývalo...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 01. 2019 19:30

Tohle se fakt dá vysvětlit jinak, tedy jako jeden z aspektů, jak píšeš? A druhý je ta rychlost 130 km/hod? No pane Vachmajstr, vy jste hlava!"Vezmi si například Francii. Velmi důsledné měření rychlostí vyústilo v automotive k tomu, že již nevyrábí víceméně luxusní třídu a jejich top motory většinou končí na 1.6... "

Odpovědět  |   | 
kola z vola  |  23. 01. 2019 10:17

Ono to tak zhave nebude. Drtiva vetsina Nemcu o necem takovem nechce ani slyset. V dobe nedavno minule jiz bylo nekolik odvaznych politiku ci dokonce celych politickych stran, kteri se snazily neco takoveho prosazovat. Vsichni bez vyjimky tim spachali politickou sebevrazdu.Vyuzit tu neomezenou rychlost lze z duvodu hustoty provozu jen nekde a jen nekdy. Predstava, ze clovek najede na dalnici, seslapne plyn az na podlahu a vali, co to da nasledujicich treba 700 km, je bohuzel hodne naivni. Jiste, sem tam to clovek muze osolit, ale po par kilometrech stejne musi z ruznych duvodu opet zvolnit.Nehlede na to, ze jiz dnes maji Nemci neprimou metodu, jak pokutovat za vysokou rychlost i na usecich s neomezenou rychlosti. Nemecke predpisy narizuji povinny odstup od predchoziho vozidla. V pripade osobniho auta jedouciho za jinym osobnim autem, je vyzadovan minimalni odstup polovina rychlosti, kterou druhy vuz jede, v metrech. Jede-li tedy osobni auto 150 [km/h], musi mit od predchoiho osobniho auta odstup alespon 75 [m]. A protoze tento pozadovany minimalni odstup je primo zavisly na rychlosti, jedna se de facto o omezeni rychlosti. Protoze chcete-li jet treba 250 [km/h], tezko se vam podari udrzet odstup od predchoziho vozu 125 [m]. Do takove mezery vam pokazde nekdo vjede a odstup razantne zkrati, kvuli cemuz musite zpomalit. Na nemeckych dalnicich mereni odstupu bezne probiha a pokuty za jeho nedodrzeni jsou pro rychlosti vetsi nez 120 [km/h] hodne bolestive - dva trestne body na 5 let, az trimesicni zakaz rizeni a 400 EUR ( https://www.allianz-autowelt.de/bussgeld/abstandsmessung/... )

Odpovědět  |   | 

Když zrovna není omezená rychlost v D(svet.cedule) takže jenom pokud je sucho/bezvětří i ti co letí hodně přes 200 mívají slušný rozestupy protože ví když jim to tam někdo soupne tak budou mít spoluvinu.

Odpovědět  |   | 
kola z vola  |  23. 01. 2019 16:13

Nemci a slusne rozestupy? Nenechte se vysmat, mily pane. Kampak na tyhle nesmysly chodite?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 01. 2019 17:59

Chodi na ne na nemeckych dialniciach.

Odpovědět  |   | 
ZZ  |  23. 01. 2019 22:37

pěkná blbost, proč asi tak bazírujou na dodržování mezer, protože se to nedodržuje, když si nechávám mezeru, vždycky do ní nějakej vepř najede. němčouři jsou schopni jet přes 180 a dejchat si na záda. na druhou stranu, umí taky zastavit. to u nás máme omezenou rychlost a je tu daleko víc nehod při dobržďování. holt dementi, co si myslí, že když dodržujou rychlost, nemusí čumět před sebe

Odpovědět  |   | 
kola z vola  |  24. 01. 2019 10:03

Ano, Nemci skutecne maji o neco vetsi rozestupy nez Cesi, kteri maji ve 135 [km/h] tendenci kouknout se tomu predchozimu do kufru. To ovsem jeste neznamena, ze Nemci maji rozestupy takove, jake vyzaduji predpisy. (Jednooky mezi slepyni sice je kralem, ale ostrozrakem rozhodne netrpi.) Pri 140 [km/h] ma byt rozestup 70 [m], ne 10, ne 15, ani 20 [m].Samozrejme chapu, ze ridicum jezdicim cely zivot v CR a SR, se pri velmi obcasne ceste do Nemecka nutne musi zdat, ze Nemci jsou bozsti ridici.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  25. 01. 2019 12:02

On se Nemcu nikdo ptat nebude. Nebo si myslite, ze nemecti kluci chteli mit uprchliky nebo naprosto nesmyslne zakazy vjezdu dieselu vsude mozne vcetne casti paterni dalnicni site? Proste se to naridi a bude po zizalkach a pokud se to neprosadi v Nemecku, tak to naridi plosne euroblb. Nemci sklapnou kufry a budou drzet hubu a krok jako ve vsem. Cilem je rakousky model, za par let budeme vsude po dalnicich jezdit maximalne stovkou a nikomu to ani neprijde divne.

Odpovědět  |   | 
Jaky  |  23. 01. 2019 11:10

Neomezena rychlost by mela fungovat v evrope vsude na moznych usecich dalnic a nebo nikde. Oni nam nakonec ty litrove trivalce budou stacit.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 01. 2019 11:56

Nějak mi dosud uniklo, co si budu muset koupit na ten poslední kvartál. Nebo to budou mít od října do října? Nemáte někdo info?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 01. 2019 21:28

Nic netvrdím, jenom se ptám a už mi někdo dal nesouhlas. To musí být idiot.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 01. 2019 14:36

Zda sa, ze komentare k tomuto clanku odrazaju priepastny rozdiel medzi snami ceskych vodicov a realitou nemeckych dialnic.Co ja viem, asi jazdim po zlych DE dialniciach, ale pocet aut, ktore by isli vyrazne viac ako 140-150 km/h - a vyuzivali by tak tuto formu slobody v usekoch bez obmedzenia, sa da pri jazde krizom cez risu zratat na prstoch dvoch ruk. A to, sorry jako, ale vyrazne percento z nich tvoria auta s ceskou spz - ako tot cez vikend Fabia HTP kombi.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  23. 01. 2019 15:37

Ano, mám podobnou zkušenost z častých jízd po DE. Pokud někdo jede svižně, většinou je to kolem těch 150, jinak drtivá většina aut jede kolem těch 120-130. A co jsem jel naposledy (v pondělí) v DE (A6, A81, A8), tak mě problikly 3 auta. Jedno teda už v ČR a dvě v Německu, jeden Polák a jeden Čech. Jinak, většinou když Němec jede za mnou rychleji, tak klidně počká až se zařadím (zrychlím, aby nečekal dlouho), "světelná děla" jsou doménou řidičů z východu

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 01. 2019 16:36

Souhlas s oběma.

Odpovědět  |   | 
kola z vola  |  23. 01. 2019 16:50

Souhlas

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 01. 2019 18:01

Amen!

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 18:23

Přesně tak, v Německu spěchají jen Čecháčci a Poláci.A těch neomezených úseků taky postupně ubývá, jak co chvíli dávají omezující značky.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  23. 01. 2019 19:06

Oblíbené avšak nepravdivé klišé v České kotlině. Ve skutečnosti je to jinak. Bez omezení je 70% dálnic, trvalé omezení je na 15% a na zbývajících 15% je proměnné značení

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 01. 2019 19:54

To je slovo do pranice... jine nez vase zdroje uvadeji kolem poloviny bez omezeni, tretina s trvalym omezenim a zbytek podle okolnosti...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 22:09

Je to něco mezi padesáti a šedesáti procenty, údaje se různí.Na asi nejaktuálnější stránce jsem našel těsně pod šedesát procent.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 01. 2019 21:53

mpolan: Proč jsi zkomolil pouze Čechy? Nějaké trauma z dětství? Nebo inspirace degenerátem Havlem?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 21:58

Protože buldozer.Pokud nechápeš význam slova "čecháček", pak se příště neobtěžuj reagovat, protože se nejedná o zkomolení, ale o označení jisté skupiny lidí, nikoli všech Čechů. To by ovšem hlava jako ty měla vědět.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 01. 2019 22:07

mpolan: No evidentně to nejsem já, kdo nechápe význam toho slova. Protože ten tvůj výklad je naprostý nesmysl. Ale to je fuk, stačilo napsat, že za b) je správně.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 22:12

Ty sám jsi nesmysl.Ale hlavně, že sis mě uměl správně politicky zkádrovat, hezky tě to v KSČ naučili.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 01. 2019 22:24

mpolan: V tomto případě není potřeba žádného kádrování. Kdyby s tímto termínem ten chrchlající ožrala nepřišel, tak o něm ani nevíš. Tudíž odpověď na moji otázku už byla předem dána.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  23. 01. 2019 22:41

I ty hlupáčku, ten termín byl známý dávno předtím. Ale je vidět, že komunisti stále mají z Havla mindrák...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 01. 2019 23:02

mpolan: A já někde píšu, ty hlupáčku, že ho vymyslel Havel? On s ním pouze přišel ve správnou chvíli a neskutečně ho zprofanoval. A podařilo se mu to perfektně, jak je vidět. Nicméně u něho to chápu, byl to židovský degenerát, co ze srdce nenáviděl náš národ. Ale proč ty?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 01. 2019 07:27

Ale hlupáčku, stále jsi nepochopil, že já nemám nic proti českému národu? Ty jsi tak zoufale fixovaný na Havla, až ti to znemožňuje objektivně přemýšlet nad významy slov. Chápu, třídní nepřítel je v tobě hluboce zakořeněný, ale zkus se od toho někdy trošku oprostit, pomůže ti to.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  23. 01. 2019 22:42

Cechacek tady byl uz pred rackujicim Vaskem dramatikem. A koukam, ze i 30 let po 'listopadu' cechacek potrebuje (jakehokoli) tridniho nepritele, jinak by jeho zivot nemel smer/smysl/operny bod?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  24. 01. 2019 16:18

já bych čecháčka přejmenoval na pepíka nebo pražáčka, všichni to pochopili a kdo jezdí ví o koho se jedná.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 01. 2019 19:14

To není moc přesné, protože Čecháčci jsou napříč zemí, ne jen v Praze. Spíš bych naopak řekl, že mimo Prahu jich je víc, takový maloměšťácký syndrom.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  24. 01. 2019 21:51

Praha je plna naplav

Odpovědět  |   | 
výjimka  |  24. 01. 2019 14:49

Kdyby takové rychlostní omezení na 130 km/h zavedli jen pro vozidla se spalovacím motorem, mohlo by to přispět k většímu zájmu o elektromobily, pokud by pouze pro ně platila i nadále neomezená rychlost na dálnicích?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 01. 2019 08:55

A kdo z nich by to využil? Ne, občas potkávám i rychle jedoucí Tesly, ale většinou majitelé elektrovozů nejsou těmi, kdo by spěchali.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A