Nejenom mýtné! V Německu možná zatrhnou neomezenou rychlost

Zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích souvisí se snahou o snížení produkce skleníkových plynů z dopravy. Návrh se však nesetkal se všeobecným pochopením.

Na začátku letošního roku padlo rozhodnutí o zavedení mýtného pro osobní vozy na německých dálnicích. Přestože jej někteří považují za diskriminační, začne podle spolkového ministra dopravy Andrease Scheuera platit již v říjnu příštího roku. Tématu jsme se blíže věnovali zde. Ohledně německých dálnic to však není konečná.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Národní platforma pro budoucnost mobility má totiž za úkol snížit emise skleníkových plynů z dopravy a jednou z možností je zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích. Jde pouze o část souboru návrhů, kterého jsou součástí také zvýšení daní z pohonných hmot a kvóty pro automobilky o prodeji elektrických a hybridních vozidel. V místech, kde v současnosti můžete „letět“, co to dá, by se mohlo objevit omezení na 130 km/h. Výbor má čas do konce března, aby vypracoval finální návrh.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Případné zrušení neomezené rychlosti by mohlo začít platit od roku 2023. Do té doby se toho může stát spousta, navíc neomezená rychlost na autobahnech nutně neznamená, že to v reálu můžete všude pálit s plynem na podlaze. Doprava se zhušťuje a rychlá jízda často probíhá stylem brzda-plyn. Návrh se nesetkal se všeobecným pochopením, přičemž jej odsoudil i spolkový ministr dopravy, který nedávno vesele tweetoval o zavedení mýtného pro osobní auta.

Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Podle statistik německého autoklubu ADAC má už v současnosti zhruba třicet procent německých dálnic pevně nebo dočasně dané omezení maximální rychlosti, a to se nebavíme o místních úpravách rychlosti v opravovaných úsecích. Podle Asociace německých pojišťoven by mohlo ubýt také úmrtí souvisejících s nadměrnou rychlostí.

V roce 2017 došlo podle deníku Der Tagesspiegel na úsecích s neomezenou rychlostí ke 277 úmrtím, přičemž podle Siegfrieda Brockmanna, vedoucího průzkumu dopravních nehod Asociace německých pojišťoven, souviselo s nadměrnou rychlostí asi 80 úmrtí. To ovšem ještě neznamená, že kdyby k nehodám došlo na úsecích s omezenou rychlostí, nebylo by úmrtí.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků