Nejenom mýtné! V Německu možná zatrhnou neomezenou rychlost

Zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích souvisí se snahou o snížení produkce skleníkových plynů z dopravy. Návrh se však nesetkal se všeobecným pochopením.

Na začátku letošního roku padlo rozhodnutí o zavedení mýtného pro osobní vozy na německých dálnicích. Přestože jej někteří považují za diskriminační, začne podle spolkového ministra dopravy Andrease Scheuera platit již v říjnu příštího roku. Tématu jsme se blíže věnovali zde. Ohledně německých dálnic to však není konečná.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Národní platforma pro budoucnost mobility má totiž za úkol snížit emise skleníkových plynů z dopravy a jednou z možností je zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích. Jde pouze o část souboru návrhů, kterého jsou součástí také zvýšení daní z pohonných hmot a kvóty pro automobilky o prodeji elektrických a hybridních vozidel. V místech, kde v současnosti můžete „letět“, co to dá, by se mohlo objevit omezení na 130 km/h. Výbor má čas do konce března, aby vypracoval finální návrh.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Případné zrušení neomezené rychlosti by mohlo začít platit od roku 2023. Do té doby se toho může stát spousta, navíc neomezená rychlost na autobahnech nutně neznamená, že to v reálu můžete všude pálit s plynem na podlaze. Doprava se zhušťuje a rychlá jízda často probíhá stylem brzda-plyn. Návrh se nesetkal se všeobecným pochopením, přičemž jej odsoudil i spolkový ministr dopravy, který nedávno vesele tweetoval o zavedení mýtného pro osobní auta.

Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Podle statistik německého autoklubu ADAC má už v současnosti zhruba třicet procent německých dálnic pevně nebo dočasně dané omezení maximální rychlosti, a to se nebavíme o místních úpravách rychlosti v opravovaných úsecích. Podle Asociace německých pojišťoven by mohlo ubýt také úmrtí souvisejících s nadměrnou rychlostí.

V roce 2017 došlo podle deníku Der Tagesspiegel na úsecích s neomezenou rychlostí ke 277 úmrtím, přičemž podle Siegfrieda Brockmanna, vedoucího průzkumu dopravních nehod Asociace německých pojišťoven, souviselo s nadměrnou rychlostí asi 80 úmrtí. To ovšem ještě neznamená, že kdyby k nehodám došlo na úsecích s omezenou rychlostí, nebylo by úmrtí.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků