Nejenom mýtné! V Německu možná zatrhnou neomezenou rychlost

Zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích souvisí se snahou o snížení produkce skleníkových plynů z dopravy. Návrh se však nesetkal se všeobecným pochopením.

Na začátku letošního roku padlo rozhodnutí o zavedení mýtného pro osobní vozy na německých dálnicích. Přestože jej někteří považují za diskriminační, začne podle spolkového ministra dopravy Andrease Scheuera platit již v říjnu příštího roku. Tématu jsme se blíže věnovali zde. Ohledně německých dálnic to však není konečná.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Národní platforma pro budoucnost mobility má totiž za úkol snížit emise skleníkových plynů z dopravy a jednou z možností je zrušení neomezené rychlosti na německých dálnicích. Jde pouze o část souboru návrhů, kterého jsou součástí také zvýšení daní z pohonných hmot a kvóty pro automobilky o prodeji elektrických a hybridních vozidel. V místech, kde v současnosti můžete „letět“, co to dá, by se mohlo objevit omezení na 130 km/h. Výbor má čas do konce března, aby vypracoval finální návrh.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Případné zrušení neomezené rychlosti by mohlo začít platit od roku 2023. Do té doby se toho může stát spousta, navíc neomezená rychlost na autobahnech nutně neznamená, že to v reálu můžete všude pálit s plynem na podlaze. Doprava se zhušťuje a rychlá jízda často probíhá stylem brzda-plyn. Návrh se nesetkal se všeobecným pochopením, přičemž jej odsoudil i spolkový ministr dopravy, který nedávno vesele tweetoval o zavedení mýtného pro osobní auta.

Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Už je to tady: EU chce do nových aut instalovat černé skříňky a omezovat rychlost

Podle statistik německého autoklubu ADAC má už v současnosti zhruba třicet procent německých dálnic pevně nebo dočasně dané omezení maximální rychlosti, a to se nebavíme o místních úpravách rychlosti v opravovaných úsecích. Podle Asociace německých pojišťoven by mohlo ubýt také úmrtí souvisejících s nadměrnou rychlostí.

V roce 2017 došlo podle deníku Der Tagesspiegel na úsecích s neomezenou rychlostí ke 277 úmrtím, přičemž podle Siegfrieda Brockmanna, vedoucího průzkumu dopravních nehod Asociace německých pojišťoven, souviselo s nadměrnou rychlostí asi 80 úmrtí. To ovšem ještě neznamená, že kdyby k nehodám došlo na úsecích s omezenou rychlostí, nebylo by úmrtí.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků