Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Kankunen  |  28. 04. 2016 09:29

Pochopil bych dotaci na elektroautobus nebo kolo, ale dotovat někomu Teslu jako páté auto v rodině je nesmysl. Zvláště někomu kdo jezdí stejně pořád MB S

Odpovědět  |   | 
uživatel  |  28. 04. 2016 09:38

naprosto souhlasím a rád bych věděl, zda ti, co to odsouhlasili, se taky zeptali svých daňových poplatníků, jestli souhlasí s tím, že se budou někomu skládat na příspěvek na auto. kdo zná německý daňový systém na auta, ví, že se nejedná o malé částky

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 09:52

Každý zaměstnanec vydělává na auto svému zaměstnavateli a nikdo se ho neptá. Tohle je vlastně stejné, jen jdou ty peníze někomu jinému.
Já to tedy vidím zcela v pořádku v duchu kapitalistických principů - jedni vydělávají na druhé.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 09:57

"Zapamatujte si, Hlaváčku, zásadu číslo osm, že na světě je to tak, že jedni orají a vláčejí, a druzí sklízejí."
Inspektor Trachta, Rozpuštěný a vypuštěný.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 10:03

A komu se to nelíbí, tak je komouš (zdravím Tarabu)

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 04. 2016 11:59

Zamestnavatel a ja mame profesionelani vztah, ze ktereho oba profitujeme a predevsim je dobrovolny a osetreny smlouvou-zakony.

Jedni vydelavaji na druhe i v socialismu a komunismu.

Tyhle dotace jsou stejna hov@dina jako statni financni podpora stavebniho sporeni atp, tzn vsichni vcetne tech nejchudsich a nezucastnenych se skladaji na neco (muze byt i nadstandard ci luxus) urcite skupine (casto movitejsi).

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 12:18

Tak to tedy berme třeba jako formu přerozdělování. Je fuk jak se tomu říká, když sám uznáváš, že se to děje vždy a všude. Jedni berou to, druzí zase ono. Jedni dávají dnes, zítra možná oni zase budou brát. Funguje na tom celá společnost, je to princip společné solidarity, bez toho bychom neměli nic. Že jednotlivě a odtrženě od systému to vypadá nespravedlivě? Ano, ale to vše ostatní taky. Moje babička celý život platila daně a přesto nikdy nejela třeba po dálnici, ani metrem. Je to nespravedlivé? Takto vytrženě je, ale jako součást systému už ne. Měla zase jiné výhody.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 12:22

Mě jen překvapuje, jak lidé na stejné situace reagují různě. Jednou to považují za správné a jindy to samé za hovadinu. A přitom jde vlastně jen o různý pohled na stejnou věc.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 12:35

Nejspíš je to tím, že zrovna dostává někdo jiný a oni nic. Až jindy ti protestující budou mít na něco "nárok", poběží si pro to jako první

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 04. 2016 13:24

Jenomže přerozdělování v eu funguje na trochu globálnější germánské bázi jak osvětlil proč bude pro germánii eurozóna výhodná už v roce 1998 Gerhardt Schroeder. Takže na současný germánský rozpočtový přebytek se skládají "slabší" ekonomiky jako řecká, italská, španělská, portugalská a také slovenská.... Kupodivu i země mimo eurozónu a i česká zcela otevřeně přispěla cca 400 miliardami přes intervenční nákupy čnb. Takže v podstatě na dotace na teslu přispějí i daňoví poplatníci z čr. Chápu, že milovníci elektromobility to dělají rádi a ostatní jenom skřípou zubama.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 04. 2016 13:37

Tak tomu nerozumím. Naše země má s EU velmi aktivní platební bilaci. Vlastně si nás EU vydržuje, už je to přes + 400 mld korun. A jen u nás furt breptáme. Přitom by se bez EU nic nehlo a ani do země nekoplo. A koho jsme si tam zvolili, to je naše blbost.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 04. 2016 15:00

Sir CHerokee: Jo, 100x opakovaná lež se stává pravdou. Naše země NEMÁ s EU plusovou platební bilanci a o vydržování už nemůže být vůbec řeč, je to přesně naopak. Nakopíruju sem moji reakci z března, kde se nám stejný blud snažil namluvit nějaký "random". Je to platební bilance za rok 2014, 2015 ještě v té době nebyla k dispozici.

Odvody ČR do EU za rok 2014:

1) 45 mld. přímo do rozpočtu EU.
2) 6 mld. zaplacených cel v cenách zboží.
3) 19 mld. náklady na kofinancování evropských projektů.
4) 10 mld. na úředníky oficiálně. (Skutečnou cenu obsluhy nikdo nezná).
5) 46 mld. na plán EU-2020, aby 40 % absolventů středních škol mělo vš. diplom.
6) 10 mld. na biopaliva.
7) 40 mld. na dotování FVE.
8) 4 mld. na posílení elektrické sítě.

To máme dohromady cca 180 mld. a to samozřejmě není všechno, jen základní nástřel.

Příjmy ČR z EU za rok 2014 - cca 120 mld.

Takže jsme cca 60 mld. v mínusu.

A to se nebavím o tom, že z naší slavné polokolonie odchází podle odhadů cca 500 mld. ve formě dividend a dalších jiných plateb. Naše členství se EU ku*evsky vyplatí.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 04. 2016 15:57

O ekonomiku se trochu zajímám. Takže cituji byznys speciál MF Dnes z dubna 2014. K tehdejšímu datu ČR zaplatila EU 342, 8 mld. Získala 676,2 mld. Čili za jednu korunu jsme dostali dvě zpět. Kromě toho na náklady EU 3 miliony našich studentů vycestovalo do zahraničí studovat.

Koukám ale i na jiné zdroje.
http://ec.europa.eu/ceskarepublika/news/15012... ...

Opět velký plus. Čísla dodává statistický úřad nebo měnový fond. Tuž tak nevím. Koukám kolem sebe, nikdy se tu nežilo lépe. Spotřební koš roste, HDP taky. Navíc drtivá většina našeho vývozu jde právě do EU.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 04. 2016 16:16

Takové jedince jako tento mladý muž eu komise potřebuje. Výchova a propaganda dokonale funguje. Skvělé výsledky. Konečně po patnácti stoletích úsilí se otroci nebouří a naopak ještě poníženě děkují jak se mají dobře. Eu komisi stačí posílat příkazy z centrály a kontrolovat, jestli byly správně a včas aplikovány. V případě náznaku nesouhlasu stačí pohrozit eu soudem a všechno jde jako pomásle.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 04. 2016 17:50

Tak za prvé se nepovažuju za otroka. Jsem státní zaměstnanec. Za druhé vliv na obsazení Evropské komise má každý stát a mění se. Vše je nakonec odvislé od voliče. Není nějaká jedna klaka.....jen teď je v čele levice, tak utahuje otěže. Co jsme si zvolili, to máme. Dobře nám tak, já je nevolil. No a Evropský soud pro lidská práva řeší stížnosti na porušení Úmluvy, kterou podepsaly všechny státy. Předtím však musí být vyčerpány všechny vnitrostátní opravné prostředky.

Ve vašich argumentech zaznívají ničím nepodložená fakta a nebo hospodské bláboly založené na nevědomosti.

Odpovědět  |   | 
Josef II  |  28. 04. 2016 17:46

Kdes to vyšetl, ty blbe? V rasískoj nóvosti, ne?

Čistá pozice ČR vůči rozpočtu EU za rok 2015 Strukturální akce 157 407,99
Strukturální fondy 109 929,65
Fond soudržnosti 47 478,34
Zemědělství 31 023,10
I. pilíř* 24 459,88
II. pilíř** 6 563,23
Programy EU*** 5 300,97

Celkové příjmy z rozpočtu EU 193 732,06
Celkové platby do rozpočtu EU 41 899,20
Čistá pozice vůči rozpočtu EU 151 832,85

* první pilíř zahrnuje prostředky na přímé platby, tržní opatření a veterinární opatření
** druhý pilíř zahrnuje prostředky na rozvoj venkova a rybářství
*** zahrnují programy přímo řízené Komisí (Horizont 2020, Nástroj pro propojení Evropy, Erasmus+, atd)

V průběhu celého roku 2015 obdržela České republika z rozpočtu EU rekordní příjmy ve výši celkem 193,7 mld. Kč a současně odvedla do evropského rozpočtu 41,9 mld. Kč. ČR tak za celý rok 2015 obdržela o 151,8 mld. Kč více, než do rozpočtu EU odvedla a výsledná čistá pozice ČR je nejvyšší od vstupu ČR do EU. Vývoj čisté pozice ČR za jednotlivé roky ukazuje následující graf.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 04. 2016 18:35

Josef II: Tak zaprvé, blbe bys mi v reálu řekl jen jednou a potom by tě nespravil ani nejlepší plastik na planetě. Zadruhé, všechny údaje jsou oficiální čísla jednotlivých ministerstev. Ani jedno číslo není vycucané z prstu. A zatřetí, přesně takové polointeligenty, jako jsi ty, EU potřebuje. Napsat extrémně zjednodušenou, řekl bych přímo Kalouskovskou, rovnici 193,7 - 41,9 = 151,8 může opravdu jenom chovanec mentálního ústavu. To jsi opravdu takový demagog, že si myslíš, že díky členství v EU odvádíme za rok pouze 41,9 mld., což je pouze přímá platba do rozpočtu EU? Kde je ten zbytek? Kde jsou nepřímé platby? Když řekneš a, tak musíš taky říci b panáčku. To se ale nehodí do krámu, co? To potom najednou nevychází, hm? Jo hošani, na netu můžete lhát do nekonečna, ale lež v pravdu nepřetvoříte.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 04. 2016 19:09

O jakých nepřímých platbách mluvíte?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 04. 2016 19:14

Sir CHerokee: Například body 2 až 8 v mém prvním příspěvku

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 04. 2016 21:47

2) 6 mld. zaplacených cel v cenách zboží...... tak to v rámci EU ne. Tam se cla neplatí
3) 19 mld. náklady na kofinancování evropských projektů. ......... já zahrnuto ve statistice výdajů
4) 10 mld. na úředníky oficiálně. (Skutečnou cenu obsluhy nikdo nezná).....které? Ty v tom Bruselu? 10 mld...to těžko.

5) 46 mld. na plán EU-2020, aby 40 % absolventů středních škol mělo vš. diplom..... tak to asi sotva. Takový projekt ve školství není.

6) 10 mld. na biopaliva. - to si u nás schvaloval Babiš sám sobě, nesouvisí s EU
7) 40 mld. na dotování FVE....opět nesouvisí s EU, ale s podvody u nás. A platíme to v daních.
8) 4 mld. na posílení elektrické sítě. - nevím odkud je tento výdaj vzat, ale možné to je. Je to investice do infrastruktury.

Ale už aspoň vím, odkud opisujete.
http://www.paratdnes.cz/2014/05/Dotuje-Brusel-Ces... ...
To zas platí Rusové co? Nikdo pod tím není podepsaný a ani u jednoho argumentu zdroj. Vycucané z prstu. Takto se články nepíšou.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 04. 2016 22:45

Sir CHerokee: PařátDnes? Jsem ani nevěděl, že něco takového existuje. No nicméně proč tě automaticky napadlo, že opisuju já? Ono to nejde naopak? A ty máš nějakou fobii z Ruska? K tomu zbytku. Ani nevím, jestli se mi na to chce reagovat, páč je to jako házet hrách na zeď. Vše souvisí s členstvím v EU, ne že ne. Kdybychom nebyli členy, tak žádných 50 mld. za FVE + biopaliva neplatíme. To samé se týká 4 mld. na posílení el. sítě, což souvisí právě s FVE, respektive celkově s OZE. Plán EU 2020 se správně jmenuje Strategie Evropa 2020 a pro názornost z ní bylo vybráno školství, ale jinak jsou tam další 4 oblasti. Úředníci jsou myšleny naši, v ČR, vyčleněni na EU agendu. A náklady na kofinancování EU projektů v žádné statistice výdajů zahrnuty nejsou. Jediný výdaj s kterým se operuje je přímá platba ČR do rozpočtu EU a v té rozhodně nejsou kofinance zahrnuty.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  28. 04. 2016 22:57

Trochu jsem pohledal a našel dalšího opisovatele. Ten to alespoň rozebral bod po bodu a má to i ozdrojované. Ještě aby ne, když je to europoslanec.

http://machpetrmach.blog.idnes.cz/blog.aspx...

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  29. 04. 2016 13:36

Petr Mach je eurofob, který svou kariéru postavil na kritice EU (což by nebylo špatné), ale pak se do ní nechal zvolit - do parlamentu a tedy se EU nechává živit. No upozorňuje tam na sebe ostudami, jako že se zády postaví k hymně instituce, která ho živí a podobná divadla. Pro mě je to dost nevěrohodná postava, která převlíká kabát.

A co se mě a Ruska týká - proti Rusku spoustu. 40 let nás okupovali (a nejen nás - Poláky, Maďary....) a teď okupují další země a destabilizují klid nejen v Evropě. Takže - nemám je rád. A jejich propaganda je cítit všude. Ničí je totiž sankce EU a nízkácena ropy. Jsou na tom velmi špatně, takže destabilizace EU je jejich odveta.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 04. 2016 15:08

Sir CHerokee: Jestli je Mach eurofob či není je nepodstatné. Podstatné je to, že ČR členství v EU stojí balík a že s EU NEMÁME kladnou bilanci. To je oč tu běží. Díky členství v EU více zaplatíme, než dostaneme zpět, tečka.

A co se Ruska týče. No, hádat se s tebou nebudu, nemá to smysl, ty máš svoji pravdu a já tu svou. Nicméně tvůj pohled na Rusko je značně zabarvený a pokřivený. Jestli někdo destabilizuje, tak to rozhodně není Rusko, ale velký bratr za mořem + částečně sama Evropa. Arabské jaro je toho jasným důkazem a důsledky budeme pociťovat ještě hóódně dlouho. Viz. aktuální migrace. To už je ale na jinou debatu.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
asdf  |  30. 04. 2016 09:09

shimi je kokot a čurák. v jednom balení

Odpovědět  |   | 
Hartge  |  30. 04. 2016 02:02

Kde se mohu takové fantasmagorie dočíst?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 13:41

Jak už jsem psal jinde, všem jde jen o peníze, takový je prostě kapitalismus. Ovšem byl jsem označem za komouše.
Tak co vlastně lidi chtějí?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 13:59

Obírat jiné, to lidi berou jako v pořádku, a kdo nesouhlasí, je pro ně komouš.
A když pak někdo jiný obere zase je, tak kvičí

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  28. 04. 2016 14:50

Len v clanku zabudli napisat, ze dotacia sa bude davat len na auta pod 60 tisic.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 04. 2016 18:16

....myslim ze je tam nejaky limit, presne nepoznam.
Ale skratka Tesla je prilis draha na to, aby si tu dotaciu dostal.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2016 02:23

Co to meleš, na žádnou Teslu ty dotace nedosáhnou!

Odpovědět  |   | 
Driver  |  28. 04. 2016 10:01

Škoda CitiGO elektrická s dotací tak za 350 000 Kč, proč ne.

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  28. 04. 2016 13:43

Závistiví psi štěkají a germánská mašina šlape dál. Ano, dotují. Je to totiž naprosto šumák. To jen ti, kteří nemají kde brát, nemohou dotovat a imrvére se odvolávají na rádobytržní principy. Při výkonnosti svojí ekonomiky a dobře investovaných budgetech si to Němci mohou dovolit s prstem v nose. Nedovolili totiž pseudopodnikatelské lobysticko - kmotrovské lůze rozkrást, co se dalo. Ty jejich dotace jsou směšným zlomkem toho, co u nás skončilo kdovíkde, a ještě se vrátí do ekonomiky. Peníze jsou jen užitečné oběživo, pokud se v oběhu ocitnou.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 04. 2016 15:59

Jde o to, zda by bez těchto nešikovných zásahů do ekonomiky nešlapala líp. I v Německu přibývá těch, kteří si myslí, že ano.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 04. 2016 22:05

Nechápu, že někdo může s takovou rozkoší vytrubovat do světa svou totální omezenost a ještě se tím chlubit. To je snad zaměstnanec propagandistického odboru buď evropské komise nebo přímo svazačky angely.

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  30. 04. 2016 15:01

Víte pane Zelí, omezené jste hlavně vy. Předvedlo jste to už o pár odstavců výše.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  28. 04. 2016 13:43

jakekoli dotace pokrivily kapitalisticky trh k obludnosti a silenostem je mi z toho spatne.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 14:24

To je jako bys napsal, že kapitalistický trh pokřivil kapitál
Vždyť ty dotace se dělají záměrně, aby se točily peníze, šel byznys a určité skupiny vydělaly. Je to vlastně investice. Jen velice mazaná. Prostě kapitalismus.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  28. 04. 2016 15:45

Nebo jinak - Dá se pokřivit kapitalistický trh pomocí dalších peněz? No nedá. Je to naopak podpora kapitalistického trhu. Samozřejmě pro běžného člověka, který na to všechno vydělává svou prací, je to obludnost, jenže to je jen nepochopení celého systému. Je potřeba si uvědomit kdo nebo co je kapitalismus. Jsou to běžní, pracující občané? No vůbec ne. Kapitalismus je od slova kapitál, tedy peníze, není to od slova občan, ani prosperita pro každého.
Jenže běžní lidé se stále naivně domnívají, že kapitalismus je tu i pro ně a neuvědomují si jakou roli v něm vlastně hrají - výrobní nástroje, lidské zdroje.
Nejspíš mě zase někdo nazve komoušem, ale jen popisuju holou realitu.

Odpovědět  |   | 
Josef II  |  28. 04. 2016 17:39

Zatímco my vysolíme desítky tisíc do kapsy solárním šmejdům. Každej holt vydíme vynaložení peněz jinak.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 04. 2016 02:26

Ty už ani nevYdíš co píšeš

Odpovědět  |   | 
Arne  |  01. 05. 2016 22:22

Elektromobily si dovolí akorát pracháči, takže dáváme peníze pracháčům. Bezva... =(
Já bych si ta tenhle "příspěvek" koupil obyčejnou ojetinu a byl bych spokojenej.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A