Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německá vláda se spolu s domácími automobilkami dohodla na programu podpory elektromobility. V dalších letech vydá Německo dohromady 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun) formou dotací na nákup vozů na elektřinu a do podpory rozvoje sítě nabíjecích stanic.

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

Celé to ale nezaplatí jen daňoví poplatníci ze spotřební daně z pohonných hmot. Automobilky se budou na tomto balíčku podílet z poloviny, zatímco původně nabízely jen čtvrtinu, píší Automotive News. 900 milionů eur bude využito na dotace a úlevy na nákup elektromobilu, 300 milionů podpoří budování dobíjecích stanic mezi lety 2017 až 2020.

Už je známá i samotná výše dotace. Na elektromobil dostanou kupující příspěvek 4000 eur (108 000 korun), na plug-in hybrid pak 3000 eur (81 000 korun). Na rozdíl třeba od Francie, která dá na elektromobil až 10 000 eur, nenutí Německo dotaci na nákup elektrického auta podmínkou recyklace toho starého s dieselovým motorem.

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

V Německu jezdí po silnicích zhruba 30 000 elektromobilů. Nicméně to je ve srovnání se třemi miliony prodaných aut každý rok poměrně velký nepoměr. Otázkou je, jestli zkrátka Němci elektromobily chtějí. Svou povahou se pořád hodí jen do města a blízkého okolí.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků