Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německá vláda se spolu s domácími automobilkami dohodla na programu podpory elektromobility. V dalších letech vydá Německo dohromady 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun) formou dotací na nákup vozů na elektřinu a do podpory rozvoje sítě nabíjecích stanic.

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

Celé to ale nezaplatí jen daňoví poplatníci ze spotřební daně z pohonných hmot. Automobilky se budou na tomto balíčku podílet z poloviny, zatímco původně nabízely jen čtvrtinu, píší Automotive News. 900 milionů eur bude využito na dotace a úlevy na nákup elektromobilu, 300 milionů podpoří budování dobíjecích stanic mezi lety 2017 až 2020.

Už je známá i samotná výše dotace. Na elektromobil dostanou kupující příspěvek 4000 eur (108 000 korun), na plug-in hybrid pak 3000 eur (81 000 korun). Na rozdíl třeba od Francie, která dá na elektromobil až 10 000 eur, nenutí Německo dotaci na nákup elektrického auta podmínkou recyklace toho starého s dieselovým motorem.

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

V Německu jezdí po silnicích zhruba 30 000 elektromobilů. Nicméně to je ve srovnání se třemi miliony prodaných aut každý rok poměrně velký nepoměr. Otázkou je, jestli zkrátka Němci elektromobily chtějí. Svou povahou se pořád hodí jen do města a blízkého okolí.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků