Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německo dá dotaci až 4000 eur na nákup elektromobilu

Německá vláda se spolu s domácími automobilkami dohodla na programu podpory elektromobility. V dalších letech vydá Německo dohromady 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun) formou dotací na nákup vozů na elektřinu a do podpory rozvoje sítě nabíjecích stanic.

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

OPEC se nedohodl na zmrazení těžby. Cena benzínu už moc neporoste

Celé to ale nezaplatí jen daňoví poplatníci ze spotřební daně z pohonných hmot. Automobilky se budou na tomto balíčku podílet z poloviny, zatímco původně nabízely jen čtvrtinu, píší Automotive News. 900 milionů eur bude využito na dotace a úlevy na nákup elektromobilu, 300 milionů podpoří budování dobíjecích stanic mezi lety 2017 až 2020.

Už je známá i samotná výše dotace. Na elektromobil dostanou kupující příspěvek 4000 eur (108 000 korun), na plug-in hybrid pak 3000 eur (81 000 korun). Na rozdíl třeba od Francie, která dá na elektromobil až 10 000 eur, nenutí Německo dotaci na nákup elektrického auta podmínkou recyklace toho starého s dieselovým motorem.

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

Ford upřednostní lehčí a levnější baterie před dojezdem elektromobilů

V Německu jezdí po silnicích zhruba 30 000 elektromobilů. Nicméně to je ve srovnání se třemi miliony prodaných aut každý rok poměrně velký nepoměr. Otázkou je, jestli zkrátka Němci elektromobily chtějí. Svou povahou se pořád hodí jen do města a blízkého okolí.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků