Německo chce zakázat prodej Fiatů, Chryslerů a Jeepů kvůli emisím

Německo chce zakázat prodej Fiatů, Chryslerů a Jeepů kvůli emisím

Také Fiat má problémy s plněním emisí dieselů. Německé testy, které probíhají u všech značek v reakci na skandál Volkswagenu, totiž ukázaly na to, že některé modely Fiatu jednoduše vypnou řízení emisí, jakmile uplyne čas, během kterého probíhá měření dle evropské normy.

Například Fiat 500X s naftovou šestnáctistovkou i s naftovým dvoulitrem čistil emise jen 22 minut a pak toho nechal, pouhé dvě minuty po tom, co skončilo normované měření. Německé úřady v tom samozřejmě vidí podfuk, ale Fiat tvrdí, že je vše v souladu se zákonem a normou.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Němci nařkli Fiat z toho, že také úplně odmítá spolupracovat, ale ten řekl, že nechal auta otestovat v Itálii a že je tedy všechno v pořádku. Teď dokonce němečtí úředníci pohrozili, že úplně zakážou prodej vozů koncernu FCA na místním trhu, než se problém vysvětlí a vyšetří.

V reakci na to poklesly akcie koncernu FCA o 5 %. Německo je totiž po domácí Itálii druhý největší trh pro koncern FCA v Evropě. Italská automobilka dále říká, že všechna její auta splňují zákonné požadavky.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků