Německo chce zakázat prodej Fiatů, Chryslerů a Jeepů kvůli emisím

Německo chce zakázat prodej Fiatů, Chryslerů a Jeepů kvůli emisím

Také Fiat má problémy s plněním emisí dieselů. Německé testy, které probíhají u všech značek v reakci na skandál Volkswagenu, totiž ukázaly na to, že některé modely Fiatu jednoduše vypnou řízení emisí, jakmile uplyne čas, během kterého probíhá měření dle evropské normy.

Například Fiat 500X s naftovou šestnáctistovkou i s naftovým dvoulitrem čistil emise jen 22 minut a pak toho nechal, pouhé dvě minuty po tom, co skončilo normované měření. Německé úřady v tom samozřejmě vidí podfuk, ale Fiat tvrdí, že je vše v souladu se zákonem a normou.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Němci nařkli Fiat z toho, že také úplně odmítá spolupracovat, ale ten řekl, že nechal auta otestovat v Itálii a že je tedy všechno v pořádku. Teď dokonce němečtí úředníci pohrozili, že úplně zakážou prodej vozů koncernu FCA na místním trhu, než se problém vysvětlí a vyšetří.

V reakci na to poklesly akcie koncernu FCA o 5 %. Německo je totiž po domácí Itálii druhý největší trh pro koncern FCA v Evropě. Italská automobilka dále říká, že všechna její auta splňují zákonné požadavky.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků