Německo chce provádět namátkové testy emisí u aut všech značek

Plán chce předložit ministr dopravy Alexander Dobrindt dolní sněmovně německého parlamentu ve čtvrtek spolu s vizí, jak přimět Němce přesednout na elektrická auta.
Německo chce provádět namátkové testy emisí u aut všech značek

Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt chce zavést namátkové testy automobilů všech značek, které by měly zjišťovat, zda auta stále plní emisní normy. Plán chce předložit dolní sněmovně německého parlamentu ve čtvrtek spolu s vizí, jak přimět Němce přesednout na elektrická auta.

Kontroly by byly prováděny náhodně a jejich cílem je „obnovit důvěru v automobilový průmysl, kterou poškodil skandál Volkswagenu.“ Podle ministra má jít o jakousi obdobu dopingových testů sportovců.

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Jednou z možností by mohlo být používání aut z půjčoven, ale ne všechny modely prodávané v Německu jsou v půjčovnách k dispozici. Navíc bude potřeba kvůli těmto testům zřídit nový úřad a stanovit přesnou metodiku, aby bylo měření emisí spravedlivé.

Zatím nepadlo niv o tom, že by mohli být na mimořádné emisní testy povoláváni soukromí majitelé aut. Jen připomeneme, že reálné emise se začaly houfně řešit v září 2015, kdy Volkswagen přiznal, že v USA používal speciální program v řídící jednotce dieselového motoru, aby auto prošlo přísnými emisními normami bez použití drahé selektivní katalytické redukce.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků