Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo se vydalo v posledních letech na cestu elektrické energie a s tím souvisí kromě jiného také podpora elektromobilů. Jenže těch je v provozu pořád jen zlomek z celkového počtu registrovaných vozů, přesto by se zhruba za patnáct let mohla prodávat na tamním trhu už pouze vozidla, která neprodukují žádné emise. 

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Píší to kolegové z InsideEVs s odkazem na The Globe and Mail. Jen pro představu, aktuálně je v Německu registrováno zhruba 130 tisíc hybridů a 25 tisíc elektrických automobilů, přičemž benzinových vozů figuruje ve statistikách 30 milionů a naftových je 14,5 milionů. Podle předpovědí by za deset let mohl dosáhnout podíl čistě elektrických automobilů pouze na osm procent. 

Potřeba začít prodávat výhradně elektrické automobily už v roce 2030 vychází ze zelené politiky Německa, přičemž tento krok by měl pomoci k dosažení emisních cílů. Německo chce navíc pokrýt svou spotřebu elektrické energie do roku 2050 ze čtyř pětin z obnovitelných zdrojů. 

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Zábavná je ale na tomto skutečnost, že už teď se ukazuje, jak zelená politika nefunguje. Podle amerického magazínu American Interest docílilo Německo díky sázce na dotované větrné a solární elektrárny nejdražší elektřiny v Evropě (spolu s Dánskem). Bez zajímavosti ani není skutečnost, že kvůli výpadkům ve dnech, kdy nefouká a nesvítí slunce, vzrostl rovněž podíl elektřiny vyrobené uhelnými elektrárnami, tedy těmi, které z ekologického hlediska příliš vhodné nejsou. 

Bude velmi zajímavé sledovat, jak se zvyšování podílu obnovitelných zdrojů, zdražování elektrické energie a snaze dostat na silnice více elektrických aut nakonec v Německu vyvine. 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků