Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo se vydalo v posledních letech na cestu elektrické energie a s tím souvisí kromě jiného také podpora elektromobilů. Jenže těch je v provozu pořád jen zlomek z celkového počtu registrovaných vozů, přesto by se zhruba za patnáct let mohla prodávat na tamním trhu už pouze vozidla, která neprodukují žádné emise. 

Elektromobily | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Hybridy

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Píší to kolegové z InsideEVs s odkazem na The Globe and Mail. Jen pro představu, aktuálně je v Německu registrováno zhruba 130 tisíc hybridů a 25 tisíc elektrických automobilů, přičemž benzinových vozů figuruje ve statistikách 30 milionů a naftových je 14,5 milionů. Podle předpovědí by za deset let mohl dosáhnout podíl čistě elektrických automobilů pouze na osm procent. 

Potřeba začít prodávat výhradně elektrické automobily už v roce 2030 vychází ze zelené politiky Německa, přičemž tento krok by měl pomoci k dosažení emisních cílů. Německo chce navíc pokrýt svou spotřebu elektrické energie do roku 2050 ze čtyř pětin z obnovitelných zdrojů. 

Elektromobily | Byznys | Mercedes-Benz | Palivo

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Zábavná je ale na tomto skutečnost, že už teď se ukazuje, jak zelená politika nefunguje. Podle amerického magazínu American Interest docílilo Německo díky sázce na dotované větrné a solární elektrárny nejdražší elektřiny v Evropě (spolu s Dánskem). Bez zajímavosti ani není skutečnost, že kvůli výpadkům ve dnech, kdy nefouká a nesvítí slunce, vzrostl rovněž podíl elektřiny vyrobené uhelnými elektrárnami, tedy těmi, které z ekologického hlediska příliš vhodné nejsou. 

Bude velmi zajímavé sledovat, jak se zvyšování podílu obnovitelných zdrojů, zdražování elektrické energie a snaze dostat na silnice více elektrických aut nakonec v Německu vyvine. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků