Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo se vydalo v posledních letech na cestu elektrické energie a s tím souvisí kromě jiného také podpora elektromobilů. Jenže těch je v provozu pořád jen zlomek z celkového počtu registrovaných vozů, přesto by se zhruba za patnáct let mohla prodávat na tamním trhu už pouze vozidla, která neprodukují žádné emise. 

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Píší to kolegové z InsideEVs s odkazem na The Globe and Mail. Jen pro představu, aktuálně je v Německu registrováno zhruba 130 tisíc hybridů a 25 tisíc elektrických automobilů, přičemž benzinových vozů figuruje ve statistikách 30 milionů a naftových je 14,5 milionů. Podle předpovědí by za deset let mohl dosáhnout podíl čistě elektrických automobilů pouze na osm procent. 

Potřeba začít prodávat výhradně elektrické automobily už v roce 2030 vychází ze zelené politiky Německa, přičemž tento krok by měl pomoci k dosažení emisních cílů. Německo chce navíc pokrýt svou spotřebu elektrické energie do roku 2050 ze čtyř pětin z obnovitelných zdrojů. 

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Zábavná je ale na tomto skutečnost, že už teď se ukazuje, jak zelená politika nefunguje. Podle amerického magazínu American Interest docílilo Německo díky sázce na dotované větrné a solární elektrárny nejdražší elektřiny v Evropě (spolu s Dánskem). Bez zajímavosti ani není skutečnost, že kvůli výpadkům ve dnech, kdy nefouká a nesvítí slunce, vzrostl rovněž podíl elektřiny vyrobené uhelnými elektrárnami, tedy těmi, které z ekologického hlediska příliš vhodné nejsou. 

Bude velmi zajímavé sledovat, jak se zvyšování podílu obnovitelných zdrojů, zdražování elektrické energie a snaze dostat na silnice více elektrických aut nakonec v Německu vyvine. 

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků