Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo by mělo od roku 2030 prodávat pouze elektrická auta

Německo se vydalo v posledních letech na cestu elektrické energie a s tím souvisí kromě jiného také podpora elektromobilů. Jenže těch je v provozu pořád jen zlomek z celkového počtu registrovaných vozů, přesto by se zhruba za patnáct let mohla prodávat na tamním trhu už pouze vozidla, která neprodukují žádné emise. 

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Mercedes-Benz S 500 e dostane bezdrátové nabíjení a delší dojezd

Píší to kolegové z InsideEVs s odkazem na The Globe and Mail. Jen pro představu, aktuálně je v Německu registrováno zhruba 130 tisíc hybridů a 25 tisíc elektrických automobilů, přičemž benzinových vozů figuruje ve statistikách 30 milionů a naftových je 14,5 milionů. Podle předpovědí by za deset let mohl dosáhnout podíl čistě elektrických automobilů pouze na osm procent. 

Potřeba začít prodávat výhradně elektrické automobily už v roce 2030 vychází ze zelené politiky Německa, přičemž tento krok by měl pomoci k dosažení emisních cílů. Německo chce navíc pokrýt svou spotřebu elektrické energie do roku 2050 ze čtyř pětin z obnovitelných zdrojů. 

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Mercedes-Benz chce do roku 2020 prodávat aspoň čtyři elektromobily

Zábavná je ale na tomto skutečnost, že už teď se ukazuje, jak zelená politika nefunguje. Podle amerického magazínu American Interest docílilo Německo díky sázce na dotované větrné a solární elektrárny nejdražší elektřiny v Evropě (spolu s Dánskem). Bez zajímavosti ani není skutečnost, že kvůli výpadkům ve dnech, kdy nefouká a nesvítí slunce, vzrostl rovněž podíl elektřiny vyrobené uhelnými elektrárnami, tedy těmi, které z ekologického hlediska příliš vhodné nejsou. 

Bude velmi zajímavé sledovat, jak se zvyšování podílu obnovitelných zdrojů, zdražování elektrické energie a snaze dostat na silnice více elektrických aut nakonec v Německu vyvine. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků