Německé automobilky hybridy příliš nezajímají

Hybridní pohon se zdá být šlágrem doby. Mnohé automobilky mu ale nepřikládají takovou důležitost, jak by se mohlo zdát.
Německé automobilky hybridy příliš nezajímají

Hybridy pro Němce nejsou priroritou

Letošní výroční konference VDA, která proběhla 2. dubna v Ludwigsburgu, přinesla právě takový závěr. Zúčastnili se jí zástupci nejvýznamnějších německých automobilek a dodavatelských firem. Podle Dr. Jense Hadlera, výkonného ředitele vývoje motorů u Volkswagenu, označil současné hybridní systémy jako příliš drahý prostředek ke snižování spotřeby paliva a redukci výfukových plynů. Hadler v této souvislosti zdůraznil některé prostředky, jimiž lze podobných výsledků dosahovat na současných motorech za podstatně nižších nákladů než provázejí hybridní systémy.

Zmínil třeba rekuperační brzdění nebo vypínání motoru při zastavení vozu třeba na křižovatce. Tento systém přitom Volkswagen úspěšně aplikoval již takřka před dvaceti lety ne některých vozech Golf, jež byly v běžném provozu bez potíží provozuschopné. Takové soustavy, jež lze bez větších investic použít takřka okamžitě, podle Hadlera přinesou snížení spotřeby a emisí o zhruba 5%. Hybridní pohon je v tomto ohledu sice pětinásobně úspěšnější, ale stojí osmnáctkrát více. Tato disproporce ale bude v budoucnosti jistě klesat s novými hybridními systémy.

S další zajímavou kalkulací a jiným pohledem se přidal Franz Fehrenbach, jeden ze šéfů společnosti Bosch. Uvedl, že hybridní vůz se zážehovým motorem stojí ve srovnání s konvenčním ústrojím o 2 000 Euro více, během prvních třech let ale přinese svému majiteli na snížení spotřeby úsporu jen 1 500 Euro. V případě použití vznětového agregátu stoupnou pořizovací náklady o 3 500 Euro, aleušetří jen 2 500 Euro. 

S jistotou jen ve vozech Porsche

Peter Langen z oddělení vývoje motorů BMW dodal, že hybridní soustava jako doplňkové zařízení k současnému spalovacímu motoru není v otázce snižování spotřeby všelékem. Technické a ekonomické aspekty ukazují, že hybridní pohon se dnes hodí pouze pro určité druhy automobilů. Naproti tomu Dr. Leopold Mikulic, vicepresident společnosti Mercedes-Benz pro výrobní program a vývoj pohonných jednotek, oznámil, že při jeho firma při vývoji každého nového motoru preventivně počítá s doplněním hybridním ústrojím. Klíčem k úspěchu je podle něj modulární konstrukce všech prvků motorů a převodovek, díky níž lze snižovat vývojové a výrobní náklady a zároveň se vyhnout vlivům výkyvů v aktuální poptávce. Zájemce o automobil tak bude mít širší možnosti výběru pro něj ideální konfigurace zážehových či vznětových ústrojí nebo převodovek. 

S hybridními systémy výhledově počítá zejména Porsche. Podle Dr. Heinz-Jacoba Neussera, šéfa vývoje pohonných jednotek společnosti Porsche, bude hybridní systém vhodný k tomu, aby si jím vybavené vozy udržely své tradiční schopnosti, ovšem při nižších provozních nákladech a větší ohleduplnosti k životnímu prostředí. Neusser za ideální hostitele hybridních systému označil budoucí generace modelů Cayenne a Panamera. K rychlejšímu rozvoji hybridních technologií by podle něj přispěly různé formy státních nebo unijních podpor, jež by se staly motivací i pro automobilky, jež zatím tyto technologie neberou příliš vážně. Smysl podle něj budou mít pouze v případě, kdy v provozu takové vozy přinesou úsporu alespoň 30%.
           
Ačkoli německé automobilky s hybridními technologiemi pro budoucnost počítají, není dnes zcela jisté, jakým směrem se vývoj úhonách jednotek pro automobily bude ubírat. V nejbližší době však proces „hybridizace“ nebude na důležitosti nabývat nijak závratným tempem.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků